Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av macke_fisk
    Du har gjort det igen! Det ser skitbra ut som vanligt . Undrar hur det ser ut om när du har lagt ner allt planerat eller sopm du tänkt dig . Blev lite konstigt skrivit men hoppas att du förstår vad jag menade .
    Ah, tackar, Macke!
    Jag tror jag hajar vad du menar; Hur skulle det se ut om jag hade obegränsad tillgång till sten och material för en tanganyikainredning - och inte bara hafsade ner sten i karet på en timma?
    Ja, det hade nog sett lite flådigare ut än det lilla T-karet gör nu!
    Denna gången fick jag använda det lilla stenmaterial som jag hade kvar - jag slängde ju tonvis med sten när flytten gick. Jag använde varenda stenskärva jag hade tillgång till för den här inredningen - och det var inte mycket att labba med kan jag lova!
    I framtiden skall jag dra igång några fler T-kar och då blir det andra bullar!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Jag vill oxå ha ett sånt där "spartanskt" kar

      Nu blev jag inte mindre sugen på ett tangakar.

      Jaaaaaamen - dra igång ett vetja!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Snälla Mats, kan du inte speca vad du har för kar i stugan och vad för fiskar/räkor i karen, jag har blivit förvirrad på gamla dar... och har tappat kollen
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Jaaaaaamen - dra igång ett vetja!

          Måste läsa på mer först, men kanske till hösten efter Tyskland
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Snälla Mats, kan du inte speca vad du har för kar i stugan och vad för fiskar/räkor i karen, jag har blivit förvirrad på gamla dar... och har tappat kollen
            OK, då skall vi se; 540-liter med två lekpar RT-discus, en jädra massa guldbarber (de blir jag aldrig av med för de förökar sig värre än andmat...) och ett lekpar Ivanacara adoketa.
            En 3x70 cm kub med ett lekpar Solid Turkos Discus.
            En 3x50 cm kub full med RT- och ST- discusyngel.
            En 3x50 cm kub (den med nya amazonas-slimlinen), där det går fyra Dicrossus maculatus sp. Rio Tapajós (kan tänkas vara Dicrossus warzeli) - och de White Butterfly discusarna som karro skall ta över.
            En 10-liter Dennerle nanokub som står inredd men tom på djur.
            En 60-liters Dennerle kub, med Chrystal-red, black och whiteräkor.
            Ett 112-liters T-kar med Julidochromis dickfeldi.
            Ett 112-liters med Sulawesi kardinalräkor.

            Ett 3 680-liters med... nä jag bara skojade lite där på slutet!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              OK, då skall vi se; 540-liter med två lekpar RT-discus, en jädra massa guldbarber (de blir jag aldrig av med för de förökar sig värre än andmat...) och ett lekpar Ivanacara adoketa.
              En 3x70 cm kub med ett lekpar Solid Turkos Discus.
              En 3x50 cm kub full med RT- och ST- discusyngel.
              En 3x50 cm kub (den med nya amazonas-slimlinen), där det går fyra Dicrossus maculatus sp. Rio Tapajós (kan tänkas vara Dicrossus warzeli) - och de White Butterfly discusarna som karro skall ta över.
              En 10-liter Dennerle nanokub som står inredd men tom på djur.
              En 60-liters Dennerle kub, med Chrystal-red, black och whiteräkor.
              Ett 112-liters T-kar med Julidochromis dickfeldi.
              Ett 112-liters med Sulawesi kardinalräkor.

              Ett 3 680-liters med... nä jag bara skojade lite där på slutet!
              Tack för uppdateringen Nu är den gamla tanten på banan igen

              Jag visste faktiskt att du inte hade ett kar på 3680 liters i stugan...så lura mig inte gosse

              (3680 liter det är väl vad som ryms i hela stuga om du vatten fyller den till taket )
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Tack för uppdateringen Nu är den gamla tanten på banan igen

                Jag visste faktiskt att du inte hade ett kar på 3680 liters i stugan...så lura mig inte gosse

                (3680 liter det är väl vad som ryms i hela stuga om du vatten fyller den till taket )
                Jooo... men jag har några riktigt knasiga idéer - när de blå discusarna har gjort sitt så funderar jag på att ta ut kub-karen och använda halva stugan... till... ja, vi får se om det går att realisera - men det dröjer länge!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Jooo... men jag har några riktigt knasiga idéer - när de blå discusarna har gjort sitt så funderar jag på att ta ut kub-karen och använda halva stugan... till... ja, vi får se om det går att realisera - men det dröjer länge!
                  Tok-nisse
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Tok-nisse
                    Ja, jag skall undersöka vad golvet pallar för först, hur det är konstruerat - och i värsta fall betonggjuta ett nytt...

