Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av karrokaja
    kollade infon i kalendern nu... detta vill jag vara med på!
    Verkar som det kan bli skitskoj detta

    och fjunet! kom med!! haka på...det går fort att resa genom hela Sverige
    Kolla på mej. jag har åkt i bakluckan i en folkabuss från Stockholm till Ystad på 7 timmar.
    Och inte är jag skadad för det (eller jo, kanske lite)
    Ja du karro - när man blir så gammal som jag är - blir allt liksom så besvärligt. Om jag skulle åka i baklucka - skulle det aldrig gå att räta ut fjunet igen.
    Sen måste det planeras för två hundar, två hästar å stallkatt. Man kan ju inte bara fara över en helg, när det är så jäkla långt.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      Ursprungligen postat av gullefjun
      Ja du karro - när man blir så gammal som jag är - blir allt liksom så besvärligt. Om jag skulle åka i baklucka - skulle det aldrig gå att räta ut fjunet igen.
      Sen måste det planeras för två hundar, två hästar å stallkatt. Man kan ju inte bara fara över en helg, när det är så jäkla långt.

      //Inger
      Haha!! lite hårvax och en fön så är allt bra igen
      Jag har ett jävla problem med mina fjädrar, du har ju bara lite fjun... borde gå lättare då

      Nee nog med skämt.
      Men du kan väl kolla iaf... om nån kan ta hand om allt ditt i några dagar?
      För det är verkligen skitkul att hänga med västarna
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Just det... och så skall jag alltså göra en makeover i 540-karet. Jag hade tänkt att...

        Nädå, jag skojar bara! Klart som fanken att det hade varit kul om "Fjunet" tog sig hit vid tillfälle - men jag hajar att det är en tuff planering. Fan, jag som t.o.m. bor i stan kommer ju sällan loss!
        Senast redigerad av Mats Bryzell; 24 November 2011, 15:59.

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          Förlåt Max!

          Sånt här ska man ju ta via PM egentligen... men asså, aa.
          Nu råkade din tråd bli själva PM:et Man kan säga att din tråd är som en samlingsplats för alla fjäderfän
          Som skansen typ

          Sorry!
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av karrokaja
            Förlåt Max!

            Sånt här ska man ju ta via PM egentligen... men asså, aa.
            Nu råkade din tråd bli själva PM:et Man kan säga att din tråd är som en samlingsplats för alla fjäderfän
            Som skansen typ

            Sorry!
            Chilla!
            Jag är här så sporadiskt nu för tiden att jag inte hinner med att replikera i tråden. Kikar dock in någon gång då och då, men försvinner fort igen! Gagga så mycket ni orkar, så skall jag berätta vidare om planerna för 540-baljan när jag har börjat köpa in grejer (bara rötter och organiskt stuff, inget att hetsa upp sig inför!) för inredningen!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Förlåt Mats, den här tråden blir - lite av varje ibland...fjäderfän.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av gullefjun
                Förlåt Mats, den här tråden blir - lite av varje ibland...fjäderfän.

