Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Ursprungligen postat av karrokaja
    Får ta och kika lite där

    Har ni nånsin haft abstinens nångång... sånt där REDIGT nikotinbegär, att det bara kittlar i hela kroppen och man vet inte vad man ska göra av sej själv... (nu är jag sådär flummig igen)
    Jodå, både när jag slutade röka och slutade snusa...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Ja, det är den där "nu skall vi äta-filmen"
      Discusarna i 2025-litaret såldes efter ett tag.
      Men jag kan slänga in en film på den sköna lunken i 960-baljan - då satt man mången skön skväll framför karet med en stadig wisky i näven - och stornjöt!
      Så där ska jag också ha det i mitt kar, när det strulat klart...
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Ja, det är den där "nu skall vi äta-filmen"
        Discusarna i 2025-litaret såldes efter ett tag.
        Men jag kan slänga in en film på den sköna lunken i 960-baljan - då satt man mången skön skväll framför karet med en stadig wisky i näven - och stornjöt!

        Har bara ett ord, Mäktigt och enormt snyggt med dessa fiskar
        (blev lite fler ord men ni fattar nog vad jag menar )
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          Ursprungligen postat av ansjo
          Jodå, både när jag slutade röka och slutade snusa...
          Coolt!!
          För stoppar man en diskus under läppen eller röker en siamesisk algätare så är den där Abstinensen likt förbannat där!
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • Jonasroman
            • January 2011
            • 635

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Ja, det är den där "nu skall vi äta-filmen"
            Discusarna i 2025-litaret såldes efter ett tag.
            Men jag kan slänga in en film på den sköna lunken i 960-baljan - då satt man mången skön skväll framför karet med en stadig wisky i näven - och stornjöt!
            oj oj oj...otroligt snyggt kar..ser ju nu mest på scapingen då jag blivit biten...bättre än så här kan väl inte ett akvarium bli!

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              Ursprungligen postat av Jonasroman
              oj oj oj...otroligt snyggt kar..ser ju nu mest på scapingen då jag blivit biten...bättre än så här kan väl inte ett akvarium bli!
              Nu är det bara till att titta på filmen, om och om igen! Ta sedan fram papper och penna för att rita ner vilka knep den gode Mats har använt för att få till detta underverk av design!

              Det jag tycker är så fantastiskt med denna skapelse är att det finns inte så mycket inredning i akvariet, men den som finns är väldigt väl placerad!
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Det var fasiken vad mycket fin respons det blev på det karet! Kul!
                Vi har ju gaggat lite om inredning i en del trådar, framför allt om "kaosinredning" - och jag kan väl säga som så att när det gäller inredningen i exemplet ovan så tog det ganska lång tid att fixa till och det var varianter både innan och efter det som syns på filmen som jag var väldigt nöjd med.
                C-90-Maths tar upp en intressant detalj, som jag kämpade ganska mycket med, och det är att inte överbelasta karet med inredning, utan hålla det sparsmakat och låta detaljerna tala. Den största "grejen" i karet är faktiskt den som syns minst - en nästan två meter lång och grov ekrot - som ligger snett tvärs igenom hela inredningsplanen. Det hade ju varit malligt att ställa, luta eller lägga denna jättepjäs så att den verkligen hade synts tydligt - men jag körde "kill your darlings"-metoden och beslöt mig för att ha ekstocken enbart som ett fundament och bygga upp resten kring denna. Det där funkade riktigt bra, och man märker knappt stocken - men den ligger där och liksom bidrar till att man får en "naturlig" känsla.
                Som sagt, det här karet blev jädrigt lyckat - men glöm inte den otroliga inredning Anders hade i detta kar när han tagit över det från mig, det finns bilder på det i hans tråd!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Slänger in en bild på 960-karet så som det blev när Ansjo tagit över det från mig, när jag flyttade till kåken. Det är väl dryg ett år sedan nu.
                  Så här jädra fint inredde Anders karet hemma hos sig!
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • karrokaja
                    • March 2006
                    • 5388

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Slänger in en bild på 960-karet så som det blev när Ansjo tagit över det från mig, när jag flyttade till kåken. Det är väl dryg ett år sedan nu.
                    Så här jädra fint inredde Anders karet hemma hos sig!
                    börjar nästan grina när jag tänker på vad som hände sen!
                    Men jävlars vad fint! Ni kan verkligen
                    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av karrokaja
                      börjar nästan grina när jag tänker på vad som hände sen!
                      Men jävlars vad fint! Ni kan verkligen
                      Ja, att det där mästarkaret sprack efter en tid hemma hos Anders är något jag känslomässigt inte kommit över ännu...

