Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

    såg en film på tuben en gång, en kille som simmade ute i diskusarnas hemland, han hittade ett par med sin barnkammare och det såg tamejfan PRECIS likadant ut på filmen som i ditt kar, max!

    Nu har jag totalt tappat kollen på alla dina kar och invånare...
    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

    Kommentar

    • VisualDarkness
      • February 2010
      • 7417

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Ansjo-Anders var här i lördags och levererade en massa akvariegodis, bland annat sex stora fina Röd Turkos Discus, som gått i en hans baljor tidigare. Ansjo har andra planer för det karet så dessa får gärna gå här hos mig i 540-baljan. Det är åtminstone två utpräglade par, och ett av dom gjorde såhär nu på kvällen...
      Där tycker jag diskusar kommer till sin rätt! Istället för att se ut som klumpiga neonindianer förvandlas de helt plötsligt till skräddarsydda flodsmygare. Man förstår varför de har deras vackra teckning också.
      180l Sällskap:
      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
      60l Asien:
      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

      Kommentar

      • Nasso
        • November 2010
        • 719

        Nya BTN ser nice ut!
        Får hoppas att det kommer flera varianter. Ser nog ganska märkligt ut om man sätter två sånna jämte varandra. Trevligt att kunna använda bakgrunden i något som är lite bredare än 50cm
        /Emil Andersson
        120L + 54L Tanganyika, 180L sällskap, 10L Räkor

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Gott att se Mats, jag misstänkte att det inte skulle dröja så länge innan de lekte då de hade minst en lek i veckan. De är duktiga föräldrar med, jag skulle inte bli förvånad om där är sprattel redan efter första leken!

          Ursprungligen postat av Nasso
          Nya BTN ser nice ut!
          Får hoppas att det kommer flera varianter. Ser nog ganska märkligt ut om man sätter två sånna jämte varandra. Trevligt att kunna använda bakgrunden i något som är lite bredare än 50cm
          Det är precis som med den "gamla" Slimlinen, två olika mönster som du kombinerer för att inte få samma upprepande struktur på bakgrunden.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Nasso
            • November 2010
            • 719

            Ursprungligen postat av ansjo
            Det är precis som med den "gamla" Slimlinen, två olika mönster som du kombinerer för att inte få samma upprepande struktur på bakgrunden.
            Trevligt! Trevligt! Hade detta bara kommit för ett halvår sedan så hade det suttit i mitt 180L nu
            /Emil Andersson
            120L + 54L Tanganyika, 180L sällskap, 10L Räkor

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Mmm, och jag fick precis erbjudandet att sätta in den nya Slimlinen Amazonas i mitt nya projekt som jag blev färdig idag med fastsilikonandet av den "gamla" slimlinen Basalt/gnejs. Så det blir nog till att riva ur den bakgrunden och sätta in den nya...Nytt är alltid kul!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ja, jag skall dona lite med inredning och se hur man kan få till det i kuben med den nya slimlinen - det är en bakgrund som jag är säker på kommer att hamna i en del av mina burkar framgent!

                Även om jag är lite svag för "dicso"-färger på discusar, så måste jag säga att de här, mer naturligt tecknade RT-discusarna är riktigt snygga att ha i karet - det blir genast mycket mer naturligt och det blir en skön lunk i karet. Det vita White Butterfly-paret går ju själva i en 50-kub nu, så det är en ensam, riktigt "ilsken" WB-hane som går själv i 540-burken för tillfället. Faktum är att han "stör" helhetsbilden - så snygg och grann han än är, så jag måste nog placera honom någon annanstans...

                Till Alla; kul att ni gillar bilderna - C90-Maths, hoppas du är på bättringsvägen och snart kan slänga in lite sköna filmer och bilder! Ansjo; jag tror det blir grymt med nya bakgrunden i ditt nya, fräna kar - jädra joxigt bara!
                Och, jo - thomasi-guineorna har en liten hög med yngel - blir nog frisimmande imorgon. Det är inte många, ett tiotal bara, men ändå...
                Senast redigerad av Mats Bryzell; 05 April 2011, 23:36.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Gott att se Mats, jag misstänkte att det inte skulle dröja så länge innan de lekte då de hade minst en lek i veckan. De är duktiga föräldrar med, jag skulle inte bli förvånad om där är sprattel redan efter första leken!
                  Ja, jag sätter in bilderna från RT-leken igen här, då sidan knäcktes lite plötsligt - om nu någon undrar vad vi gaggar om...
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • hannesc
                    • December 2009
                    • 13085

                    så gruvligt snygga kar du har. o firrar med.

                    vad är det för grenar du använt?

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av hannesc
                      så gruvligt snygga kar du har. o firrar med.

                      vad är det för grenar du använt?
                      Hassel! Det blir antagligen samma typ av inredning i kuben med den nya amazonas-slimlinen (finns bilder på den på förra sidan), för det ligger en hel hög med bra hassel-kvistar här, som jag får elda upp annars!

                      Kommentar

                      • hannesc
                        • December 2009
                        • 13085

                        o jäklar va snygg den nya BTN var!

                        ska se om jag kan hitta en hassel nånstans o kapa lite grenar

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av hannesc
                          o jäklar va snygg den nya BTN var!

                          ska se om jag kan hitta en hassel nånstans o kapa lite grenar
                          Visst! Det är skoj att inreda med den typen av kvistar och grenar... det är ju liksom gratis och man kan skära och klippa till pinnarna precis hur man vill! Resultatet blir ju också "stunning" när man belyser med typ led-spottar och får ett strilande solljusliknande sken i baljan. Jag skall ha led-spottar även i nya kuben - det blir liksom ett måste när man väl provat!

                          Kommentar

                          • hannesc
                            • December 2009
                            • 13085

                            aa kan tänka mig det. vart får du tag i LED-spottarna? några speciella eller?

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av hannesc
                              aa kan tänka mig det. vart får du tag i LED-spottarna? några speciella eller?
                              Nä, inget fancy alls - ikea - funkar hur jädra bra som helst. Nu har jag i och för sig inga speciella växter i mina kar men anubias, java och cryptocoryne växer så det knakar i, och runt ljuskäglorna!
                              Bli inspirerad och hitta produkter för hemmet. Stort utbud av sängar och madrasser, soffor, garderober, matbord, förvaringssystem och köksskåp.

                              Kommentar

                              • hannesc
                                • December 2009
                                • 13085

                                gott! detta ska undersökas!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...