Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    Fy fasen vad mycket jag har att läsa ikapp i tråden, men det ska bli av! Jag är på dina vackra Dicrossus än så länge.
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av VisualDarkness
      Fy fasen vad mycket jag har att läsa ikapp i tråden, men det ska bli av! Jag är på dina vackra Dicrossus än så länge.
      Keep it up VD - det kommer mera!

      Kommentar

      • VisualDarkness
        • February 2010
        • 7417

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Keep it up VD - det kommer mera!
        Och det skulle hjälpa mig i "ifatt-läsningen" hur?
        180l Sällskap:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
        60l Asien:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av VisualDarkness
          Och det skulle hjälpa mig i "ifatt-läsningen" hur?
          Jag kan vänta ett par dagar!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Håhåjaja, idag skall jag och Ansjo bygga "del 2" av bänkar och ställningar i stugan. Att flytta runt några 50-kuber är ingenting men jag bävar lite för 70-kuben där de blå discusarna går med yngel nu - den skall flyttas till ett helt annat ställe (i stugan). Jaja, det får gå bara. Men nu blir det iallafall plats för två nya 325-litare - och det skall ju bli kul!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Håhåjaja, idag skall jag och Ansjo bygga "del 2" av bänkar och ställningar i stugan. Att flytta runt några 50-kuber är ingenting men jag bävar lite för 70-kuben där de blå discusarna går med yngel nu - den skall flyttas till ett helt annat ställe (i stugan). Jaja, det får gå bara. Men nu blir det iallafall plats för två nya 325-litare - och det skall ju bli kul!
              Glöm nu inte bort att låta Anders hålla i kamera också - så vi får se lite bilder när du också jobbar.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • karrokaja
                • March 2006
                • 5388

                Posera med verktygen!! Borrmaskin! grr
                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av gullefjun
                  Glöm nu inte bort att låta Anders hålla i kamera också - så vi får se lite bilder när du också jobbar.

                  //Inger
                  Ursprungligen postat av karrokaja
                  Posera med verktygen!! Borrmaskin! grr
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Tur att vi inte hann läsa inlägget om att Mats skulle jobba...men jäklens vad bra det blev!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • karrokaja
                      • March 2006
                      • 5388

                      Jäkelns då... får skicka sms nästa gång så att ni inte missar

                      vill se hur det blev!!
                      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ja, jävlar vad bra det blev. Vi har sparat in så mycket spejs nu att en hel vägg är frilagd - så det finns ju möjlighet till ytterligare några kar på en ställning! På de svarta skivorna - dels på ställningen och även på bänken - skall de två 325-litarna stå. Jisses vilka golvytor det blev nu alltså!
                        De blå discusarna klarade flytten bra - visserligen åkte halva yngelsvärmen ut genom häverten, men man får blunda för sådana hemskheter - shit happens!
                        Bifogade filer

                        Kommentar

                        • freddi36
                          • December 2010
                          • 2882

                          det blev ju mycket mer plats
                          riktigt bra!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Ja, jävlar vad bra det blev. Vi har sparat in så mycket spejs nu att en hel vägg är frilagd - så det finns ju möjlighet till ytterligare några kar på en ställning! På de svarta skivorna - dels på ställningen och även på bänken - skall de två 325-litarna stå. Jisses vilka golvytor det blev nu alltså!
                            De blå discusarna klarade flytten bra - visserligen åkte halva yngelsvärmen ut genom häverten, men man får blunda för sådana hemskheter - shit happens!

                            Blir ju görbra detta, smart med bänken...kanske göra så hemma med om jag får vill säga...

                            Var är poseringens bilderna...jag trodde det skulle vara sånna bilder som brandmännen har
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Johanadhoc
                              • April 2011
                              • 377

                              Inga utrymmen utan akvarium där inte, :P Varför inte göra om hela stugan till ett stort akvarium? :P
                              Det blev ju jättebra! Fina kar har du har!
                              MVH//
                              Johan

                              Projekt 300 liter diskus»
                              Projekt inomhusdamm - sköldpadda»

                              Kommentar

                              • karrokaja
                                • March 2006
                                • 5388

                                Asläckra bilder på Anders med borrmaskinen där... men det skulle varit du max! insmord i honung eller nåt

                                När men va skönt med lite plats! riktigt snyggt med bänken där!! Vilka hjärnceller ni har!!
                                Satt ju hemma hos dej och gonade i den där stolen - en riktigt underbar upplevelse.
                                Men nu säger du alltså att du kan få plats till mer... häftigt, ta det lugnt bara!
                                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...