Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Snälla, säg att du menar tyskland nu...
    Hahahaha...
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Om ni är lika roliga som Agneta säger.... kommer jag att få ont i skrattmusklerna
      Pooouuhh, det var så det var ja... jag fick en annan bild där en kort sekund!

      Kommentar

      • freddi36
        • December 2010
        • 2882

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Snälla, säg att du menar tyskland nu...
        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Pooouuhh, det var så det var ja... jag fick en annan bild där en kort sekund!

        hahahahah.....

        Kommentar

        • lillfrasse
          • February 2002
          • 2228

          Ja det är tur att det är så tråkigt på de här resorna.
          Simma lungt..
          Lillfrasse..

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Nu stänger jag ner Zoopet - inge kul att lyssna på erat Tysklandssnack - skulle också vilja vara med. Fast jag hoppas att ni får det jättetrevligt - fast det vet jag att ni kommer att få. Ha det bra, alla ni som ska åka.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • karrokaja
              • March 2006
              • 5388

              Ursprungligen postat av gullefjun
              Nu stänger jag ner Zoopet - inge kul att lyssna på erat Tysklandssnack - skulle också vilja vara med. Fast jag hoppas att ni får det jättetrevligt - fast det vet jag att ni kommer att få. Ha det bra, alla ni som ska åka.

              //Inger
              Spara kosing till februari! där brukar man också klämma in en resa, har vart med 2 gånger nu och ska definitivt på en till
              Då kan du ju haka på, så får du bevis på att det är skittråkigt på dessa resor
              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                Har varit off några dagar, läser det jag har missat, men konstaterar att jag har inte missat något alls.

                En massa krabbor, sniglar och räkor får plats bland en massa OT. Jag brukar bidra med med OT, men nu börjar tråden spåra ur, framförallt när det inte finns en endaste fisk med

                Är det inte dags att dela tråden?
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Här finns massor av bilder och filmer!!!
                  Stugan innehåller fler saker än fiskar - bland annat räkor, lite sniglar, kommande krabbor - lite OT - mitt upp i allt annat.
                  Jag uppdaterar den här tråden med så mycket "nyheter" det bara går - sedan om det lallar iväg en aning ibland kan ingen hjälpa - det är så trådarna löper! Jag tycker den här tråden håller god kvalitet, över lag - vi har lite kul, gaggar ibland - och någon gång då och då drar det iväg lite - vad gör det? Det är ord som snabbt kan hoppas över - och negligeras om man inte känner för att läsa dom!
                  "Dela tråden"? I relevant och icke relevant?
                  Jag kan gärna skita i att fotografera och filma, som dessutom tar en jävla evighet att lägga upp på
                  YouTube för att vidarebefordra hit...
                  Maths - för Fan - diggar du inte räkor, krabbor, sniglar - som ingår i stugans "verklighet" - tillsammans med allt det andra, så kan jag liksom inte rå för att du inte diggar det - Sorry!
                  Jag gör det jag gör här - jag gillar att inreda, jag gillar att studera olika cikliders beteenden, jag gillar att fotografera, jag gillar att filma - jag gillar dessutom att visa det lilla jag kan visa i form av dessa media - kanske det intresserar någon, kanske det ger lite inspiration till någon, kanske det kan få någon att fundera i banor som sträcker sig utanför "akvarieboxen"...? Förhoppningvis...

                  Blir tråden för intern ibland? Ja, det kan den bli i korta avsnitt! Det kan bero på att vi inte är så många som är aktiva i tråden. Här är kanske runt - vad skall vi dra till med? - tio pers, möjligtvis, som agerar aktivt - säger något, eller lägger en kommentar - det är antagligen färre.
                  Om inte jag uppdaterar på en vecka händer inte ett skit i den här tråden - det är inte heller underligt, med tanke på det veka innehåll jag kan erbjuda, att det ibland blir lite OT - gagg om annat o.s.v.
                  Om tråden spårar ur, som du nu tycker att den gör, beror det på mig enbart. Jag har inte så mycket intressant att bidra med, trist nog!
                  Senast redigerad av Mats Bryzell; 24 September 2011, 03:51.

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Äh, blir det inget OT i trådarna tror jag definitivt de kommer att försvinna. Personligen tycker jag det är skittråkigt att läsa i en del trådar som TS inte tycker att man kan få gagga loss både OT och topic om någon annans problem och tankar.

                    Mats tråd handlar om hans stuga, där finns några kar nu med blandat innehåll, och hade jag haft ett sådant utrymme till mina kar hade även jag haft bara en tråd. Mina definitivt ointressanta trådar är en hel del som läser, men inte så många som skriver i men det accepterar jag då det säkert inspirerar någon.
                    Ställer någon frågor i tråden är det kul att kunna hjälpa till med deras problem, trots att det många gånger hade varit bättre att starta en egen tråd om problemet/karet, men det får man ta.

                    Så jag hoppas att den här tråden fortsätter som den är, trots att det inte alltid faller alla på läppen alltid!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • freddi36
                      • December 2010
                      • 2882

                      jag kan bara säga att jag tycker detta är helt klart en av dom bästa trådarna!
                      skitkul att läsa lite OT då och då. det "lättar" upp det hela. sen ska det inte bli för mycket men jag tycker vi har en bra blandning här

                      Kommentar

                      • Fanbyalperna

                        • September 2005
                        • 752

                        Ursprungligen postat av freddi36
                        jag kan bara säga att jag tycker detta är helt klart en av dom bästa trådarna!
                        skitkul att läsa lite OT då och då. det "lättar" upp det hela. sen ska det inte bli för mycket men jag tycker vi har en bra blandning här
                        Instämmer helt och fullt.
                        Har inte alltid rätt, men fel ibland

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Jag gillar den här tåden, jag är inte det minsta intresserad av sniglar, krabbor eller räkor...än. Jag läser ändå om vad som händer runt dom här projekten, eftersom vägen till - när allt är liksom färdigt, är intressant och kul att läsa. Jag gillar Mats utförliga beskrivningar med allt vad han nu tar sig för. Dessutom är han ödmjuk precis som Anders...dom delar med sig av sin kunnighet, utan att vara några "besserwisser"
                          Sen om tråden blir lite "intern" ibland, känns bara varmt å gott (Mats du får fylla på krumeluren över o:et). Man blir ju liksom "vän" med en del trådskapare...de e så det ska funka tycker i alla fall jag

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Äh, nu kör vi på som vanligt! Vill man inte så slipper man

                            Mats! har du några nya bilder/filmer som vi kan gagga om?
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Äh, nu kör vi på som vanligt! Vill man inte så slipper man
                              Mats! har du några nya bilder/filmer som vi kan gagga om?
                              Japp, nu kör vi på!
                              Det är trevligt att de flesta gillar "stugprojektet" och de olika delar som ingår!

                              Det finns väl inte direkt några nya bilder och filmer i skrivande stund - men det kommer!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Vänta en dryg vecka så lär det finnas en hel del...
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...