Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av karrokaja
    hmmm... hade missat denna!!
    Och eftersom vi verkligen häckade i din stuga hela dagen istället för att dricka bärs o snacka (inte riktigt va)
    Så fick jag ju chansen att se dom.... typ inte.

    Men filmen är för bövelen som cosmonova!
    Man suuuugs in i den! Man ser lite mer av räkorna här, helt underbara är dom!

    Men så var det ju tropisk värme i stugan också - full blast på solen så att Kardinalerna höll sig i sina skrevor, och bärs på verandan! Inte så konstigt med andra ord, eller hur?

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      "Sprattlare" hos båda RT-paren idag!
      Bifogade filer

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Nu skall jag ut i stugan och fånga upp två RT-discusar som freddan skall ha. Här är en av dom - jag var tvungen att ta en sista bild bild på den här snygga tösen!
        Nu är det bara de två paren i 540-litaret, en hop yngel från dessa i en kub - och de två blå i sin stora kub kvar!
        Bifogade filer

        Kommentar

        • freddi36
          • December 2010
          • 2882

          dom svarta ränderna ser ut som skuggor, snyggt

          Kommentar

          • karrokaja
            • March 2006
            • 5388

            När man var liten och gick i skolan (låter som jag är värsta gamla gumman hehe) och spelade kula, så fanns det nåt som hette "kulregn" Då tog man en näve kulor, skrek "KULREGN" alla ungar samlades runt en.
            Och så kastade man kulorna rätt upp i luften, det blev ett jävla fross
            Lite så gör du med dina diskus max
            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av freddi36
              dom svarta ränderna ser ut som skuggor, snyggt
              Japp, och man fattar att de passar precis in där det finns pinnar och grejer - ypperligt kamouflerade, när de känner för att försvinna. Hon blev lite rädd för kameran!

              Ursprungligen postat av karrokaja
              När man var liten och gick i skolan (låter som jag är värsta gamla gumman hehe) och spelade kula, så fanns det nåt som hette "kulregn" Då tog man en näve kulor, skrek "KULREGN" alla ungar samlades runt en.
              Och så kastade man kulorna rätt upp i luften, det blev ett jävla fross
              Lite så gör du med dina diskus max
              Jaaa... men jag blir glad när någon kan ta över dom och de får fina hem att trivas i. Jag diggar ju både dig och Freddan så detta passade ypperligt nu när jag "rensar" lite i bland alla discusar.

              Nu skall jag planera upp en ny ställning för att få plats med fler kar...

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Jaja... nänä... Då kör jag på lite själv änna... Skit samma!
                Tog ett par bilder på fjädermossan som jag köpte en minimal tuss av när vi var i tyskland. Den har inte gjort så mycket väsen av sig sedan dess, men nu jädrar så växer den så att det fräser i vattnet. Den har så otroligt tunna stänglar och blad att det nästan ser ut som en alg. Längre bak i karet (Dennerle 60-kub) ståtar en mossa jag fick ett par strån av Ansjo för ett tag sedan - (Ansjo, vad är det nu igen?) - som börjar ta sig fint runt små fina, tunna ormhasselpinnar!
                Bifogade filer

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Nu skall jag ut i stugan och fånga upp två RT-discusar som freddan skall ha. Här är en av dom - jag var tvungen att ta en sista bild bild på den här snygga tösen!
                  Nu är det bara de två paren i 540-litaret, en hop yngel från dessa i en kub - och de två blå i sin stora kub kvar!
                  Denna gillade jag görmycket om jag någon gång skall ha discus så skall jag ha sånna här

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Jaja... nänä... Då kör jag på lite själv änna... Skit samma!
                  Tog ett par bilder på fjädermossan som jag köpte en minimal tuss av när vi var i tyskland. Den har inte gjort så mycket väsen av sig sedan dess, men nu jädrar så växer den så att det fräser i vattnet. Den har så otroligt tunna stänglar och blad att det nästan ser ut som en alg. Längre bak i karet (Dennerle 60-kub) ståtar en mossa jag fick ett par strån av Ansjo för ett tag sedan - (Ansjo, vad är det nu igen?) - som börjar ta sig fint runt små fina, tunna ormhasselpinnar!
                  Häftig mossa nu står den också på listan
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Denna gillade jag görmycket om jag någon gång skall ha discus så skall jag ha sånna här
                    Häftig mossa nu står den också på listan
                    Gôtt Pia!
                    Ja, Röd-Turkarna är otroligt fina!
                    Jag slänger in ett par helhetsbilder på Dennerlre-kuben också (jag vet ju att alla sitter och tänker; fan, vad spännande det vore om skäggapan kunde sätta in ett par bilder på hela karet också, så att man liksom fick se hela altet), och en bild på en av de Super Red Cherry-räkor som vi köpte i Tyskland.

                    Det här karet har stått helt orört i ett par månader nu och jag har börjat få lite idéer om inredning som skall fixas till - allt beror på hur mossorna vill sprida sig, jag rättar mig efter det...
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Jag slänger in ett par helhetsbilder på Dennerlre-kuben också (jag vet ju att alla sitter och tänker; fan, vad spännande det vore om skäggapan kunde sätta in ett par bilder på hela karet också, så att man liksom fick se hela altet),...
                      Kul att du blivt tanke läsare också

                      En bild mindre är en saknad bild
                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av c90368
                        Kul att du blivt tanke läsare också
                        En bild mindre är en saknad bild
                        Lite ironi där - behövs i plenty här på zoopet nowadays! Tror jag sket byxorna fullla i karrokajans tråd just precis... trampade nog utan att egentligen mena illa på ett par tår där precis...
                        En bild mindre är nog precis vad folk önskar!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Lite ironi där - behövs i plenty här på zoopet nowadays! Tror jag sket byxorna fullla i karrokajans tråd just precis... trampade nog utan att egentligen mena illa på ett par tår där precis...
                          En bild mindre är nog precis vad folk önskar!

                          Ja tack, en bild mindre där du skiter i brallan tack!

                          Vill inte se detta på bild....
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • karrokaja
                            • March 2006
                            • 5388

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Ja tack, en bild mindre där du skiter i brallan tack!
                            jag tänkte tvärtom... men det är ju jag dårå
                            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Lite ironi där - behövs i plenty här på zoopet nowadays! Tror jag sket byxorna fullla i karrokajans tråd just precis... trampade nog utan att egentligen mena illa på ett par tår där precis...
                              En bild mindre är nog precis vad folk önskar!
                              No no no no, alla bilder är välkomna! Framför allt dessa bilder som du just la upp, bilder på hela karet utan att det är någon action. De är sådana bilder som gör det intressant att följa tråden. Man får en insikt i hur det utvecklas.

                              Det behöver inte var action på alla bilder, en tråkmåns som jag gillar den långsamma utvecklingen. Som man sällan får i många trådar.

                              Fortsätt att mata på med bilder och läs mina inlägg "tvärt om" mot senast
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Mats, jag gillar att titta på dina bilder,det får du inte *pip* sluta med.
                                Får mycket inspiration och mycke transpiration bara på tänka på att genomföra dessa inspirationtankar
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...