Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av ansjo
    Man bör ha en vattendel så de kan gå ner i vattnet, och jag tänkte ha sand i botten och sedan inreda landdelen med lite växter, mossor, rötter och grenar. Lite oflyt att inte Slimline Amazonas har kommit ut ännu...
    Jag blir härmapa... igen! En riktigt saftig greyback till härmgorilla - fan, detta är jag dödssugen på alltså! Jag smäckte ju i en sån där fult röd slimline i 112-karet - så det får duga. Man kan nog dölja den med lite rötter och växter.
    Behöver man någon typ av filtrering i den där vattenpölen? Undrar om man skulle kunna rigga någon liten pumpskalle som får något litet vattendrag att sippra över bakgrunden - något pyttelitet vattensystem. Jisses, nu snurrar skallen värre än på Linda Blääh i Exorcisten - det här kan ju bli redigt fränt!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Jag blir härmapa... igen! En riktigt saftig greyback till härmgorilla - fan, detta är jag dödssugen på alltså! Jag smäckte ju i en sån där fult röd slimline i 112-karet - så det får duga. Man kan nog dölja den med lite rötter och växter.
      Behöver man någon typ av filtrering i den där vattenpölen? Undrar om man skulle kunna rigga någon liten pumpskalle som får något litet vattendrag att sippra över bakgrunden - något pyttelitet vattensystem. Jisses, nu snurrar skallen värre än på Linda Blääh i Exorcisten - det här kan ju bli redigt fränt!
      Ställ nu inte till med att alla vi som har "fult röd slimline" = ekonomibakgrund - river våra bakgrunder.
      Fast jag håller med, dom är inte speciellt snygga - och den går att dölja med växter.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        Jag har bara fett med fuktigt i mitt kar ingen pöl som dom kan bada i.
        krabborna asså...
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av gullefjun
          Ställ nu inte till med att alla vi som har "fult röd slimline" = ekonomibakgrund - river våra bakgrunder.
          Fast jag håller med, dom är inte speciellt snygga - och den går att dölja med växter.

          //Inger
          Ojj... sorry! Jag har den där röda slimlinen i Dickfeldikaret också - och, ja... det är väl den taskigaste slimlinen faktiskt... men man får täcka in den så gott det går!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av karrokaja
            Jag har bara fett med fuktigt i mitt kar ingen pöl som dom kan bada i.
            krabborna asså...
            Aha - det räcker alltså med fuktig miljö. Jag fick genast en idé om något som liksom sipprar på bakgrunden i karet... hmmm, får spåna lite på den grejen!

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Så har du den även i kuben som jag hade...
              Jo, nu får det nog bli på det här viset, så får jag användning av terrariet jag köpte på auktionen i Malmö!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Om jag inte minns fel ligger de krabborna på 5 euro på mässan, så det kan ju vara läge att boka upp varsitt gäng där...
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Så har du den även i kuben som jag hade...
                  Jo, nu får det nog bli på det här viset, så får jag användning av terrariet jag köpte på auktionen i Malmö!
                  Nja, i kuben du hade, som jag har nu, var det ju den snygga, blandade grå-vit-röda, vad den nu heter? Den som jag tycker är lite ful är den där helt röda slimlinen - som ser ut som ett platt stycke rare rostbiff...

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Om jag inte minns fel ligger de krabborna på 5 euro på mässan, så det kan ju vara läge att boka upp varsitt gäng där...
                    Vi bokar upp och klipper dessa det första vi gör när vi kommer dit!

                    Kommentar

                    • karrokaja
                      • March 2006
                      • 5388

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Aha - det räcker alltså med fuktig miljö. Jag fick genast en idé om något som liksom sipprar på bakgrunden i karet... hmmm, får spåna lite på den grejen!
                      Den idén är inte fel!

                      Jag går bara efter hur deras miljö var i deras tidigare hem.
                      Fuktigt, men inget "rinnande" vatten. och här var det ju många småkrabbor som hade kommit till världen.
                      Krabbor i olika storlekar, så dom klarar sej och leker utan möjlighet till att "bada" typ...
                      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Nja, i kuben du hade, som jag har nu, var det ju den snygga, blandade grå-vit-röda, vad den nu heter? Den som jag tycker är lite ful är den där helt röda slimlinen - som ser ut som ett platt stycke rare rostbiff...
                        Just det, det var i den kuben jag sålde...tur att smaken är olika, jag tycker den röda är ganska OK...
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Just det, det var i den kuben jag sålde...tur att smaken är olika, jag tycker den röda är ganska OK...
                          Jovisst - den är OK, speciellt när den får lite algväxt på sig.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av karrokaja
                            Den idén är inte fel!

                            Jag går bara efter hur deras miljö var i deras tidigare hem.
                            Fuktigt, men inget "rinnande" vatten. och här var det ju många småkrabbor som hade kommit till världen.
                            Krabbor i olika storlekar, så dom klarar sej och leker utan möjlighet till att "bada" typ...
                            OK, men någon typ av pöl får det nog bli.

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              Oj, oj oj här planeras både det ena och andra

                              Kul att du "tänker" i tråden så vi alla kan ta del av det
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • Fredrik Metcalf
                                • January 2007
                                • 512

                                Mats, håll det på ett ställe! Nu blir det ju korsläsning, eller, nej, det blir ju dubbelt så mycket av det goda, du får helt enkelt diskutera dina idéer i båda trådarna .
                                Fredrik Metcalf (MrLogic)
                                128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

                                Kommentar

                                Arbetssätt...