Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Jaaah!
    N. gracilis-paret fanns kvar, så nu simmar de omkring och bökar bland stenarna i en av 50-kuberna! Fasen, va' gôtt!
    Så kul tänk att jag har varit så nära din underbara stuga och så klev jag inte in, ångrar detta grymt...

    Ursprungligen postat av ansjo
    Jag såg förresten att vi får åka till Nol ganska snart, han hade inne lite snygga paletter jag skulle vilja ha. Kanske beställa ett par akvarium samtidigt?
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Jamen, vi får teama upp där! Det vore kul!
    Är det killarnas affärsresa eller får en tjej följa med om det passar? Har aldrig varit i Nol..
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Så kul tänk att jag har varit så nära din underbara stuga och så klev jag inte in, ångrar detta grymt...
      Är det killarnas affärsresa eller får en tjej följa med om det passar? Har aldrig varit i Nol..
      Ja, men det var inte så konstigt - halva stugan var släckt och vi var som två spänner ursketet äppelmos! Det blir tillfälle längre fram!
      Nja, jag och Anders tar oss en tur ibland - och det är inga knasigheter med det. Vi kan väl kolla när det blir och så ser vi om du kan den dagen också - så syns vi där!
      Anders har tydligen spanat in några paletter, och jag skall dra tummarna ur rôva och beställa mina nya 325-litare!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Ja, men det var inte så konstigt - halva stugan var släckt och vi var som två spänner ursketet äppelmos! Det blir tillfälle längre fram!
        Nja, jag och Anders tar oss en tur ibland - och det är inga knasigheter med det. Vi kan väl kolla när det blir och så ser vi om du kan den dagen också - så syns vi där!
        Anders har tydligen spanat in några paletter, och jag skall dra tummarna ur rôva och beställa mina nya 325-litare!
        Hör gärna av er så kan vi kolla om det är läge
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Luddson
          Grymt snygga diskus!
          Vad heter dom?
          Halloj Luddson! Jag svarade lite tidigare, men så hittade jag de här bilderna - tänkte du kanske ville se några fler.
          Det är alltså vildfångade Nahmunda Red Discus.
          Bifogade filer

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Hör gärna av er så kan vi kolla om det är läge
            Sure thing!

            Kommentar

            • ApeviaX
              • December 2005
              • 1531

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Fasen, man har ju legat däckad här nu ett par dagar - Riksförkyld! Men, jag var ute igår och hittade lite sten, så idag skall det nog börjas att pussla ihop ett litet Tanga-kar i en av 50-kuberna! Lägger upp bilder senare - om det blir något resultat.
              Resultat har det dock blivit bland de "Tiger"-Endlers som jag köpte i tyskland - runt cirka 10 yngel kunde jag se. Det skall bli spännande att se om ynglen kommer att bli likadana som föräldrarna - i teckning och så! De är svåra att få på bild - så tyvärr har jag inga foton på ynglen - men här är en av hanarna iallafall;

              Godis

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Här är några bilder från ikväll (och en några dagar gammal bild på en krabba).
              Jag har lagt i mer mossa i krabbkaret och det börjar se ganska mysigt ut nu. Det är kondens på rutorna - så man ser lite otydligt på bilderna... sorry!
              Sedan ett par bilder på 50-kuben. Vattnet är rejält dimmigt, och det skall i mer sten på höjden och fram mot frontrutan - men detta får duga så länge.
              Så fick jag ett par guppy-yngel att fastna någorlunda på bild - drar in dessa också (en farsa kom med också...).
              Gillar "grillbriketterna" vad var det de hette? Spännande, dyra också?

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Ja, discus är fint att ha... Läskar bara lite!
              Ögongodis igen....

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Jaaah!
              N. gracilis-paret fanns kvar, så nu simmar de omkring och bökar bland stenarna i en av 50-kuberna! Fasen, va' gôtt!

              Yes, kul... inväntar bildern när de lugnt och fint börjar känna sig hemmastadda

              Ursprungligen postat av ansjo
              Jag såg förresten att vi får åka till Nol ganska snart, han hade inne lite snygga paletter jag skulle vilja ha. Kanske beställa ett par akvarium samtidigt?
              Vilken sorts paletter? Om man får vara nyfiken

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Javisst, det känns redigt gôtt!
              Det fanns bara två i karet där de gick i affären - och på sättet de förhöll sig till varandra (typiskt hona+hane), samt att de hade börjat gräva en grop vid en liten sten, fick mig att bestämma mig för att klippa dessa.
              Det blev ett jädra donande bland stenarna i karet här hemma, de for in och ut och höll på tillsammans - så jag är hyfsat bombsäker på att detta är ett par!

              Edit; Ja, man kan säga att jag "fick" dom; 90:- för båda! Som stulet!
              Ja det var inte så tokigt

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Halloj Luddson! Jag svarade lite tidigare, men så hittade jag de här bilderna - tänkte du kanske ville se några fler.
              Det är alltså vildfångade Nahmunda Red Discus.

