Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av ansjo
    Sedär ja, välkommen ut!
    Puuh, det var skönt - att komma ut ur garderoben och äntligen få säga att man är BTN-bög!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Sesådärja - då knäckte man sidan precis när det laddats upp etthundrafyrtioelva bilder... Ja, gå tillbaka ett hack - för jag laddar jävlar inte upp dessa en gång till!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        And on that note; hejsvejs - nu skall jag steka fläsk!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Du kan lägga in bilder i tråden utan att behöva ladda upp dem igen, bara att bifoga bland bilderna som ligger under gemet!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Lilla Damen
            • February 2008
            • 2649

            Snyggt! Finns det "plattor" med olika motiv (så man slipper upprepa med tex tre likadana "plattor" efter varandra)?

            Kommentar

            • bossep
              • March 2010
              • 4447

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Ja, jag skall inte hålla er (och mig själv) på halster längre! Jag har fått privilegiet att bli testpilot på BTN:s nya Slimline Amazonas. Jag fick en provbit idag som passar perfekt i en 50x50x50 cm kub - sicken tur att man hade en sådan kub ståendes tom..!
              Slimlinen "föreställer" ett utsnitt av en trädstam där man ser träet i stammen och bitar av bark. Det är med andra ord ett rejält träd man får ner i karet.
              Jag föreställer mig att man kan välja lite olika sätt att inreda med en sådan här bakgrund - antingen så släpper man tänket att det är just en trädstam och helt enkelt bara har den som en "djungelaktig" fond längst bak i karet - eller så sätter man trädstammen i bakgrundsfokus och inreder med låga växter framför och adderar, kanske lite tunna kvistar och grenar som sticker ner genom ytan så att man får en bild av en miljö som är i närheten av en översvämmad, massiv trädstam. Jag vet inte i skrivande stund hur min inredning kommer att bli, men jag skall experimetera lite med ett antal rötter framför.
              Här kommer ett par bilder på den nya BTN Amazonas Slimline.
              Nu har de gjort det igen! BTN pojkarna!
              Med din inredningsteknik och detta som utgångsmaterial blir det helt säkert BINGO.
              Undrar hur många sådan man kan få ned i en resväska? Den där grå tonen kommer att bli fantastiskt speciellt i ett kar med lite djup, typ 50 kub.
              Undrar dock lite hur man kan bygga filterhörn och liknande med det är. Kanske lite svårt att gör bitar med olika nivåer?
              “You can’t see the future if you don't know the history.”
              "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
              Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Ursprungligen postat av Lilla Damen
                Snyggt! Finns det "plattor" med olika motiv (så man slipper upprepa med tex tre likadana "plattor" efter varandra)?
                De jag har sett är två olika plattor, plus en bit på 20 cm, så systemet blir som de andra Slimlinemodellerna. Fördelen med dessa nya Slimline Amazonas är att skarvarna syns ännu mindre än de "gamla" Slimlinen, plus att jag starkt gillar den lite gråbruna färgen.
                De är inte i produktion ännu, men kommer nog runt hösten skulle jag tro.
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Den sorten skall jag ha i mitt kommande kar, var så säkra!

                  Mycket fin skall bli spännande att få se den i ett kar se, om det blir som jag tänker mig den så blir det skitsnyggt.
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • ApeviaX
                    • December 2005
                    • 1531

                    Satan vad duktiga de är BTN gänget på att få fram en fin verklighetstrogen lyster i sina bakgrunder. Riktigt impad måste jag säga, och Mats du kommer garanterat lyckas fin fint som testpilot Nu är jag ännu mer spänd

                    Nicke
                    ApeviaX
                    Archocentrus multispinosus
                    "Vattensamlingen"
                    X-Aquatic

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Här är bilderna på den nya BTN-Amazonas slimline i repris från förra sidan - så slipper alla nyfikna att gå tillbaka en sida för att kolla!
                      Bifogade filer

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48147

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Här är bilderna på den nya BTN-Amazonas slimline i repris från förra sidan - så slipper alla nyfikna att gå tillbaka en sida för att kolla!
                        Fast har du tänkt på att sidbrytningen kan vara olika beroende på vad man har ställt in för antal inlägg som kan visas på varje sida

                        Fast jag håller med dig - kan vara lite frustrerande om man hamnar längst ner på en sida och någon annan sedan skriver ett inlägg direkt efteråt som inte direkt handlar om ens eget inlägg - för då glöms en eget inlägg snabbt av.

                        Fast, nu var det inte det som det skulle handla om.
                        Jag tycker att denna nya BTN-bakgrund är jäkligt snygg - jag såg prototyper av dom när jag var uppe hos Charlie (som äger BTN) i Kopparberg i januari och sa direkt. Dom kommer att bli en succé och nu måste jag skaffa ett akvarium till som jag kan ha dom i.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          Fast har du tänkt på att sidbrytningen kan vara olika beroende på vad man har ställt in för antal inlägg som kan visas på varje sida
                          Fast jag håller med dig - kan vara lite frustrerande om man hamnar längst ner på en sida och någon annan sedan skriver ett inlägg direkt efteråt som inte direkt handlar om ens eget inlägg - för då glöms en eget inlägg snabbt av.
                          Fast, nu var det inte det som det skulle handla om.
                          Jag tycker att denna nya BTN-bakgrund är jäkligt snygg - jag såg prototyper av dom när jag var uppe hos Charlie (som äger BTN) i Kopparberg i januari och sa direkt. Dom kommer att bli en succé och nu måste jag skaffa ett akvarium till som jag kan ha dom i.
                          Ja, sidbrytningen där... jag tänkte bara på hur det ser ut på min skärm - men jag satte in bilderna igen ändå!
                          Den här bakgrunden tycker jag känns riktigt bra - den är tunn, men ganska 3D-tilltagen nertill där man kan bygga med olika idéer på sand, växter och grenar/rötter. Nu har jag bara sett en (den jag har) del av de tre olika som kommer att finnas - och som man kan sätta ihop.
                          Jag har några inredningsalternativ som jag kommer att testa i min kub - och jag skall försöka dokumentera så gott jag kan!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Jahapp - står och donar med kuben där den nya BTN-bakgrunden skall in... har ställt den precis framför de blå fetediskusarnas kar och kom att tänka på hur tålmodiga dom är, helt oberörda över att jag fullkomligt "vrålstör" dom bara några decimeter från där de har "sprattlare" på konen... så jag tog en bild på dom - vilka coola dudes. Snappade även en bild på guineorna, som nu också har små "sprattlare", lagda i en djup håla i en rot - man kan skönja dom som små vita prickar på bilden. Försökte ta några bilder på RT-discus-stimmet också - men det blev inte bra, har fullt dagsljus rätt in i det karet nu - så det får bli fler bilder senare!
                            Bifogade filer

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ansjo-Anders var här i lördags och levererade en massa akvariegodis, bland annat sex stora fina Röd Turkos Discus, som gått i en hans baljor tidigare. Ansjo har andra planer för det karet så dessa får gärna gå här hos mig i 540-baljan. Det är åtminstone två utpräglade par, och ett av dom gjorde såhär nu på kvällen...
                              Bifogade filer

                              Kommentar

                              • c90368

                                • September 2006
                                • 5973

                                Kan det bli en mer naturliknande lekplats?

                                Fina bilder som vanligt.

                                Du har inte funderat på att börja sälja "lekvatten" på flaska till akvarieaffärerna i Göteborg

                                Jag ska väl i och för sig inte klaga, det händer saker i mina burkar också. Men jag har varit totalt däckad med feber och hosta så det har inte blivit något dokumenterat.
                                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...