Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ja, det är häftigt vad många olika mossor man ser nu när man liksom letar - riktigt kul!
    Skägget får nog sitta ett tag till!

    Kommentar

    • VisualDarkness
      • February 2010
      • 7417

      Jag funderar på något slags akvaterrarium i det överblivna 222l så vi får se vad som händer.
      180l Sällskap:
      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
      60l Asien:
      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        Vitmossa = Abbeylainens skägg

        Jag har för övrigt en dunk på 5 liter, fylld med "lard", kan skicka ner den till max o anders så kan ni göra vad ni vill med den, det smörjer bra tänker på de utslitna knäna

        Jag fullkomligt älskar när ni 2 håller på med era OT grejer...
        Man säger att ett gott skratt förlänger livet, men det kan fan inte vara hälsosamt att garva så här mkt
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ja, det får vara lite kul också - det kan ju pigga upp!

          Nu skall jag snart åka och hämta krabb-mylla, så blir det lite ordentliga uppdateringar senare!

          Kommentar

          • freddi36
            • December 2010
            • 2882

            Ursprungligen postat av karrokaja
            Vitmossa = Abbeylainens skägg

            Jag har för övrigt en dunk på 5 liter, fylld med "lard", kan skicka ner den till max o anders så kan ni göra vad ni vill med den, det smörjer bra tänker på de utslitna knäna

            Jag fullkomligt älskar när ni 2 håller på med era OT grejer...
            Man säger att ett gott skratt förlänger livet, men det kan fan inte vara hälsosamt att garva så här mkt
            eller så blir alla som läser tråden typ 250 år

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av freddi36
              eller så blir alla som läser tråden typ 250 år
              Kan kanske vara bra, då det antagligen tar 250 år att läsa igenom tråden!

              Kommentar

              • freddi36
                • December 2010
                • 2882

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Kan kanske vara bra, då det antagligen tar 250 år att läsa igenom tråden!
                denna tråden är väl en av dom längsta som "handlar" om något. inte som fototävlingstråden, den har ju uppdaterats sen flera år tillbaka.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ja, nog var man lite lätt på trycket när beställningen gjordes - jag kommer inte ihåg att jag handlade så mycket...
                  Som ett skäggigt, snurrigt barn i en godisaffär; En schååån, en schååån... burp, uhm och en schååån.
                  Det blev jädrar i mej ett par sköna påsar Djungelvrål minsann - kolla bilden nedan.
                  Jag petade i lite mer mossa och en rot. Sedan satte jag ner ett litet "panik-drän" ända ner i botten där jag lade ett lager lecakulor, om det skulle bli så att det samlas vatten på botten - så kan man suga ur detta kontinuerligt.
                  Nu är det lite mer gömställen och grejer på landdelen som skall fixas - sedan är det bara krabborna, och lite små guppys i vattendelen som fattas!
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Ja, nog var man lite lätt på trycket när beställningen gjordes - jag kommer inte ihåg att jag handlade så mycket...
                    Som ett skäggigt, snurrigt barn i en godisaffär; En schååån, en schååån... burp, uhm och en schååån.
                    Det blev jädrar i mej ett par sköna påsar Djungelvrål minsann - kolla bilden nedan.
                    Jag petade i lite mer mossa och en rot. Sedan satte jag ner ett litet "panik-drän" ända ner i botten där jag lade ett lager lecakulor, om det skulle bli så att det samlas vatten på botten - så kan man suga ur detta kontinuerligt.
                    Nu är det lite mer gömställen och grejer på landdelen som skall fixas - sedan är det bara krabborna, och lite små guppys i vattendelen som fattas!
                    Jag förmodar, att det här kommer att bli hur bra som helst...som vanligt

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • freddi36
                      • December 2010
                      • 2882

                      ojojoj!
                      snyggt som fasiken ju
                      lite växter nåt gömmställe och några krabbor så blir det riktigt nice!

                      Kommentar

                      • karrokaja
                        • March 2006
                        • 5388

                        ok! detta är så jävla snyggt! du är helt sjuk!
                        Jag förstår inte, jag blir förvirrad!
                        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                        Kommentar

                        • hult87
                          • February 2010
                          • 1287

                          är ju så snyggt!!!

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Det ser ju bra ut än så länge, men gissningsvis är du på långa vägar inte färdig ännu? Det ska bli ett nöje att hjälpa till med att leta Endlers till ditt kar, kommer du ihåg de som vi såg på mässan förra året, de som skimrade lite i blått...?
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • lillfrasse
                              • February 2002
                              • 2228

                              Ni låter som ett gammalt gift par.
                              Simma lungt..
                              Lillfrasse..

                              Kommentar

                              • VisualDarkness
                                • February 2010
                                • 7417

                                Du gör mig extremt sugen på att fixa något liknande i mitt övergivna kar, får se vad man hittar på!
                                Ursprungligen postat av lillfrasse
                                Ni låter som ett gammalt gift par.
                                Manlig kärlek.
                                180l Sällskap:
                                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                                60l Asien:
                                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                                Kommentar

                                Arbetssätt...