Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av karrokaja
    Wow!!

    Precis i slutet så ser man att den diskusen som har alla yngel på sej, snabbt simmar iväg, med en liten snärt liksom.
    och att den andre föräldern ligger nära inpå så att ynglena bara byter förälder, utan att typ fatta det själva...
    är det så dom gör? asså byter... trodde dom hade lite yngel hela tiden...
    Dom simmar runt varandra och liksom swappar ynglen - jag har filmer på det!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av c90368
      Med tanke på tid och ynglens storlek så borde det snart vara slut med att hämta mat från ma & pa. Vad händer då hemma hos dig?
      Jaaa... jag får la försöka suga upp ynglen - men vad jag har sett på andra duktiga discuspar så går ynglen nära päronen ganska länge!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        25/4-2011;

        Kommentar

        • solis
          • July 2008
          • 5064

          Kul det är att se dom små ynglen och att dom börjar få lite mer discusform.
          Vi får verkligen hoppas att ett gäng klarar sig nu när dom haft dom så länge.
          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av solis
            Kul det är att se dom små ynglen och att dom börjar få lite mer discusform.
            Vi får verkligen hoppas att ett gäng klarar sig nu när dom haft dom så länge.
            Visst, det är inte utan att man börjar få lite funderingar på att kanske dra upp några stycken från vardera par. De blå går ju helt själva - så nu när jag äntligen har fattat vad det här paret behövde för parametrar för att vårda sina yngel ordentligt - är jag ganska säker på att de kan valla sina små en ganska lång tid. RT-paret har ju naturliga fiender i tetror och andra discuspar, bl.a. så där finns ju risken att ynglen på ett eller annat sätt stryker med efter en tid - men ju större ynglen blir hos vardera par, desto mer vill man ta vara på dom...
            Nåväl, discusyngel går ganska länge hos sina föräldrar - kolla det här Kobolt-paret som jag filmade på samma mässa i tyskland som jag köpte mina blå (de här var två tusen spänn dyrare - men man fick ynglen på köpet). Jag var ytterst nära att plocka hem det här paret!
            Kobolt-paret blev flyttat ett antal gånger, men de behöll yngelinstinkten - synd att jag inte klippte dessa...

            Kommentar

            • solis
              • July 2008
              • 5064

              Så söta minidiscusar
              Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
              1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
              100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
              56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Läste att det skulle gå lite smidigare att lägga in YT-filmer. Bra, då testar jag med de två senaste, som "försvann" i slutet av förra sidan.



                Kommentar

                • karrokaja
                  • March 2006
                  • 5388

                  Och det gick ju bra right??

                  Hur lång tid tar det innan dom börjar växa på höjden??
                  Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                  kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                  Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                  I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Japp, det gick ju hur bra som helst!

                    Jag vet banne mig inte riktigt hur lång tid det tar för dom att få lite "rundare" former. Ynglen är väl snart två veckor gamla, om några dagar - och jag fortsätter att dokumentera dom här i tråden - så ser vi utvecklingen!

                    Kommentar

                    • VisualDarkness
                      • February 2010
                      • 7417

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Läste att det skulle gå lite smidigare att lägga in YT-filmer. Bra, då testar jag med de två senaste, som "försvann" i slutet av förra sidan.



                      http://www.youtube.com/watch?v=K7loxUHP39w
                      Härligt byte!
                      180l Sällskap:
                      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                      60l Asien:
                      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av VisualDarkness
                        Härligt byte!
                        Ja, det ser för fränt ut! Subltila, fina signaler från föräldrarna att "nu är det dags att byta rygg en stund".

                        Kommentar

                        • lillfrasse
                          • February 2002
                          • 2228

                          Dom är döfräcka diskusar speciellt när man får följ dem med yngel att föräldrarna är riktigt fina gör ju inte saken sämre.
                          Simma lungt..
                          Lillfrasse..

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av lillfrasse
                            Dom är döfräcka diskusar speciellt när man får följ dem med yngel att föräldrarna är riktigt fina gör ju inte saken sämre.

                            Härligt att höra Lillfrasse!
                            Jag har just spenderat en styv timme ute i stugan nu - kollat runt i baljorna och bara njutit!

                            Kommentar

                            • lillfrasse
                              • February 2002
                              • 2228

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Härligt att höra Lillfrasse!
                              Jag har just spenderat en styv timme ute i stugan nu - kollat runt i baljorna och bara njutit!

                              Det är lite samma känsla som att hänga på sig basen/gitarren och sedan glida in ett nästan translikt tillstånd och sväva iväg för en stund.
                              Simma lungt..
                              Lillfrasse..

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av lillfrasse
                                Det är lite samma känsla som att hänga på sig basen/gitarren och sedan glida in ett nästan translikt tillstånd och sväva iväg för en stund.
                                Spettet rätt i fettet, Frasse! Perfekt jämförelse!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...