                    Kommentar

                    • freddi36
                      • December 2010
                      • 2882

                      när man läser om någon med en hel stuga full med akvarier så kan jag inte mer än längta tills man har flyttat hemifrån, en riktig dröm du har där

                      är riktigt impad av alla dina kar Mats. ser fram emot att kunna alla de där trixen för att lykas så bra. gillar skarpt din kub med den nya slimlinen

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av freddi36
                        när man läser om någon med en hel stuga full med akvarier så kan jag inte mer än längta tills man har flyttat hemifrån, en riktig dröm du har där

                        är riktigt impad av alla dina kar Mats. ser fram emot att kunna alla de där trixen för att lykas så bra. gillar skarpt din kub med den nya slimlinen
                        Det är bara att ösa på Freddi!
                        Ja, kuben med amazonas-slimlinen är riktigt skön nu - här är en bild på en hona, av de fyra nya Dicrossus-cikliderna som går där nu (kommer en film om några timmar också) och så sätter jag in en bild på en i J. dickfeldi-gruppen som går i det lilla T-karet. Det här är jag mer eller mindre bombsäker på är en kille!
                        Det kommer mer uppdateringar snart!
                        Bifogade filer

                        Kommentar

                        • VisualDarkness
                          • February 2010
                          • 7417

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Jo, pojkar - det här var en snabb och inte speciellt planlagd inredning - lite sten, sand och annat krafs. Men det blir nog bra för jullarna!
                          Jag trodde sarkasmen osade kring inlägget.
                          180l Sällskap:
                          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                          60l Asien:
                          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                          Kommentar

                          • Nasso
                            • November 2010
                            • 719

                            Wow. Otroligt vad du kan åstakomma med "lite krafs" Ser riktigt fint ut! Gillar skarpt hur du bygger med små stenar och skifferplattor! Jag har en massa gånger i mitt stenröse också. Hur kul som helst att se dem titta ut ur ett hål, backa in igen och nästa stund sticka ut huvudet ur ett hål i andra änden av röset Blev inte lika bra som ditt dock, ditt är lite mer "tredimensionellt" med gångar under sanden. Läckert.

                            Känns nästan som att jag "knökat" in fisk i mitt akvarium när jag kör både jullar och multisar. Blir inte lite avis på din stuga. Hade varit guld att kunna ha många kar och köra en art i varje kar.
                            /Emil Andersson
                            120L + 54L Tanganyika, 180L sällskap, 10L Räkor

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Det är bara att ösa på Freddi!
                              Ja, kuben med amazonas-slimlinen är riktigt skön nu - här är en bild på en hona, av de fyra nya Dicrossus-cikliderna som går där nu (kommer en film om några timmar också)
                              Hupp! Nu är jag uppe på banan oxå
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Nasso
                                Wow. Otroligt vad du kan åstakomma med "lite krafs" Ser riktigt fint ut! Gillar skarpt hur du bygger med små stenar och skifferplattor! Jag har en massa gånger i mitt stenröse också. Hur kul som helst att se dem titta ut ur ett hål, backa in igen och nästa stund sticka ut huvudet ur ett hål i andra änden av röset Blev inte lika bra som ditt dock, ditt är lite mer "tredimensionellt" med gångar under sanden. Läckert.

                                Känns nästan som att jag "knökat" in fisk i mitt akvarium när jag kör både jullar och multisar. Blir inte lite avis på din stuga. Hade varit guld att kunna ha många kar och köra en art i varje kar.

                                Jo, men du renodlar nu, kollar läget och upptäcker vad du gillar - tids nog så får du lust att hålla en art i varje kar, och det blir melodin - som det brukar bli när det handlar om T-ciklider - det blir roligare så!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...