              Blir ju lite korta oansenliga svar här men säger bara ögongodis igen igen


              Du har inte tänkt på det där med dieten och godis? Jag menar för mycket vanligt godis ger hål i tänderna, vi får akta ögona här så de inte får hål de med :P


              kort sagt kanon i vanlig ordning
              ApeviaX
              Archocentrus multispinosus
              "Vattensamlingen"
              X-Aquatic

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Halloj Luddson! Jag svarade lite tidigare, men så hittade jag de här bilderna - tänkte du kanske ville se några fler.
                Det är alltså vildfångade Nahmunda Red Discus.
                Riktigt vackra fiskar helt i min smak när det gäller diskus
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av ApeviaX
                  Godis
                  Gillar "grillbriketterna" vad var det de hette? Spännande, dyra också?
                  Ögongodis igen....
                  Yes, kul... inväntar bildern när de lugnt och fint börjar känna sig hemmastadda
                  Vilken sorts paletter? Om man får vara nyfiken
                  Ja det var inte så tokigt
                  Blir ju lite korta oansenliga svar här men säger bara ögongodis igen igen
                  Du har inte tänkt på det där med dieten och godis? Jag menar för mycket vanligt godis ger hål i tänderna, vi får akta ögona här så de inte får hål de med :P
                  kort sagt kanon i vanlig ordning
                  Halloj Ape!
                  "Grillbriketterna" (det är stenarna du menar va?) är en ny soil, tror den heter Amtra, i 4 storlekar. Finns i svart och vitt. Både jag och Anders skall testa detta i de räk-kar där de gula räkorna går. Vi såg några visningskar med denna soil och det var mycket snyggt, och vi köpte ett lass av av alla storlekarna var - jag kunde inte hålla mig utan drog i lite av stuffet i 50-kuberna - men det kommer bilder på räk-karen senare!
                  Jodå det kommer även bilder på de nya gracilisarna - jag var så Neanderthal-borta igår framför burken att jag inte mäktade med att fotografera.
                  Kul att du gillar bilderna - nu satte jag ju in några "favoriter i repris" i slutet av förra sidan, men det är alltid lika kul att kolla på bilder och filmer, så jag öser på! Du får ha solbrickor på dej när du kollar!
                  Senast redigerad av Mats Bryzell; 18 October 2011, 09:59.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Riktigt vackra fiskar helt i min smak när det gäller diskus
                    Ja, dessa vildfångade är ju de vackraste - helt klart! Jag har dock fäbless för "disco-disusar" också!

                    Kommentar

                    • ApeviaX
                      • December 2005
                      • 1531

                      Halloj Ape!
                      "Grillbriketterna" är en ny soil, tror den heter Amtra, i 4 storlekar. Finns i svart och vitt. Både jag och Anders skall testa detta i de räk-kar där de gula räkorna går. Vi såg några visningskar med denna soil och det var mycket snyggt, och vi köpte ett lass av av alla storlekarna var - jag kunde inte hålla mig utan drog i lite av stuffet i 50-kuberna - men det kommer bilder på räk-karen senare!
                      Jodå det kommer även bilder på de nya gracilisarna - jag var så Neanderthal-borta igår framför burken att jag inte mäktade med att fotografera.
                      Kul att du gillar bilderna - nu satte jag ju in några "favoriter i repris" i slutet av förra sidan, men det är alltid lika kul att kolla på bilder och filmer, så jag öser på! Du får ha solbrickor på dej när du kollar!

                      Hahaha, du är ju för jävla skön

                      Jag tar risken utan solbrickor Japp favoriter i repsris är det, jag har ju sett de tidigare i min lusläsning av tråden
                      De är ändå värda en fin kommentar de fiskarna


                      Aha, tyckte mig minnas att jag såg att de hette något på A, Amtra alltså, soil?! Ja kanske jordkockor :P Coola som bara den, skulle önska mig en räkkub med olika storlekar sådan Amtra soil, lite ormhasselgrenar, kanske lite mossa och crypto ev. lite eklöv...


                      Man ska vara neanderthalborta med så underbara kar och djur, eller livsjnuta som jag säger


                      @ PiaJo: du har PM

                      Nicke
                      Senast redigerad av ApeviaX; 23 October 2011, 17:35.
                      ApeviaX
                      Archocentrus multispinosus
                      "Vattensamlingen"
                      X-Aquatic

                      Kommentar

                      • ApeviaX
                        • December 2005
                        • 1531

                        OT eller? Hur som: Katie Melua i lurarna, Zoopet framför näsan och lugn i hemmet oj oj oj

                        EDIT: Denna dag blev sedan kass likaså denna vecka, numera singel igen :'(
                        Senast redigerad av ApeviaX; 23 October 2011, 17:36.
                        ApeviaX
                        Archocentrus multispinosus
                        "Vattensamlingen"
                        X-Aquatic

                        Kommentar

                        • källebacken
                          • February 2006
                          • 574

                          Jisses vilka fina diskus... (hade velat ha en dregglande smajlies där istället)...
                          Annica

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av ApeviaX
                            OT eller? Hur som: Katie Melua i lurarna, Zoopet framför näsan och lugn i hemmet oj oj oj
                            Mocklis! Jag var ute och körde moppe i en syndaflod av bibliska proportioner för en stund sedan. Sitter på kontoret - dyngsur...

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av källebacken
                              Jisses vilka fina diskus... (hade velat ha en dregglande smajlies där istället)...
                              Ja, dom var mycket fina. När vi flyttade fick de discusarna bo i det här karet - 2025-liters!;

                              Kommentar

                              • freddi36
                                • December 2010
                                • 2882

                                wow, najs!
                                vet du om dom finns kvar där fortfarande?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...