Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av hult87
    det där var grymt snyggt!
    Tack skall du ha för det! Jo, jag är faktiskt riktigt nöjd - jag gjorde ju en extra omändring dagen efter makeovern, och rättade till några grejer som såg taskiga ut. Nu är det en riktigt trevlig feeling i karet - och, fasen alltså, man måste se led-ljuset i verkligheten för att kunna uppskatta hela registret.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av ansjo
      Trevligt med lite nya ciklider, Mats. Flaggciklider har du ju pratat om i flera år, så att du nu fått tummen ur kan jag bara gratulera!
      Jag var ju nere i Z-shopen idag och köpte grejer till krabbkaret, och fick lite feeling när jag såg flaggorna - jag tänkte att inredningen skulle passa dessa utmärkt och så slog jag till. Det fanns riktigt fina Dicrossus filamentosus också, och fina Ap. baenschi, Ap. maciliensis - dessutom en grupp Ap. sp. Broad Band. Stod och kollade på dessa en lång stund - men det får vänta med apor ett tag!
      Senast redigerad av Mats Bryzell; 08 September 2011, 23:48.

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        Jafan! max! riktigt snyggt med flaggsen!
        Som jag sa i PM. flaggor gör är riktigt snygga, men i detta kar som är lite sparsamt med växter och istället har en massa trevliga pinnar och kvistar (passande kaja-bo, får jag flytta in?) så gör dom sej ännu snyggare, lite mer volym på fiskarna och det blir MUMMA!!!
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av karrokaja
          Jafan! max! riktigt snyggt med flaggsen!
          Som jag sa i PM. flaggor gör är riktigt snygga, men i detta kar som är lite sparsamt med växter och istället har en massa trevliga pinnar och kvistar (passande kaja-bo, får jag flytta in?) så gör dom sej ännu snyggare, lite mer volym på fiskarna och det blir MUMMA!!!
          Flaggorna kan ju bli rätt biffiga, upp mot 20 cm - men då är det bra ålder på dom. Precis så som det är i karet nu, är helt perfekt - ett adoketapar som smådonar, ett litet gäng D. sp. Rio Tapajós, ungefär 20 st. unga discus och dessa fyra små flaggor - och så ett stim kolglödstetror på det samt en grupp Platy och en LDA-031. Fan, jag satt nog en timme helt uppslukad framför karet igårkväll.

          Kommentar

          • karrokaja
            • March 2006
            • 5388

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Flaggorna kan ju bli rätt biffiga, upp mot 20 cm - men då är det bra ålder på dom. Precis så som det är i karet nu, är helt perfekt - ett adoketapar som smådonar, ett litet gäng D. sp. Rio Tapajós, ungefär 20 st. unga discus och dessa fyra små flaggor - och så ett stim kolglödstetror på det samt en grupp Platy och en LDA-031. Fan, jag satt nog en timme helt uppslukad framför karet igårkväll.
            Det kan jag förstå!
            Jag är lite sugen på kolglödstetrorna... dom verkar vara så snygga och ganska "comfy cool" typ... små snygga jävlar som bara glider runt, inte det där stissiga tetrabeteendet... Verkar dom vara på dina filmer.. men hur dom är irl vet jag ju inte.
            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av karrokaja
              Det kan jag förstå!
              Jag är lite sugen på kolglödstetrorna... dom verkar vara så snygga och ganska "comfy cool" typ... små snygga jävlar som bara glider runt, inte det där stissiga tetrabeteendet... Verkar dom vara på dina filmer.. men hur dom är irl vet jag ju inte.
              Det finns ju massor av vrålfina tetror, men jag måste säga att Kolglödstetran är en stor favorit - den smälter in så perfekt i miljön och får verkligen en dovt skimrande gulorange färg. Jag är också förvånad över att de "stimmar" så fint. Du har säkert läst i olika trådar om vad jag anser om stimmande, men dessa håller ihop förvånansvärt fint i en ganska homogen grupp mestadels.

