Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av gullefjun
    Jag förmodar, att det här kommer att bli hur bra som helst...som vanligt
    //Inger
    Skönjer jag en nästan uppgiven ton här Inger, hmmm? Det är bara så; har jag bestämt mig, så har jag bestämt mig - och det hela är ganska enkelt ändå - lite pinnar och grejer, förbereda sig och sedan analysera, kontra det man läst sig till - och köra på!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av freddi36
      ojojoj!
      snyggt som fasiken ju
      lite växter nåt gömmställe och några krabbor så blir det riktigt nice!
      Just så!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av karrokaja
        ok! detta är så jävla snyggt! du är helt sjuk!
        Jag förstår inte, jag blir förvirrad!
        Det är jag som är rookie - du har ju redan krabbfigurerna i baljan, med krabblingar och allt!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av hult87
          är ju så snyggt!!!
          Ja, man får tacka - men, det här är bara början - landdelen skall skejpas, och jag ger mig inte förrän karet dignar av grönt och drypande fukt! Förhoppningsvis kommer det att bli hyfsat flådigt - och "krabbtrivsamt"!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av ansjo
            Det ser ju bra ut än så länge, men gissningsvis är du på långa vägar inte färdig ännu? Det ska bli ett nöje att hjälpa till med att leta Endlers till ditt kar, kommer du ihåg de som vi såg på mässan förra året, de som skimrade lite i blått...?
            Helt rätt - långt ifrån färdig! Idag har jag bara öst i ett par påsar "djungelvrål"!
            Jag minns tydligt de blåskimrande Endlerskillarna... (Psst! Jag tror att det kommer att funka hur jädra bra som helst med Endlers i den lilla "krabbdammen" - ju jävligare parametrar, desto bättre!).

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av lillfrasse
              Ni låter som ett gammalt gift par.
              Japp! Vi firar filtervaddsbröllop nu! Det har gått så långt att vi käkar snabbfiltermakaroner och räkmix på fredagskvällarna - till det dricker vi ett gott vitaprick-vin. Dristar vi oss till att festa på kött, kanske oxhjärta, tar vi ett mustigt rött mygglarvs-vin till detta och rundar av med en frusen artemiamargherita - för att på nattkvisten ägna oss åt lite Killi 'n' Guppy i algbädden...

              ...medans våra fruar ser på och skakar på huvudena!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av VisualDarkness
                Du gör mig extremt sugen på att fixa något liknande i mitt övergivna kar, får se vad man hittar på!

                Manlig kärlek.
                Aqua-bonding!

                Kommentar

                • karrokaja
                  • March 2006
                  • 5388

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Det är jag som är rookie - du har ju redan krabbfigurerna i baljan, med krabblingar och allt!
                  mjaha... och en till "load" med krabblingar är på väg, såg en till rombärande hona idag
                  vi är nog lika rookie båda 2 va... jag är bara lite i framtiden typ
                  Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                  kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                  Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                  I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av karrokaja
                    mjaha... och en till "load" med krabblingar är på väg, såg en till rombärande hona idag
                    vi är nog lika rookie båda 2 va... jag är bara lite i framtiden typ
                    Haru sagt det så!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Och den som mot all förmodan undrar vad vi gaggar om - så finns det lite uppdateringsbilder på förra sidan; inlägg 3113!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Skönjer jag en nästan uppgiven ton här Inger, hmmm? Det är bara så; har jag bestämt mig, så har jag bestämt mig - och det hela är ganska enkelt ändå - lite pinnar och grejer, förbereda sig och sedan analysera, kontra det man läst sig till - och köra på!
                          Nädå Mats - inte alls uppgiven. Som min svägerska sa i helgen "Tänk vad det går lätt för en del"! Håkan var och tävlade en av våra hundar i spår på brukshundsklubben i Kramfors i helgen, kom tvåa med kanonpoäng och blev uppflyttad till en högre klass. Även svägerska tävlade, men där gick det inte lika bra.
                          Jag menar bara, att det bara liksom flyter på när du, Anders och många andra sätter händerna i något projekt - det blir alltid bara så jäkligt bra bra
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • freddi36
                            • December 2010
                            • 2882

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            vad ska man säga?

                            Kommentar

                            • solis
                              • July 2008
                              • 5064

                              Jättefint, man blir inte alls sugen
                              Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                              1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                              100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                              56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                              Kommentar

                              • esoxlucius74
                                • October 2009
                                • 493

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Jag ska ärligt säga att jag inte läst ALLA 3132 inläggen..
                                Men finns det någon tanke med att inte ha "vattenfallet" ner i bassängen??
                                Jag är själv VÄLDIGT sugen på ett såntdär akvarium med en land-del ovanför (Jag vet att det heter nått tjusigt men det är för tidigt på morgonen för att jag ska kommaihåg det..)
                                360Liter.( http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=605 )
                                16Liter.( http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=625 )

                                Kommentar

                                Arbetssätt...