Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Jaja - jojo... Det är "jättefult" och "manbehöverglasögon"... NOT!
    Jag blir mer och mer intresserad av; "inte ciklider som skall ha revir och leka". Man kan säga att jag har gjort det mesta inom den genren - joooo... det såklart - jag har inte haft Malawi... men, nää... Polarn har hela källarn full av ping-pong-sillar men det blir liksom aldrig kul hur man än vrider och vänder på det!
    Jag håller på att distansera mig mer och mer från revrhävdande ciklider - givetvis kommer det alltid att finnas ett par burkar med dessa underbara individer - men jävlar vad trött jag är på revirhävdande och yngel. De grisar jag har nu får göra sitt - sedan blir det nog växter och småfisk ett tag framöver...


    Men sedan, om fem månader kan det lika gärna bli Jack Dempsey och Zebraciklider igen... som så många gånger förr...
    du är trött på revirciklider med yngel. jag längtar tills mina A macmasteri kan komma igång med sitt lekande. min hane är helt klart sugen men honan är jättetråkig mot honom. bara simmar iväg när hanen spänner upp sig och dansar. en riktig surkärring haha.
    men jag satte i en kokosnöt ifall att hon inte har hittat en tilräckligt bra grotta. ska göra lite större och kyligt vattenbyte och bara mata med svarta mygglarver igen så kanske det blir något..
    mästaren har kanske några råd

    Edit; här är mitt innlägg från förra sidan bara så du inte tror jag är så självisk att jag inte komenterar dina nya fina räkor innan jag börjar snacka om mina egna firrar i din tråd

    så fina! tycker dom skimmrar lite i grönt också
    väldigt snabba var dom med, eller det är kanske bara mina körsbär som är några riktiga slöisar rör sig absolut inte mer än nödvändigt.
    Senast redigerad av freddi36; 04 September 2011, 09:42.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Freddi! Det är bara att ösa på! Hoppas dina apor kommer igång snart!

      Ansjo! Det blir garanterat fler av dessa räkor - dom är ju störtsköna!

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Jag trodde nästan att du hade en målarpensel i näven och inte surfade runt på Zoopet en dag som denna?
        Hur går det med lekparet, har de kvar kakan?
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av ansjo
          Jag trodde nästan att du hade en målarpensel i näven och inte surfade runt på Zoopet en dag som denna?
          Hur går det med lekparet, har de kvar kakan?
          Vi målade som fasen igår - vi har gjort kåken och stugan klar nu. Det är vindskivorna, fönstren och en liten plätt ovanför altanen kvar - men dessa sitter jädrigt högt upp... om du läser mig?

          Kakan hos de blå? Det är frimmande yngel nu!

          Kommentar

          • 127bubbel
            • March 2007
            • 1133

            Grymt snygga räkor Mats. En sort jag aldrig sett förut.

            MVH/Freddan

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av 127bubbel
              Grymt snygga räkor Mats. En sort jag aldrig sett förut.
              MVH/Freddan
              Inte jag heller, så det är riktigt kul att ha dom. Jag skall köpa fler!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Jahapp, idag fick de två RT-paren flytta. De går nu hos en kille som sysslar med Discus (han finns inte här på forumet), och han har varit och tittat på dom ett par gånger - och idag fick de följa med honom!
                Ganska skönt detta - nu skall 540-burken få sig en rejäl makeover!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Gott, då var det "problemet" ur världen!
                  Jodu Mats, jag läser dig som en öppen bok...låter som om jag får krama stegen snart igen?
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Gott, då var det "problemet" ur världen!
                    Jodu Mats, jag läser dig som en öppen bok...låter som om jag får krama stegen snart igen?
                    Uhhumm.

                    Kommentar

                    • ToveTott
                      • July 2007
                      • 558

                      Åh vilka snygga räkor! Längtar verkligen efter att ha räkor igen men vågar inte utan att byta ut sanden, vill inte ha fler "kokta" räkor
                      Biolog men inte allvetande

                      102L
                      http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=123421

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av ToveTott
                        Åh vilka snygga räkor! Längtar verkligen efter att ha räkor igen men vågar inte utan att byta ut sanden, vill inte ha fler "kokta" räkor
                        Halloj! Nu kan jag inte riktigt din "akvariestory" men det är bara att skaffa ett litet skönt kar och trycka i de grejer som behövs - en bra soil, bra filtersystem - lite sköna mossor o-dyl. - vatten och räkor, så är du igång!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Jahapp! Nu börjar det där sköna läget när man skall göra iordning ett kar. 540-baljan har nu blivit tomt på discus, så där går nu bara en LDA-031, ett par Ivanacara adoketa och ett gäng platys... Visserligen finns en grupp Guldbarber och en (1) vitfenad Rosentetra också men dessa skall få flytta. Jag tror att jag, sålänge, gör karet iordning och släpper över den lilla discusyngelgruppen - så får de gå där och växa till sig. Detta friställer den kub som de går i nu - och det blir bra för det skall ju göras och flyttas om ännu mer i stugan.
                          Jag får se när jag drar igång det hela, men det blir nog inom ett par dagar - bilder och filmer kommer!

                          Kommentar

                          • Fredrik Metcalf
                            • January 2007
                            • 512

                            Tom kub, hmm, inte funderat på T-kar igen? Ett par snäcklekare eller jullar?
                            Fredrik Metcalf (MrLogic)
                            128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av MrLogic
                              Tom kub, hmm, inte funderat på T-kar igen? Ett par snäcklekare eller jullar?
                              J. dickfeldi har jag i ett 112-litare - men visst, lite snäcklekare kunde vara kul. Jag skall göra iordning några kar (kuben och ett tomt 112-litare) så att de är redo - om jag hittar något spännande i Tyskland.

                              Kommentar

                              • Fredrik Metcalf
                                • January 2007
                                • 512

                                Bara två tomma! Du kommer nog ångra dig när du efter en dag hittat invånare till de båda karen och sen lallar runt utan plats för mer, så kommer du hitta precis det du egentligen vill ha .
                                Fredrik Metcalf (MrLogic)
                                128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

                                Kommentar

                                Arbetssätt...