Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av karrokaja
    Jävlar vad små!!!
    Dom andra honorna käkar inte upp ynglen? är dom för upptagna med sina egna kanske?

    Har du photoshopat bilden på hanen??
    Han ser så... Abbey-look-alike-snygg
    Dom andra honorna kommer inte i närheten - det ser den lilla sylfiden till på ett rappt sätt - och dom andra har fullt upp med egna yngel!

    Nej, inte fotoshopat, men jag har skärpt bilden och brightat upp den - för den var alldeles mörk (och låg i den berömda fotopapperskorgen - varifrån jag hämtar lite sketbilder då och då och lägger upp här...).

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ahhh, nu är zoppet okuperat av guppy-bebisar... så, morsning! Syns en annan dag!

      Kommentar

      • VisualDarkness
        • February 2010
        • 7417

        Wow! Vad små de är! De ser inte större ut än zebrafisk yngel, men de kanske är det?
        Pojken skulle gärna få simma i ett kar här hemma.
        180l Sällskap:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
        60l Asien:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

        Kommentar

        • freddi36
          • December 2010
          • 2882

          såg bilderna nu idag
          väldigt små yngel, typ i storlek med labyrintyngel? bilden på hanen var också fin, gillar det blåa och den brun-lila magen

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ja, det är jättefin färgsättning på J. dickfeldi - allt det bruna och blå - och sedan grönt i ögonen, som en liten exrtra bonus!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ja, det var någon vecka sedan jag var inne och uppdaterade - så jag tänkte slänga in några bilder. Jag försökte ta ett par shots på dickfeldiynglen, men det gick inget vidare, så jag bara knäppte på i de andra karen. Det blev lite discusyngel, dom största är en liten bit över en centimeter nu - det är flera olika kullar, blandat från RT och ST. Där är någon bild på J. dickfeldipojken och ett par bilder på ett par Kardinalräkor. Inget att hetsa upp sig inför - men ändå...
              Bifogade filer

              Kommentar

              • karrokaja
                • March 2006
                • 5388

                Fan va sjukt!!
                Satt precis och skulle skriva att jag saknar en uppdatering.
                Men så kom du med en!!

                Fort dom växer diskusynglen! vilka härliga ölkaggar dom har

                Bilden på räkan var grym! inte lätt att få dom på bild.
                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av karrokaja
                  Fan va sjukt!!
                  Satt precis och skulle skriva att jag saknar en uppdatering.
                  Men så kom du med en!! Fort dom växer diskusynglen! vilka härliga ölkaggar dom har
                  Bilden på räkan var grym! inte lätt att få dom på bild.
                  Nä, verkligen inte, Kardinalerna börjar bli så många nu att de mer och mer visar sig även på lite ljusare ställen - de föredrar mörkare skrevor!
                  Jojo, ölkaggar skall de små ha - de äter vattenloppor i ett pajascrazy tempo!

                  Kommentar

                  • karrokaja
                    • March 2006
                    • 5388

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Nä, verkligen inte, Kardinalerna börjar bli så många nu att de mer och mer visar sig även på lite ljusare ställen - de föredrar mörkare skrevor!
                    Jojo, ölkaggar skall de små ha - de äter vattenloppor i ett pajascrazy tempo!
                    jaha sedär... då var det nåt lurt med den där kärringen som kom och glodde på dom för en månad sen,
                    för jag fick då inga bilder på dom.

                    är det inte slut i dammen ännu?!
                    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av karrokaja
                      jaha sedär... då var det nåt lurt med den där kärringen som kom och glodde på dom för en månad sen,
                      för jag fick då inga bilder på dom.
                      är det inte slut i dammen ännu?!
                      Jo, mygglarverna är "slut" nu - kläckta. Men små perfekta vattenloppor finns det i överflöd - ett par rappa tag med håven, så är middagen klar!

                      Kommentar

                      • karrokaja
                        • March 2006
                        • 5388

                        hur går det med övriga invånare??
                        Är lite nyfiken på dom där små söta sakerna... vafan hette dom... erhhmm... schackbrädesciklid?
                        har det hänt nåt hos dom?
                        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av karrokaja
                          hur går det med övriga invånare??
                          Är lite nyfiken på dom där små söta sakerna... vafan hette dom... erhhmm... schackbrädesciklid?
                          har det hänt nåt hos dom?
                          Ja, de håller på för fullt! Tänkte filma dom lite ikväll, men batteriet i kameran tog slut...

                          Kommentar

                          • karrokaja
                            • March 2006
                            • 5388

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Ja, de håller på för fullt! Tänkte filma dom lite ikväll, men batteriet i kameran tog slut...
                            Ajdå...
                            Du får filma imorrn
                            Gillade dom extremt mycket, jag kan inget om dom så jag säger inget, men fan vilka supersnuttar dom är!
                            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av karrokaja
                              Ajdå...
                              Du får filma imorrn
                              Gillade dom extremt mycket, jag kan inget om dom så jag säger inget, men fan vilka supersnuttar dom är!
                              Visst, det kommer filmer på dom - men jag drar ur zoopetpluggen nu, skall "jobba" lite på YT med ett par andra filmer på lite annat (därav batterierna), som jag av någon outgrundlig anledning antagligen lägger här i tråden... änna...

                              Kommentar

                              • karrokaja
                                • March 2006
                                • 5388

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Visst, det kommer filmer på dom - men jag drar ur zoopetpluggen nu, skall "jobba" lite på YT med ett par andra filmer på lite annat (därav batterierna), som jag av någon outgrundlig anledning antagligen lägger här i tråden... änna...
                                väntar nyfiket!

                                Sleep tight lovah! ♥
                                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...