Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    vilken "sort" var det? tycker den ljusa i zoopets artbeskrivning var väldigt snygg Neolamprologus gracilis "kapampa"
    hur många ska du ha?

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av freddi36
      vilken "sort" var det? tycker den ljusa i zoopets artbeskrivning var väldigt snygg Neolamprologus gracilis "kapampa"
      hur många ska du ha?
      Det är den ljusa sorten; "kapampa" - men om det är exakt den varianten vet jag inte. Finns dom kvar imorgon så får vi se. Men, det är inte den där mörkare iallafall! Det finns två stycken - och det lilla jag såg verkar det vara ett par.

      Här är bilder på de jag hade tidigare;
      Bifogade filer

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Här är några bilder från ikväll (och en några dagar gammal bild på en krabba).
        Jag har lagt i mer mossa i krabbkaret och det börjar se ganska mysigt ut nu. Det är kondens på rutorna - så man ser lite otydligt på bilderna... sorry!
        Sedan ett par bilder på 50-kuben. Vattnet är rejält dimmigt, och det skall i mer sten på höjden och fram mot frontrutan - men detta får duga så länge.
        Så fick jag ett par guppy-yngel att fastna någorlunda på bild - drar in dessa också (en farsa kom med också...).
        Bifogade filer

        Kommentar

        • källebacken
          • February 2006
          • 574

          Fina bilder och fina akvarium och jag blir inte nåt avundsjuk alls
          Annica

          Kommentar

          • bossep
            • March 2010
            • 4447

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Det är den ljusa sorten; "kapampa" - men om det är exakt den varianten vet jag inte. Finns dom kvar imorgon så får vi se. Men, det är inte den där mörkare iallafall! Det finns två stycken - och det lilla jag såg verkar det vara ett par.

            Här är bilder på de jag hade tidigare;
            Ja du, det blir inte mycket bättre än så där!
            “You can’t see the future if you don't know the history.”
            "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
            Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av källebacken
              Fina bilder och fina akvarium och jag blir inte nåt avundsjuk alls
              Tack skall du ha Annica!
              Ja, nu när man har lite mindre utrymme att ha kar på/i så får man gå på lite mindre burkar - nu är det 9 st. igång - och dom är väl hyfsade, kanske man kan säga. Det skall till två 325-litare också och när de är igång skall det bli lite mer finlir i alla burkarna!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av bossep
                Ja du, det blir inte mycket bättre än så där!
                Ja, det var tider det, när man hade Tanganyika i 960-liter... Kan sakna det karet något oerhört!
                Man ser ju en ganska kraftig cyano på några bilder där - men det gav sig ganska fort - på ett par tre veckor, jag "gödde" med med ett par slattar kno3 i veckan under någon månad så var det borta sedan, och kom inte tillbaka!

                Kommentar

                • källebacken
                  • February 2006
                  • 574

                  själv startar jag mitt 4:e i dagarna 126 l lagom size men jag har ett rum kvar att "inreda" och där bli det nog det första stora akvariet, vill och skaa ha diskus.. där..det är bestämt sen flera år tillbaka.
                  Annica

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ja, discus är fint att ha... Läskar bara lite!
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • källebacken
                      • February 2006
                      • 574

                      phuu.... inte lätt att se och inte ha...
                      Annica

                      Kommentar

                      • stigson
                        • February 2009
                        • 522

                        Otroligt fina dirrar

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ja du Mats...du läskar inte bara lite. Alla bilder på fiskar å kar, är som vanligt jättefina, men när man ser bilderna på diskuskaren, kan man förstå varför diskusen kallas akvariets Rolls Royce.
                          Det här måste vara drömkaret - så snygg inredning med växter, grenar och rötter...vilken harmoni! Gillar skarpt.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av källebacken
                            phuu.... inte lätt att se och inte ha...
                            Ursprungligen postat av stigson
                            Otroligt fina dirrar
                            Ursprungligen postat av gullefjun
                            Ja du Mats...du läskar inte bara lite. Alla bilder på fiskar å kar, är som vanligt jättefina, men när man ser bilderna på diskuskaren, kan man förstå varför diskusen kallas akvariets Rolls Royce.
                            Det här måste vara drömkaret - så snygg inredning med växter, grenar och rötter...vilken harmoni! Gillar skarpt.

                            //Inger
                            Ah, det är härligt att ni gillar stuffet i tråden - det kommer mera!
                            Ja, Inger, det där 960-karet var verkligen lyckat och var väl på topp då jag hade de vildfångade discusarna!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Ah, det är härligt att ni gillar stuffet i tråden - det kommer mera!
                              Ja, Inger, det där 960-karet var verkligen lyckat och var väl på topp då jag hade de vildfångade discusarna!
                              ...men vad hände med det karet?

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av gullefjun
                                ...men vad hände med det karet?

                                //Inger
                                Vi flyttade till kåk - och jag kunde inte ta med det. Anders tog över karet och hade nog en av de snyggaste inredningar jag sett i det. Tyvärr sprack bottenglaset då Anders hade det, och nu står det tomt och väntar på bättre dagar. Det karet kommer tillbaka hos Anders inom kort, har jag en känsla av!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...