Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av 127bubbel
    Ja, jag tror också att det löser sig. Det enda jag tyckte var lite märkligt var det att han dagarna innan hela tiden var med och putsade och så. Att dom fattat tycke för varandra märks då dom hela tiden visar upp sig för varandra och så.

    MVH/Freddan
    Jag har haft vissa par som har betett sig på liknande sätt i början, men det har oftast släppt efter ett antal lekar. Som sagt, det verkar ju vara ett par nu - så, bara låt dom hållas!

    Kommentar

    • 127bubbel
      • March 2007
      • 1133

      Absolut, dom skall få hålla på hur länge dom vill.

      MVH/Freddan

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Men det kunde vara kul om Maths tittar in någon gång i framtiden och utvecklar lite!

        Skulle man lyckas att få tag i Flaggor och Skalarer som är ungefär likvärdiga, så är det som att släppa Djurgårdare och AIK'are i en inhägnad, ingen kommer ut levande.

        Skulle ett av lagen representeras av ungdomar, ja de blir inte dödade, men lär leva ett ganska undanskymt liv.

        Har någon av er sett en film där det finns både Flaggor och Skalarer på samma filmsekvens? Jag har det inte, de är konkurrenter ut i fenspetsarna i naturen.
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av c90368
          Skulle man lyckas att få tag i Flaggor och Skalarer som är ungefär likvärdiga, så är det som att släppa Djurgårdare och AIK'are i en inhägnad, ingen kommer ut levande.

          Skulle ett av lagen representeras av ungdomar, ja de blir inte dödade, men lär leva ett ganska undanskymt liv.

          Har någon av er sett en film där det finns både Flaggor och Skalarer på samma filmsekvens? Jag har det inte, de är konkurrenter ut i fenspetsarna i naturen.

          Japp, ungefär så!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Här är en filmsnutt på ett par av Nanochromis parilus med yngel;

            Kommentar

            • 127bubbel
              • March 2007
              • 1133

              Jäklar vad snygga dom är! En sort jag aldrig sett här i någon zooaffär, kanske svårt att få tag på dessa här i Sverige? För tyckte jag läste nånstans att du köpte dom i Tyskland?

              MVH/Freddan

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av 127bubbel
                Jäklar vad snygga dom är! En sort jag aldrig sett här i någon zooaffär, kanske svårt att få tag på dessa här i Sverige? För tyckte jag läste nånstans att du köpte dom i Tyskland?

                MVH/Freddan
                Japp, jag köpte tre par i tyskland. Man såg dessa ganska ofta förr i tiden - men på senare år har jag inte sett några alls i de affärer jag besöker. Jag vet inte vad det kan bero på? Jag tycker som du; att de är snygga - och framför allt är de roliga att kolla på!
                Sidan knäcktes precis så jag lägger filmen här en gång till;

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Attans dom som kommer i närheten av deras smågryn! Lite större storlek på dina yngel - än på mina miniborellii. Alltid lika roligt att titta på dina filmer Mats.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av gullefjun
                    Attans dom som kommer i närheten av deras smågryn! Lite större storlek på dina yngel - än på mina miniborellii. Alltid lika roligt att titta på dina filmer Mats.

                    //Inger
                    Ja, parilusarna håller undan duktigt - men då skall du se Flaggorna!
                    Det här är andra leken för detta paret. Precis som Flaggcikliderna är dessa mycket duktiga yngelvårdare - och kör fullt ut redan från start.
                    Det är tyvärr lite svårt att filma i 540-baljan då det är ledljus som inte direkt främjar tydliga filmer. Jag fick lägga på en liten lysrörsramp ovanför plejset där parilusarna hade sina yngel tillfälligtvis, så man ser dom hyfsat tydligt. Sedan ser jag att rutan är skitig också... det får åtgärdas till nästa film!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Ja, parilusarna håller undan duktigt - men då skall du se Flaggorna!
                      Det här är andra leken för detta paret. Precis som Flaggcikliderna är dessa mycket duktiga yngelvårdare - och kör fullt ut redan från start.
                      Det är tyvärr lite svårt att filma i 540-baljan då det är ledljus som inte direkt främjar tydliga filmer. Jag fick lägga på en liten lysrörsramp ovanför plejset där parilusarna hade sina yngel tillfälligtvis, så man ser dom hyfsat tydligt. Sedan ser jag att rutan är skitig också... det får åtgärdas till nästa film!
                      Vad använder du för kamera - nyfiken, eftersom jag går i kameratankar.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av gullefjun
                        Vad använder du för kamera - nyfiken, eftersom jag går i kameratankar.