                //Inger
                Men Inger, då! Vad är det att be om förlåtelse för? Tråden är ju utformad på det viset att inget egentligt tema finns, eller hur?
                För den som inte (av gammal vana) kikar in då och då är själva rubriken; "Akvariestugan" antagligen helt ointressant. Ingenting visar på att det finns lite av varje här - allt från Krabbor över SA, discuslekar till Tanganyika och även lite räkor.
                Att jag pysslar och donar i stugan (med ypperlig, adekvat hjälp) och ständigt hittar på nya "trix" för att förändra burkarna, är i allt, faktiskt, oväsentligt - i allra högsta grad!
                Det som händer i den här tråden har ingen som helst signifikans över huvud taget - det är bara några burkar som ändrar sig, som alla akvarium gör över tid, och därför gör det väl inget om vi gaggar lite ovidkommande då och då? Det gör ingenting, och precis som du säger; "tråden blir lite av varje ibland"!
                Jag är bara glad att ett fåtal orkar kolla in då och då. För dom som gör det, och tycker det är lite småkul, bonkar jag in bilder och filmer med jämna mellanrum, och uppdaterar när det händer lite nya grejer (jag har ju ångan uppe och sitter inte still), och nya grejer är på gång - så, watch out!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Men Inger, då! Vad är det att be om förlåtelse för? Tråden är ju utformad på det viset att inget egentligt tema finns, eller hur?
                  För den som inte (av gammal vana) kikar in då och då är själva rubriken; "Akvariestugan" antagligen helt ointressant. Ingenting visar på att det finns lite av varje här - allt från Krabbor över SA, discuslekar till Tanganyika och även lite räkor.
                  Att jag pysslar och donar i stugan (med ypperlig, adekvat hjälp) och ständigt hittar på nya "trix" för att förändra burkarna, är i allt, faktiskt, oväsentligt - i allra högsta grad!
                  Det som händer i den här tråden har ingen som helst signifikans över huvud taget - det är bara några burkar som ändrar sig, som alla akvarium gör över tid, och därför gör det väl inget om vi gaggar lite ovidkommande då och då? Det gör ingenting, och precis som du säger; "tråden blir lite av varje ibland"!
                  Jag är bara glad att ett fåtal orkar kolla in då och då. För dom som gör det, och tycker det är lite småkul, bonkar jag in bilder och filmer med jämna mellanrum, och uppdaterar när det händer lite nya grejer (jag har ju ångan uppe och sitter inte still), och nya grejer är på gång - så, watch out!
                  Jag vet det Mats.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av karrokaja
                    Förlåt Max!

                    Sånt här ska man ju ta via PM egentligen... men asså, aa.
                    Nu råkade din tråd bli själva PM:et Man kan säga att din tråd är som en samlingsplats för alla fjäderfän
                    Som skansen typ

                    Sorry!
                    Notera karro!! Ny avatar - fjäderfä å gullefjun.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av gullefjun
                      Jag vet det Mats.

                      //Inger
                      Gôtt, Inger! Alla är välkomna och det gör ingenting att det snackas "OT", för min del iallafall! Jag är rätt duktig på att fladdra iväg i andras trådar med jämna mellanrum, så jag vet hur lätt det blir så. Vi är ju polare här på forumet och jag tycker det är jättekul när kommentarerna drar iväg lite ibland och man har en skön, vänlig ton mellan varandra!

                      Kommentar

                      • karrokaja
                        • March 2006
                        • 5388

                        Ursprungligen postat av gullefjun
                        Notera karro!! Ny avatar - fjäderfä å gullefjun.

                        //Inger
                        Haha!! Bilden är klockren!!
                        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av karrokaja
                          Haha!! Bilden är klockren!!
                          http://klockren.nu/
                          Den var bra - vad får du allt ifrån
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av karrokaja
                            Haha!! Bilden är klockren!!
                            http://klockren.nu/
                            Urbra! Ren humor!

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Eller "watch-clean" som man kallar det "overthere"....
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Japp, det är just detta med Zoopet, att man är här och hänger - det är mycket frågor och diskussioner, och man känner att man får svara på frågeställningar och utbyta tankar och idéer. Mitt i det (i och för sig kuliga OT:andet) så har det ju rasat in inlägg där folk undrar och vill veta vad det är för tokig remake jag planerar i 540-karet nu...?
                                Ja, jävlar - det är så många som undrar; vad är det du skall göra?, hur skall du göra?, skall du ändra helt? - börja med Malawi? - berätta nu, vad har du för tankegångar?
                                Njaoo, jag hade kanske tänkt att hålla folk på halster en sisådär sju-åtta år, men risken finns ju att intresset falnar om jag inte uppdaterar och stugtråden dör... och det vill vi väl inte, eller hur?

                                Jo, alla ni som undrat! - jag tänker sätta hela 540-baljan i favör till Flaggcikliderna. Det kommer att bli ett helt kar fyllt med lodräta rötter, ett tätt kluster med grenar som komer att täcka hela karet - och sedan blir det "noll sand" - med andra ord; hela bottnen kommer att fyllas med "skit"! Det vill säga rötter och blad! Flaggciklider i mellan- och ovanskiktet, sedan apistos m.fl. på/i bottenskiktet!
                                Gör som ni brukar - skit i detta! Jag sätter in ett par bilder på Flaggornas senaste lek!
                                Bifogade filer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...