Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av gullefjun
    De små rackarna är ju inte still en sekund - så det fick bli ett hårt blixtfoto. Deras vackra bruna färg försvann helt och hållet också när jag for med kameran framför burken, så här är ett foto på en av de största - med lite oroliga ränder. Det är ungefär 20 stycken i karet nu, i olika storlekar, varav de största är cirka 4 cm från "topp till tå".
    Bifogade filer

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      De små rackarna är ju inte still en sekund - så det fick bli ett hårt blixtfoto. Deras vackra bruna färg försvann helt och hållet också när jag for med kameran framför burken, så här är ett foto på en av de största - med lite oroliga ränder. Det är ungefär 20 stycken i karet nu, i olika storlekar, varav de största är cirka 4 cm från "topp till tå".
      Nu börjar dom att se ut som "riktiga" minidiscusar Går det att se några färgnyanaser på dom nu, fast det kanske är för tidigt?

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        yngeltrötthet!

        Du! jag ska säga dej att...
        Mina fiskar leker aldrig, inte ens skalarerna leker längre.
        ja... nåt fjös är det med karet.

        Men du har till och med tröttnat på alla yngel
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Jag har provat att lägga lite "javamossa" på bakgrunden i krabbkaret. Det var som om denna mossa var gjord för att sitta såhär - den limmade fast sig direkt, mitt i vattenflödet, och tycks vilja sitta så. Jag testade också att applicera en tuss på en rot som jag lagt i vattendelen. Vi får se om det funkar!
          Härligt, låt instinkten styra!
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Här är en liten film från ikväll, så får Inger se lite discusyngel.
            Nja, jag är inte trött på yngel - bara att dra upp dom och hålla på - fiskarna får ha så mycket yngel de orkar!
            Japp, Maths - jag kör på instinkt, så får det bära eller brista!



            Kommentar

            • Anki L
              • August 2011
              • 606

              Kul att se dina discusyngel på film! Vad är det för surpelle som svassar runt de små?
              350 l

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Det är väl en så´n här, samma sort som på hans avatar

                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Avions
                  Kul att se dina discusyngel på film! Vad är det för surpelle som svassar runt de små?
                  Aha - nu knäcktes sidan så jag lägger upp filmen här igen (det är ingen som går bakåt och kollar).
                  Det där är en Ivanacara adoketa-hane. Samma kille som jag har på min avatar! Han är lite grumpy för kärringen hans "löper" - då blir det alltid lite surt i baljan. Dom brukar vara ganska snälla och beskedliga annars!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Animaniac är snabb och hann före! Japp - det stämmer bra!

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Här är en liten film från ikväll, så får Inger se lite discusyngel.
                      Nja, jag är inte trött på yngel - bara att dra upp dom och hålla på - fiskarna får ha så mycket yngel de orkar!
                      Japp, Maths - jag kör på instinkt, så får det bära eller brista!



                      http://www.youtube.com/watch?v=G9TglorufBA
                      Och så blev det helt plötsligt fisksoppa i din 540 tank

                      Undrar vad de hade för gott att leta efter där nere i gruset?

                      En tanke slog mig när jag såg på filmen, tänk dig att någon surfar in på denna film som inte har någon historia bakom och ser denna blandning med fisk och framför allt en j*kla massa Diskus i olika mindre storlekar. Den personen lär ju idiot förklara dig direkt
                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • karrokaja
                        • March 2006
                        • 5388

                        Ursprungligen postat av c90368
                        En tanke slog mig när jag såg på filmen, tänk dig att någon surfar in på denna film som inte har någon historia bakom och ser denna blandning med fisk och framför allt en j*kla massa Diskus i olika mindre storlekar. Den personen lär ju idiot förklara dig direkt
                        Hahaha!!!
                        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av c90368
                          Och så blev det helt plötsligt fisksoppa i din 540 tank

                          Undrar vad de hade för gott att leta efter där nere i gruset?

                          En tanke slog mig när jag såg på filmen, tänk dig att någon surfar in på denna film som inte har någon historia bakom och ser denna blandning med fisk och framför allt en j*kla massa Diskus i olika mindre storlekar. Den personen lär ju idiot förklara dig direkt
                          Ja... "fisksoppa" kanske man kan kalla det... Men så blir det när man skall tömma kar, möblera om och fixa i en liten stuga - karet är rymligt och "soppan" beror mest på att de fått lite god artemia att snacksa på och uppehåller sig på en liten koncentrerad yta - för tillfället...
                          Discusarna skall ju ur karet vad det lider - och de andra tre ciklidarterna kommer nog att kunna samsas ett tag!
                          Jag tycker det är en ganska trevlig "soppa"...

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Animaniac är snabb och hann före! Japp - det stämmer bra!
                            Vill ha tag i så´na
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Ja... "fisksoppa" kanske man kan kalla det... Men så blir det när man skall tömma kar, möblera om och fixa i en liten stuga - karet är rymligt och "soppan" beror mest på att de fått lite god artemia att snacksa på och uppehåller sig på en liten koncentrerad yta - för tillfället...
                              Discusarna skall ju ur karet vad det lider - och de andra tre ciklidarterna kommer nog att kunna samsas ett tag!
                              Jag tycker det är en ganska trevlig "soppa"...
                              Ja, jag vet!

                              Filmen återspeglade något annat än det som är verkligheten!

                              Helheten är suverän och är det minsta man kan kalla fisksoppa, du får läsa mina tankar ibland Mats
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Animaniac
                                Vill ha tag i så´na
                                Jag kan hålla ett öga öppet!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...