                        //Inger
                        Det är en Canon powershot-nånting, som var "hot" för några år sedan, men känns redigt yesterday nu... Jag köpte den för att det gick att filma HD-filmer med den. Men det finns väldigt mycket bättre och "snabbare" kameror idag som tillåter bättre filmkvalitet i svagt ljus. Jag skall köpa en ny ganska snart hade jag tänkt mig.
                        Jag är inte så bra på kameror allmänt, så både du och jag kanske kan få lite sköna tips här i tråden om vad som är "hot" i dagsläget!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Det är en Canon powershot-nånting, som var "hot" för några år sedan, men känns redigt yesterday nu... Jag köpte den för att det gick att filma HD-filmer med den. Men det finns väldigt mycket bättre och "snabbare" kameror idag som tillåter bättre filmkvalitet i svagt ljus. Jag skall köpa en ny ganska snart hade jag tänkt mig.
                          Jag är inte så bra på kameror allmänt, så både du och jag kanske kan få lite sköna tips här i tråden om vad som är "hot" i dagsläget!
                          Hoppas det.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av gullefjun
                            Hoppas det.

                            //Inger
                            Ja, eller så får man helt enkelt fundera ut hur man främst vill använda kameran, vad ens behov är, så att säga - och sedan kolla upp vad de senaste kamerorna som är gångbara på marknaden kan - kontra vad man känner att man kan lägga för pengar!
                            Jag är ju intresserad av att kunna filma i HD - så min nästa kamera blir en Canon, Nikon eller annat liknande märke som har denna funktion - och jag kan nog tänka mig att lägga 6-7-8 tusen på en bra kamera!
                            Pia hade en jäkligt go' Canon med sig till tyskland - jag har glömt vad modellen heter - men det var en mycket kapabel systemkamera, så att man kan välja olika objektiv, för olika ändamål. En bra blixt vill man ju kosta på sig också!

                            Kommentar

                            • karrokaja
                              • March 2006
                              • 5388

                              http://www.cyberphoto.se/ (sök på: Panasonic Lumix DMC-LX5, så ser ni min favorit)

                              Den här sidan är ju full av sexiga saker som man kan dregla på.
                              Jag är väldigt glad i pansaonic lumix DMC-serien. Jag har själv en Lumix LX3.
                              Väldigt trevlig kamera.
                              Nackdelen med denna är att man inte kan zooma och att autofokusen inte fungerar när man filmar.
                              Dock har den nya modellen, Lumix LX5, denna möjlighet.
                              får jag pengar över nån dag så blir det en sån

                              Man kan även skruva på filterkonverter och små "objektiv"
                              Och så kan man köra extern blixt också vilket är väldigt trevligt
                              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Ja, eller så får man helt enkelt fundera ut hur man främst vill använda kameran, vad ens behov är, så att säga - och sedan kolla upp vad de senaste kamerorna som är gångbara på marknaden kan - kontra vad man känner att man kan lägga för pengar!
                                Jag är ju intresserad av att kunna filma i HD - så min nästa kamera blir en Canon, Nikon eller annat liknande märke som har denna funktion - och jag kan nog tänka mig att lägga 6-7-8 tusen på en bra kamera!
                                Pia hade en jäkligt go' Canon med sig till tyskland - jag har glömt vad modellen heter - men det var en mycket kapabel systemkamera, så att man kan välja olika objektiv, för olika ändamål. En bra blixt vill man ju kosta på sig också!
                                Canon 600D
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...