Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av VisualDarkness
    Lågt att utnyttja syftningsfel, alldeles för lågt.
    Som straff sköter du mina vattenbyten i en månad med hinkar (ty jag har tappat bort anslutningskopplingen för slangen).
    Ahh, en månad bara!?! No problems! Anslutningskoppling finns på Claes Olsson - billigt och bra!

    Kommentar

    • VisualDarkness
      • February 2010
      • 7417

      Var hittar man artistisk och teknisk förmåga då? Google hade inte svaret.

      Ta så många månader du vill.
      Jag är gjord av papp och klarar inte 20kg (två fulla hinkar) släpande ett par meter...
      180l Sällskap:
      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
      60l Asien:
      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av VisualDarkness
        Var hittar man artistisk och teknisk förmåga då? Google hade inte svaret.

        Ta så många månader du vill.
        Jag är gjord av papp och klarar inte 20kg (två fulla hinkar) släpande ett par meter...
        Jag tror inte man hittar det...
        Fasen VD, du skulle ju ha ett bra system för vattenbytandet - allvarligt nu; Menar du att du släpar spänner fram och tillbaka när du byter vatten i dina kar? Så skall det inte vara! Det här får vi gagga om lite närmare verkar det som! (allvarligt talat).

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Man märker nu också tydligt att Magister Bryzells Engelska-Svenska-lektion inte har/hade någon input what so ever - den går/gick obemärkt förbi...
          On that note; god natt och sov så gott - vi syns en annan dag!

          Kommentar

          • VisualDarkness
            • February 2010
            • 7417

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Jag tror inte man hittar det...
            Fasen VD, du skulle ju ha ett bra system för vattenbytandet - allvarligt nu; Menar du att du släpar spänner fram och tillbaka när du byter vatten i dina kar? Så skall det inte vara! Det här får vi gagga om lite närmare verkar det som! (allvarligt talat).
            Jag släpar en slang på ett otroligt klumpigt men fungerande sätt vanligt vis men nu har jag som sagt tappat bort anslutningen så jag har lite svårt att koppla på slangen vid duschblandaren.
            180l Sällskap:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
            60l Asien:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

            Kommentar

            • solis
              • July 2008
              • 5064

              Ursprungligen postat av VisualDarkness
              Jag släpar en slang på ett otroligt klumpigt men fungerande sätt vanligt vis men nu har jag som sagt tappat bort anslutningen så jag har lite svårt att koppla på slangen vid duschblandaren.
              Jag använder spannar till alla mina kar, jag tycker det är ett utmärkt träningspass
              Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
              1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
              100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
              56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

              Kommentar

              • freddi36
                • December 2010
                • 2882

                Ursprungligen postat av solis
                Jag använder spannar till alla mina kar, jag tycker det är ett utmärkt träningspass
                ja speciellt om karen är på åvanvåningen..

                Kommentar

                • solis
                  • July 2008
                  • 5064

                  Ursprungligen postat av freddi36
                  ja speciellt om karen är på åvanvåningen..
                  Precis men nu har jag inte den turen att mina kar är på ovanvåningen det hade varit en riktig workout
                  Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                  1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                  100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                  56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                  Kommentar

                  • Anki L
                    • August 2011
                    • 606

                    Har sprungit med spannar tidigare men kör nu med slang. Fantastiskt härligt att ta en kaffekopp under tiden man gör vattenbyte! fast jag blir ju inte muskulös förstås...
                    350 l

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Oh-lala! Man lär sig något nytt varje dag. Nu blev det ju lite skönt vattenbytarsnack här - helt Ok för min del, jag har ju gaggat grammatik innan, så det får väl vara ålrajt!
                      Jag såg ordet "spannar" - alltså spann i flertal och det högg till i mina grammatiska nerver. En spann, flera spänner har man ju fått lära sig. Så jag fick titta i mitt vältummade exemplar av Svenska Akademiens ordlista och se på Fan; spänner är korrekt, men även spannar - "där ser man, sa Woody Herman" (gammalt musikerskämt).
                      Jag kommer aldrig att säga eller skriva "spannar" men det är alltså ok att göra det... ändå.

                      Appropå vattenbyten - om det är pyttelite vatten som skall bytas kör jag med spann också - men annars; Slang ur - slang i!

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48147

                        Fast heter det inte hinkar

                        Nackdelen med slangar är att man blir sittande för länge med kaffet eller vid datorn och glömmer att man fyller på. Fast det klart då blir ju golvet skurat också
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          Fast heter det inte hinkar

                          Nackdelen med slangar är att man blir sittande för länge med kaffet eller vid datorn och glömmer att man fyller på. Fast det klart då blir ju golvet skurat också
                          Jo, ordet hink kan man ju använda istället - då blir det genast enklare!
                          Japp, vatten på golvet då man glömt att det pågår en påfyllning har man ju varit med om ett flertal gånger!

                          Kjell, diggar du Flaggcikliderna då?

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48147

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Kjell, diggar du Flaggcikliderna då?
                            Oj, handlar denna tråden om fiskar också

                            Kanonbra flaggvideo du fått till - kul att se. Härliga fiskar
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                              Oj, handlar denna tråden om fiskar också

                              Kanonbra flaggvideo du fått till - kul att se. Härliga fiskar
                              Ja, man får smyga in lite fisk då och då i tråden också!
                              Kul att du gillade flaggfilmen!

                              Kommentar

                              • karrokaja
                                • March 2006
                                • 5388

                                Tack för din lektion max! seriöst, mkt bra!

                                Ni som glömmer slangen i akvariet när ni tar en kopp kaffe, ta tid!
                                Det har jag gjort, så har jag skrivit på akvariet hur lång tid det tar för vattnet att nå en viss nivå, sen sätter jag alarm på nallen.
                                Då kan jag smutta kaffe hur mkt jag vill - tills luren ringer. Problem - näää

                                (för inte så längesedan såg jag ordet "Juste" stavas "kysst" det är sant... då skrattade jag faktiskt ganska hjärtligt!)
                                Senast redigerad av karrokaja; 16 September 2011, 10:59.
                                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...