Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    Ursprungligen postat av 127bubbel
    Tjenare Mats. Nu har man själv fått tag på en egen grupp Schackbrädes ciklider 1+2. Tror dock att det är den vanliga varianten som jag fick tag i, men hur som helst är dom grymt sköna att kolla på.

    Förresten, nån här som hört talas om AP. sp Broad Band? Såg en zoo affär som hade fått in dessa, vilket jag aldrig hört talas om iallafall. Men nu har jag gjort i ordning ett kar på 112 liter som jag tänkte ha dessa i, som jag skall hämta nästa vecka.

    MVH/Freddan
    Grattis till Schackbrädena, du kommer inte att ångra dig!

    Jag tror att jag har hittat sp. Broad Band, men är inte säker.

    http://www.aquaticcommunity.com/se/ciklider/maulbruter.php

    R
    oligt med lite nytt i Ap träsket, jag tar nog och kopierar över hela det här inlägget till min Ap tråd, den hör hemma där känns det som.
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      Ursprungligen postat av c90368
      Hoppas fortfarande på en ny film på Chackbrädena med inbodda Kolglödstetror
      Hrmm!
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av c90368
        Hrmm!
        Jodå - filmen är filmad, men som vanligt klippte det jävlans YouTube av när det gått halvvägs - så jag fick börja om...

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Jodå - filmen är filmad, men som vanligt klippte det jävlans YouTube av när det gått halvvägs - så jag fick börja om...
          Man kan lita på dig, mitt bland alla fiskbebisar

          Men filmen får jag titta på i morgon, nu väntar kudden
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • VisualDarkness
            • February 2010
            • 7417

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Jodå - filmen är filmad, men som vanligt klippte det jävlans YouTube av när det gått halvvägs - så jag fick börja om...
            Prova Java-versionen (avancerad uppladdning) så kan du återuppta mitt i om det behövs.
            180l Sällskap:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
            60l Asien:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av VisualDarkness
              Prova Java-versionen (avancerad uppladdning) så kan du återuppta mitt i om det behövs.
              Bra, det skall jag testa - det har brutits av tre gånger nu. Det brukar inte vara några problem annars...

              Kommentar

              • 127bubbel
                • March 2007
                • 1133

                Jag skall försöka få till en bild på Schackbrädes cikliderna. Dock lite svåra ett få bilder på eftersom dom envisas med att gå inne bland alla växter hela tiden.

                MVH/Freddan

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Vilken tur att ingen har varit inne sedan sist... Då kan jag låtsas att filmen liksom kommer av sig själv, som om inget hade hänt... Jag har laddat upp filmsatan 6 gånger nu och det funkar inte av någon anledning (jag vet ju dock varför - kosmisk rättvisa - men det funkar inte att dryfta sådana saker här på forumet, där absolut veten(okun)skap råder, så jag får hänvisa till del 1 och del 2 - som förhoppningsvis kommer om en stund. Det gick helt enkelt inte att ladda upp 4 minuter - men däremot 2 gick bra... Ja, det är väl min absolut 2011-mässiga villauppkoppling som gör vad den kan... dyrt också... givetvis...

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    ...Och ingen har kollat sedan förra inlägget heller... Bra, för nu;

                    Jahapp... Efter många jävla om och men fick jag dela upp filmen i två delar... något troll har gått i den här uppladdningen på YT, det brukar inte vara några probblem annars - but, what the fuck - ni får kolla på två filmer istället. Titta gärna på hur honorna beter sig, samt de "krypande" rörelser dessa ciklider har - för att inte tala om det ryckiga simsätt de visar upp.



                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      *PIP* Mats nu har du gjort det igen....

                      Du har fått mig att få ett sånt där rejält *pip* HAbegär... de är ju helt underbara tur att jag är tålmodig och sitter här och väntar och väntar på att du skall få till filmerna, säger bara UNDERBART
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Instämmer med Pia, vilket häftigt beteende dom har.
                        Har du haft yngel på dom också? Det mesta i fiskväg brukar ju yngla av sig hos dig


                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Halloj Pia och Inger!
                          Nä, de här rackarna har inte ynglat av sig - jag tror det har lite med miljön att göra, de behöver fler blad, rötter, sten o.s.v. Nu har jag börjat få till ett ganska "surt" vatten till dom - och det har visat sig ge lite mer resultat, rent beteendemässigt. Dessa skall senare få flytta till ett större kar (som jag inte har ännu) och där skall jag optimera miljön så gott det går. Det blir massor av rötter och växter!

                          Kommentar

                          • freddi36
                            • December 2010
                            • 2882

                            hej mats! här har man inte kollat in på ett tag (vilket jag ångrar nu..) så nu jag läst de senaste 4-5 sidorna
                            superfina kar och väldigt fina fiskar

                            har du fixat ljuset hos schackbrädorna också? tycker det ser ut som såna LED som du har på det stora discuskaret. väldigt fint iallafall

                            Kommentar

                            • pereli

                              • March 2005
                              • 269

                              De där filmerna var värda att vänta på .
                              Härlig inredning med ett skön belysning och ett udda rörelseschema på firrarna gör att man får massa dumma idéer som betyder hål i plånboken /Per
                              Min fotoblogg

                              http://whiteeaglephoto.blogspot.se/

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Japp, pereli och freddi - det är LED!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...