Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • 127bubbel
    • March 2007
    • 1133

    Jag hittade lite äldre bilder på mitt konto hos photobucket bl.a med .lite apistogramma och tanganyikaciklider. Håll till godo.
















    MVH/Freddan

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Halloj Freddan! Det är för jädra fina bilder det där - enormt kul att kolla på!

      Kommentar

      • 127bubbel
        • March 2007
        • 1133

        Kul att du tyckte om dom. Vissa bilder var helt ok, vissa vart rutorna kanske lite väl smutsiga på, hehe.

        MVH/Freddan

        Kommentar

        • 127bubbel
          • March 2007
          • 1133

          När man ändå e igång kanske man skulle slänga in ett par bilder på egen uppfödda troffar.






          MVH/Freddan

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Åhh, sicken troffe-flashback man fick nu!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Freddan! Jag tänkte på en grej; tog jag över alla dina Moliro-troffar och dubbar?
              Hur som helst så förökade sig de jag köpte av dig något alldeles vansinnigt, och vet du vad? 60-70 stycken går fortfarande kvar, dels i visningskaret i shopen och hos en kille som köpte en hel del troffeyngel.
              Bifogade filer

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Nä, jag vet! Fasen, jag hade ju ett helt 960 fyllt av gracilis förr...
                Ursprungligen postat av 127bubbel
                Ja, detta kommer jag ihåg. Man kollade på många sköna klipp från det karet.

                MVH/Freddan
                Visst - och nu när man ändå går down Memory Lane så kunde det se ut så här (det är inte någon som märker att det är lite gamla bilder ändå ).
                Bifogade filer

                Kommentar

                • 127bubbel
                  • March 2007
                  • 1133

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Freddan! Jag tänkte på en grej; tog jag över alla dina Moliro-troffar och dubbar?
                  Hur som helst så förökade sig de jag köpte av dig något alldeles vansinnigt, och vet du vad? 60-70 stycken går fortfarande kvar, dels i visningskaret i shopen och hos en kille som köpte en hel del troffeyngel.
                  Jag hade några stycken kvar hade jag. Men fasen vad kul det var att se bilder på dom i visningskaret, vilka minnen som kommer tillbaka. Och underbara bilder på Gracilisarna, nu e man ju så enorm sugen på att starta ett tanganyika-kar igen alltså med troffar och lite allt möjligt.

                  MVH/Freddan

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av 127bubbel
                    Jag hade några stycken kvar hade jag. Men fasen vad kul det var att se bilder på dom i visningskaret, vilka minnen som kommer tillbaka. Och underbara bilder på Gracilisarna, nu e man ju så enorm sugen på att starta ett tanganyika-kar igen alltså med troffar och lite allt möjligt.

                    MVH/Freddan
                    Ja, varför inte? Du hade ju ett grymt flyt på Tanganyikacikliderna i dina burkar!

                    Kommentar

                    • 127bubbel
                      • March 2007
                      • 1133

                      Ja, det trummade på rätt bra. Och det roliga med alla troffe yngel var ju att dom klarade sig i sällskaps-karet med alla andra fiskar, tror knappt det var ett enda yngel som blev uppätet.

                      Det är ganska troligt att det snart kommer att startas ett tanganyika-kar här hemma ganska snart.

                      MVH/Freddan

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av 127bubbel
                        Ja, det trummade på rätt bra. Och det roliga med alla troffe yngel var ju att dom klarade sig i sällskaps-karet med alla andra fiskar, tror knappt det var ett enda yngel som blev uppätet.

                        Det är ganska troligt att det snart kommer att startas ett tanganyika-kar här hemma ganska snart.

                        MVH/Freddan
                        Det tycker jag låter som en toppenidé! Då får man äntligen någon att gagga lite Tanganyika med!
                        Jag har ju ett par nya burkar på planeringsstadiet, och i ett av dom är jag lite sugen på att köra sandlekare, typ Enantiopus kilesa eller något liknande. Jag får se i början av nästa år vad det kan bli för spännande grejer.
                        Har du några speciella planer på arter - om du drar igång en T-balja?

                        Kommentar

                        • 127bubbel
                          • March 2007
                          • 1133

                          Jag har vart lite intresserad av Hästnosar, men vad jag vet så skall dessa inte funka så bra med troffar av vad jag har hört? Sen har jag också varit inne på lite sandlekare och sånt te.x Callochromisen. Så jag har ganska många olika funderingar, som snurrar i huvudet, hehe.

                          MVH/Freddan

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av 127bubbel
                            Jag har vart lite intresserad av Hästnosar, men vad jag vet så skall dessa inte funka så bra med troffar av vad jag har hört? Sen har jag också varit inne på lite sandlekare och sånt te.x Callochromisen. Så jag har ganska många olika funderingar, som snurrar i huvudet, hehe.

                            MVH/Freddan
                            Ah, härligt!
                            Om jag hade ett djupt och högt kar med lite stöddig storlek så skulle nog hästnosar kunna platsa... men det får vara till ett senare tillfälle.
                            Ja, callochromis-varianterna är för jädra fina - jag är inne på dessa också! Kolla in Callochromis pleurospilus, den med röd kant på ryggfenan. Skulle vara kul att få tag på en grupp av dessa. Men, det finns ju massor av andra fina varianter också!

                            Kommentar

                            • 127bubbel
                              • March 2007
                              • 1133

                              Den Callochromisen som du nämner där hade jag, tror den finns med nån av bilder jag länkade till, den var otroligt vacker, men som du säger finns många olika som e grymt snygga.

                              MVH/Freddan

                              Kommentar

                              • 127bubbel
                                • March 2007
                                • 1133

                                Sen e man ju ganska svag för dessa arter också.







                                MVH/Freddan

                                Kommentar

                                Arbetssätt...