                      Men, jag tror det finns en framtid för karet ifråga, Anders har det kvar och det kommer nog att fixas till vad det lider!

                      Kommentar

                      • karrokaja
                        • March 2006
                        • 5388

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Ja, att det där mästarkaret sprack efter en tid hemma hos Anders är något jag känslomässigt inte kommit över ännu...

                        Men, jag tror det finns en framtid för karet ifråga, Anders har det kvar och det kommer nog att fixas till vad det lider!
                        Gud nej! förfärlig händelse... hade det hänt mej hade jag lagt av!
                        Anders!! Han fortsätter dock med något mindre akvarium,
                        men han planerar ju att komma igen när han har coolt golv o hus som tål väta
                        längtar till den dagen!!♥
                        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av karrokaja
                          Gud nej! förfärlig händelse... hade det hänt mej hade jag lagt av!
                          Anders!! Han fortsätter dock med något mindre akvarium,
                          men han planerar ju att komma igen när han har coolt golv o hus som tål väta
                          längtar till den dagen!!♥
                          Ja, även jag kör ju med mindre kar numera - fick ju inte in de stora i kåken. Jag hade väl kunnat baxa in dom i stugan, men... njä!
                          Däremot har jag, lite stealthigt sådär, en plan på att limma ihop ett större kar i tvättstugan inne i huset - men det får bli senare då källargolv och ett nytt badrum har fixats. Jag har mätt ut en skön spejs för ett kar på två kubik, alltså två meter långt en meter djup och en meter högt - det där är mått som jag helt enkelt måste sätta inredningshänderna i vid tillfälle - om jag så skall ha cyklop och snorkel när fixar med det!
                          En sådan balja får man dock limma på plats! Drömmar än så länge men, vem fan vet...?

                          Kommentar

                          • karrokaja
                            • March 2006
                            • 5388

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Ja, även jag kör ju med mindre kar numera - fick ju inte in de stora i kåken. Jag hade väl kunnat baxa in dom i stugan, men... njä!
                            Däremot har jag, lite stealthigt sådär, en plan på att limma ihop ett större kar i tvättstugan inne i huset - men det får bli senare då källargolv och ett nytt badrum har fixats. Jag har mätt ut en skön spejs för ett kar på två kubik, alltså två meter långt en meter djup och en meter högt - det där är mått som jag helt enkelt måste sätta inredningshänderna i vid tillfälle - om jag så skall ha cyklop och snorkel när fixar med det!
                            En sådan balja får man dock limma på plats! Drömmar än så länge men, vem fan vet...?
                            Är trevligt som du gör nu... fler kar, men lite mindre!

                            Men den där idén låter jävligt najs!
                            hujedamej mannen! Kan låna ut mitt dykarkit så att du kan inreda 2 timmar åt gången lite basic dykarlektioner och du slår självaste knott eller takashi
                            Drömmar är till för att uppfyllas
                            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av karrokaja
                              Är trevligt som du gör nu... fler kar, men lite mindre!
                              Men den där idén låter jävligt najs! hujedamej mannen! Kan låna ut mitt dykarkit så att du kan inreda 2 timmar åt gången lite basic dykarlektioner och du slår självaste knott eller takashi Drömmar är till för att uppfyllas
                              Jodu, här dröms det konstant. Just nu är det ett 60-liters Dennerle som "drömmarna" far kring - har en jävla go' idé om ett grenparti av sån där skruvad hassel - troll, orm eller vad den nu heter? Jag har en vision om att grenarana skall tränga igenom vattenytan, inte i en bunt utan separerade, så att det blir en tät miniskog av nedstickande grenar - sedan fjädermossa som sträcker sig upp genom grenverket... ja, jag flummar runt med detta nu och tror jag har en hyfsad lösning - vi skall se om det lyckas!

                              Kommentar

                              • Jonasroman
                                • January 2011
                                • 635

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Slänger in en bild på 960-karet så som det blev när Ansjo tagit över det från mig, när jag flyttade till kåken. Det är väl dryg ett år sedan nu.
                                Så här jädra fint inredde Anders karet hemma hos sig!
                                otroligt fint detta också!..anders kan sitt jobb han med!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...