              Kommentar

              • karrokaja
                • March 2006
                • 5388

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Det finns ju massor av vrålfina tetror, men jag måste säga att Kolglödstetran är en stor favorit - den smälter in så perfekt i miljön och får verkligen en dovt skimrande gulorange färg. Jag är också förvånad över att de "stimmar" så fint. Du har säkert läst i olika trådar om vad jag anser om stimmande, men dessa håller ihop förvånansvärt fint i en ganska homogen grupp mestadels.
                Jupp menar det, en liten tetra, snygg färg, skönt stimmande (har ju sett den där GRYMMA filmen på ditt gamla kar) Riktigt snyggt asså, skulle sitta fint med diskusarna som snart kommer bli "ensamma" i 900.
                Ska ju flytta skalarerna och då får diskusarna mera plats. tänkte mej typ 100 stycken eller nåt sånt, kanske fler
                Hur många hade du i ditt stora kar?
                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                Kommentar

                • 127bubbel
                  • March 2007
                  • 1133

                  Grymt snygga flaggciklider Mats. Har också kollat in dessa ciklider men det har aldrig blivit av att köpa dom, varför vet jag inte. Men det kan ju bli aktuellt när man skall inför skaffa ett större kar snart på ca 400 liter.

                  Men som sagt grymt häftiga.

                  MVH/Freddan

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av karrokaja
                    Jupp menar det, en liten tetra, snygg färg, skönt stimmande (har ju sett den där GRYMMA filmen på ditt gamla kar) Riktigt snyggt asså, skulle sitta fint med diskusarna som snart kommer bli "ensamma" i 900.
                    Ska ju flytta skalarerna och då får diskusarna mera plats. tänkte mej typ 100 stycken eller nåt sånt, kanske fler
                    Hur många hade du i ditt stora kar?
                    Fast i den "GRYMMA" filmen var det 200 st. Glödbandstetror - lite ljusare och tristare i färgen, hade gärna haft kolglöd i det karet istället - men jag håller med dig! Kör på ett fett gäng Kolglöd till discusarna i ditt 900, blir kanon!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av 127bubbel
                      Grymt snygga flaggciklider Mats. Har också kollat in dessa ciklider men det har aldrig blivit av att köpa dom, varför vet jag inte. Men det kan ju bli aktuellt när man skall inför skaffa ett större kar snart på ca 400 liter.
                      Men som sagt grymt häftiga.
                      MVH/Freddan
                      Jag vet att vi handlar i samma affär, så jag förstår att du tittat på dessa. Såg Ap. sp. broad band, sådana som du köpte - dom stod jag och kollade på en bra stund.

                      Kommentar

                      • karrokaja
                        • March 2006
                        • 5388

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Fast i den "GRYMMA" filmen var det 200 st. Glödbandstetror - lite ljusare och tristare i färgen, hade gärna haft kolglöd i det karet istället - men jag håller med dig! Kör på ett fett gäng Kolglöd till discusarna i ditt 900, blir kanon!
                        aha ojdå.. blandade ihop dom lite
                        men kolglödstetror som är färgade över hela kroppen (dom vill jag ha), inte dom med ett "glödande streck" över sidan.

                        jaja whatevah!
                        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av karrokaja
                          aha ojdå.. blandade ihop dom lite
                          men kolglödstetror som är färgade över hela kroppen (dom vill jag ha), inte dom med ett "glödande streck" över sidan.
                          jaja whatevah!
                          Japp, det är glöd-bands-tetran som har strecket. Kolglödstetran (den jag har nu) blir färgad över nästan hela kroppen - mycket snygga!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Japp, det är glöd-bands-tetran som har strecket. Kolglödstetran (den jag har nu) blir färgad över nästan hela kroppen - mycket snygga!
                            Så här ser mina ut, de flesta iallafall. (ursäkta skitiga rutan...)
                            Bifogade filer
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Så här ser mina ut, de flesta iallafall. (ursäkta skitiga rutan...)
                              Bra! Det är en fin bild som visar deras mättade, härliga färg!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Jag har lagt lite bilder på nya krabbkaret i Karros krabbtråd, inlägg 115. Jag kommer att dokumentera det karet här i Stugtråden också - såklart!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...