Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    Jag böjer mig för majoriteten

    Kan även konstatera att det förmodligen blivit lite för mycket jobb i veckan, så jag var lite ur balans i går kväll
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Ursprungligen postat av c90368
      Jag böjer mig för majoriteten

      Kan även konstatera att det förmodligen blivit lite för mycket jobb i veckan, så jag var lite ur balans i går kväll
      Hmm, det kan nog jag skriva under på. Vore det inte för pengarna så...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • 127bubbel
        • March 2007
        • 1133

        Tycker också tråden är grymt kul att följa. Får mig alltid ett gott skratt när man tittar in i denna tråden.

        MVH/freddan

        Kommentar

        • VisualDarkness
          • February 2010
          • 7417

          Ursprungligen postat av ansjo
          Äh, blir det inget OT i trådarna tror jag definitivt de kommer att försvinna. Personligen tycker jag det är skittråkigt att läsa i en del trådar som TS inte tycker att man kan få gagga loss både OT och topic om någon annans problem och tankar.

          Mats tråd handlar om hans stuga, där finns några kar nu med blandat innehåll, och hade jag haft ett sådant utrymme till mina kar hade även jag haft bara en tråd. Mina definitivt ointressanta trådar är en hel del som läser, men inte så många som skriver i men det accepterar jag då det säkert inspirerar någon.
          Ställer någon frågor i tråden är det kul att kunna hjälpa till med deras problem, trots att det många gånger hade varit bättre att starta en egen tråd om problemet/karet, men det får man ta.

          Så jag hoppas att den här tråden fortsätter som den är, trots att det inte alltid faller alla på läppen alltid!
          Jag följer nästan allt i dina trådar och de är extremt inspirerande. De är faktiskt några av de största mallarna som jag kommer använda till min nya rescape.

          Nog lär den falla en hel del på läppen med tanke på att den är forumets nog största succé.
          Ursprungligen postat av 127bubbel
          Tycker också tråden är grymt kul att följa. Får mig alltid ett gott skratt när man tittar in i denna tråden.

          MVH/freddan
          Så sant som det är sagt.
          180l Sällskap:
          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
          60l Asien:
          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Nu, Boys and Girls, blir det ännu en uppdatering om krabbkaret. Jag har stoppat i två små orkidéer i karet. Dessa hade vuxit ur sina små krukor så i stället för att plantera om dessa knôdde jag ner dom i baljan - så får vi se om de kan trivas där!


            Edit; jädrar... nu ser jag att jag måste ha kommit åt någon knapp... det smög sig med en fiskbild också...
            Bifogade filer
            Senast redigerad av Mats Bryzell; 24 September 2011, 18:04.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Johoo! lite bilder Härligt!
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • irwin_fletch
                • April 2009
                • 544

                Riktigt läckert, ska bli otroligt spännande att följa detta kar!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av irwin_fletch
                  Riktigt läckert, ska bli otroligt spännande att följa detta kar!
                  Kul att du gillar det! Ja, stugan är ju proppfylld med kar nu - och några står och väntar på ny fisk! Så, det blir förhoppningsvis lite sköna uppdateringar vad det lider!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Johoo! lite bilder Härligt!
                    Gôtt, va?

                    Kommentar

                    • irwin_fletch
                      • April 2009
                      • 544

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Kul att du gillar det! Ja, stugan är ju proppfylld med kar nu - och några står och väntar på ny fisk! Så, det blir förhoppningsvis lite sköna uppdateringar vad det lider!
                      Vad står på inköpslistan under Tysklandsresan?

                      Du kan väl köpa några discus till mig i Tyskland, sen kör du förbi Kalmar på hemvägen? Du får 20 kr och två koppar kaffe..

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av irwin_fletch
                        Vad står på inköpslistan under Tysklandsresan?
                        Du kan väl köpa några discus till mig i Tyskland, sen kör du förbi Kalmar på hemvägen? Du får 20 kr och två koppar kaffe..
                        Jodå så att... Jag vill nog ha 20 koppar kaffe och två spänn istället - går det att lösa?
                        Jag köpte ju ett jävlans fett Diskuspar av Stendker förra året - att få hem dom var en nervpärs som jag sent skall glömma!

                        Jag har inte riktigt gjort någon lista ännu - det återstår att se vad som finns där nere. Det kommer ju att finnas så mycket pajascrazy bra grejer att man får spader. Lite räkor och krabbor är givet - men fiskmässigt återstår att se, kanske blir det flera påsar med "spänning" eller så kan det lika gärna bli något enstaka exklusivt. Men, det här är angenäma bekymmer!

                        Kommentar

                        • lofstrog
                          • November 2009
                          • 989

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Nu, Boys and Girls, blir det ännu en uppdatering om krabbkaret. Jag har stoppat i två små orkidéer i karet. Dessa hade vuxit ur sina små krukor så i stället för att plantera om dessa knôdde jag ner dom i baljan - så får vi se om de kan trivas där!
                          Nu blev det så intressant att jag inte kunde hålla mig från att kommentera. Orkidéer är en av mina passioner.
                          Phalaenopsis brukar inte gilla att få vatten i bladrosetten. Undviker du detta så kommer det nog att gå bra. Värmen kan dock bli ett problem. Hur varmt tror du att det blir på landdelen?
                          Vad är den andra orkidéen för sort?

                          //Roger
                          Discus for life

                          Kommentar

                          • freddi36
                            • December 2010
                            • 2882

                            jädrar, jungeln börjar ta form

                            såg ett klipp på youtube när en vampyrkrabba tog en syrsa. trodde inte en krabba kunde röra sig så fort!
                            några syrsor som sitter och spelar i en burk bredvid krabbkaret Mats, då hade det blivit en riktig jungelkänsla.
                            tror mina krabbor får några av Rex syrsor sen bara för det var så häftigt att se

                            ska se om jag hittar det igen

                            Kommentar

                            • irwin_fletch
                              • April 2009
                              • 544

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Jodå så att... Jag vill nog ha 20 koppar kaffe och två spänn istället - går det att lösa?
                              Jag köpte ju ett jävlans fett Diskuspar av Stendker förra året - att få hem dom var en nervpärs som jag sent skall glömma!

                              Jag har inte riktigt gjort någon lista ännu - det återstår att se vad som finns där nere. Det kommer ju att finnas så mycket pajascrazy bra grejer att man får spader. Lite räkor och krabbor är givet - men fiskmässigt återstår att se, kanske blir det flera påsar med "spänning" eller så kan det lika gärna bli något enstaka exklusivt. Men, det här är angenäma bekymmer!
                              Du kan få en balja kaffe och några mandelkubb...

                              Ska bli kul att se vad du kommer hem med i vilket fall. På ett sätt vill man inte veta, men det är svårt att låta bli...

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av lofstrog
                                Nu blev det så intressant att jag inte kunde hålla mig från att kommentera. Orkidéer är en av mina passioner.
                                Phalaenopsis brukar inte gilla att få vatten i bladrosetten. Undviker du detta så kommer det nog att gå bra. Värmen kan dock bli ett problem. Hur varmt tror du att det blir på landdelen?
                                Vad är den andra orkidéen för sort?

                                //Roger
                                Jag har inte en aning om vad det är för orkdésorter... Jag har haft dom i växthuset under sommaren och det har funkat fint - där kan det bli rejält varmt, styvt 40-50°C - i skuggan. I karet är det kanske runt 26-27°C gissningsvis - jag skall faktiskt ta och kontrollera detta. Det får bli en test, så får vi se om orkidéerna gillar att stå där.
                                Roger, vilken av de två är Phalaenopsis, den till höger eller vänster?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...