Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bossep
    • March 2010
    • 4447

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Här var det samling vid pumpen märker jag...
    Skitsamma - idag har jag röjt lite i stugan, satt Dennerlekuberna på en provisorisk byrå - där de får stå tills ställningen kommer - som skall täcka hela den väggen.
    Nya kuben drogs igång lite lätt idag också - det är dimmigt som fan nu, och helt fel ljus - men jag tror det blir fint så småning om.
    Här är några bilder i dagsljus, och därför reflexer - men som sagt, det blir bättre bilder senare!
    TACK MATS för bild # 3!!!!
    “You can’t see the future if you don't know the history.”
    "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
    Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      Kan nämna att det också fanns med 3 skivor av den nya Slimlinen-amazonas bakgrunden på vinstbordet på Ciklidstämman nu i helgen. Så det finns nu ytterligare en lycklig person som har dessa.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av bossep
        TACK MATS för bild # 3!!!!
        Jaaa... jag antar att du tycker det ser lite kul ut med byrån där..? Men den är stadig och välbyggd - och skall snart bytas ut mot en alu-ställning, där en räcka kar till, förutom de två dennerlekuberna, skall få plats!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Kan nämna att det också fanns med 3 skivor av den nya Slimlinen-amazonas bakgrunden på vinstbordet på Ciklidstämman nu i helgen. Så det finns nu ytterligare en lycklig person som har dessa.
          Fränt - då kanske man snart får se hur hela "panoramat" ser ut - det är jag redigt nyfiken på. Ansjo får ju in hela kitet i sin nya räkburk, har jag för mig!

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Fränt - då kanske man snart får se hur hela "panoramat" ser ut - det är jag redigt nyfiken på. Ansjo får ju in hela kitet i sin nya räkburk, har jag för mig!
            Ja jag fick mig hans testbitar ner - men nu är det slut på testbitarna och det tar nog ca. 2 månader (bara en tidsuppskattning från min sida) tills produktionen är i full gång och denna bakgrund finns till salu i handeln.

            Skall bli riktigt kul att få ha denna i ett akvarium - jag köpte ju t.o.m ett nytt akvarium (som jag egentligen inte har plats för) bara för denna bakgrund.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Ja jag fick mig hans testbitar ner - men nu är det slut på testbitarna och det tar nog ca. 2 månader (bara en tidsuppskattning från min sida) tills produktionen är i full gång och denna bakgrund finns till salu i handeln.

              Skall bli riktigt kul att få ha denna i ett akvarium - jag köpte ju t.o.m ett nytt akvarium (som jag egentligen inte har plats för) bara för denna bakgrund.
              Ja, jag kan säga att enbart på den "bit" som jag har här - (bilder gör inte verkligheten rättvisa, men jag skall försöka ta lite fina bilder på nya kuben) - så blir jag oerhört imponerad av denna nya slimline - och blir redigt sugen på att göra en makeover i 540-baljan till hösten och dra i hela BTN-amazonas-slimlinen i det karet. Faktum är att jag har bestämt mig för att göra just detta... kom jag på nu!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Gôtt mos!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Gôtt mos!
                  Japp, fan, jag har ju bara lite pinnar i karet - det är bara att lyfta ur dessa, och fiskarna - tömma skiten, limma in plattorna - låta torka, och sedan hälla tillbaka allt och försöka få till det hyfsat likt som det var innan - eller kanske ännu bättre..!

                  Edit; ...och jag kom på att då kan jag ju bli av med alla guldbarber på samma gång. De är jättetrevliga att ha, och vackra, men de förökar ju sig i en takt som inte är så kul - jag vet inte hur mång yngel där är nu alltså...
                  Senast redigerad av Mats Bryzell; 11 April 2011, 10:59.

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Det är en jäkla fördel med Slimline, smidigt att jobba med och en sådan makeover du tänkt göra tar bara ett par dagar, det är silkonet som är tidsfaktorn här...
                    Säg till om du behöver låna några burkar tills dess, antingen några av de 24 karen jag plockar hem från affären eller ett par stora baljor som jag hade fisken i när mitt 960 sprack.
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48147

                      Det verkar som om vi alla har fått lite akvaristiska vårkänslor efter att ha fått se denna nya bakgrund
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Jepp, och jag tror inte det slutar här....
                        Kjell, har du hört när Kaj kommer hem till dig?
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48147

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Jepp, och jag tror inte det slutar här....
                          Kjell, har du hört när Kaj kommer hem till dig?
                          Nej, jag får maila honom idag.
                          Jag åker ju upp till Filipstad på torsdag morgon så det måste ju bli innan dess
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ja, det är verkligen inspirerande tider nu - kul som bara den!
                            Anders - jag lånar gärna ett par baljor när jag gör makeovern!

                            Oj, oj, oj - Kaj hem till Kjell! Det kan innebära att Kjelle äntligen skall ha världens "tråkigaste" fisk i sin 3000-balja!!! Snälla, säg att det är så!

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48147

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Oj, oj, oj - Kaj hem till Kjell! Det kan innebära att Kjelle äntligen skall ha världens "tråkigaste" fisk i sin 3000-balja!!! Snälla, säg att det är så!
                              Nej så lågt har inte ens jag sjunkit
                              PS: Vi skall gå igenom vad som skall göras inför Poeciliaweekenden om en månad - det är många hjul som snurrar nu
                              Senast redigerad av Kjell Fohrman; 11 April 2011, 11:17.
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                                Nej så lågt har inte ens jag sjunkit
                                PS: Vi skall gå igenom vad som skall göras inför Poeciliaweekenden om en månad - det är mänga hjul som snurrar nu
                                Haha - det är gôtt, Kjell!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...