Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av c90368
    Han är ju pöjk för gud skull! Hur skulle de gå i världen om pöjkar skulle vara kräsna

    Ska bli spännande att följa, är de i stugan eller i Varberg?
    Fiskarna i den här tråden befinner sig i stugan! Den här killen skall få coola ner sig i 50-kuben ett tag - och när Ansjo + familj komer hit om typ en och en halv vecka (vi skall ha ett redigt thaimat-gille) så har Anders inte bara med sig ytterligare en 50x50x50 cm-kub (jo, jag köpte den han hade kvar av honom) utan även en fet RT-discushona - som skall få gå med "vita viskningen" - så får vi se vad som kan komma ur den blandningen!
    Fan, det är inte klokt egentligen - men det händer hela tiden nya grejer, det är ju detta som är så kul med akvariehållning - vips, så blir det en ny vändning. Och, jag skall som vanligt plåga dom som tittar in med nya bilder och filmer - för jävla tjôtigt, va?

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      Du har redigt flyt mannen!!
      Surfar på en räkmix-macka i akvarievärlden

      Kan knappt vänta och se hur butterfly + RT kommer att se ut... om det blir några av varje eller om det blir mixade färger liksom...spännande!
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av karrokaja
        Du har redigt flyt mannen!!
        Surfar på en räkmix-macka i akvarievärlden

        Kan knappt vänta och se hur butterfly + RT kommer att se ut... om det blir några av varje eller om det blir mixade färger liksom...spännande!
        Ja, det blir spännande (och tänk om en del av avkomman kan komma att gå i 900-liter senare... va?) - men först skall killen och tjejen få träffas... Det blir spännande!

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Ja, det blir spännande (och tänk om en del av avkomman kan komma att gå i 900-liter senare... va?) - men först skall killen och tjejen få träffas... Det blir spännande!
          Ja!! DET hade vart spännande..900 liter undra om dom gillar 08

          Nu vet jag inte så mkt om diskus... men för att det ska "klicka" mellan hane och hona.
          räcker det med att dom är ensamma då?
          Eller ska hanen utstråla välmående rikemansherre med ståtligt utseende och härligt hull?
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av karrokaja
            Ja!! DET hade vart spännande..900 liter undra om dom gillar 08

            Nu vet jag inte så mkt om diskus... men för att det ska "klicka" mellan hane och hona.
            räcker det med att dom är ensamma då?
            Eller ska hanen utstråla välmående rikemansherre med ståtligt utseende och härligt hull?
            Det är ett vågspel och helt klart en chansning - precis som hos oss människor så gäller det att hanen inte är för "på" utan är inkännande och snäll mot tösen. Är hon inte beredd och liksom inte redo för lite action - blir det nada av det hela, då blir hanen (oftast) otålig och sur - med jagande och hackande som resultat. Så jag hoppas att hon - efter en stunds inkoppning tycker att killen är snygg och trevlig, och kan tänka sig en flirt. Vi får helt enkelt kolla hur det går. Tycker du att jag skall fota och filma stuffet?

            Kommentar

            • karrokaja
              • March 2006
              • 5388

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Det är ett vågspel och helt klart en chansning - precis som hos oss människor så gäller det att hanen inte är för "på" utan är inkännande och snäll mot tösen. Är hon inte beredd och liksom inte redo för lite action - blir det nada av det hela, då blir hanen (oftast) otålig och sur - med jagande och hackande som resultat. Så jag hoppas att hon - efter en stunds inkoppning tycker att killen är snygg och trevlig, och kan tänka sig en flirt. Vi får helt enkelt kolla hur det går. Tycker du att jag skall fota och filma stuffet?
              Aha.. i see.
              Då en till fråga.
              Ökar chanserna till "klick" Om man låter henne gå själv i det karet och äta upp sej, känna in sej. osv.. och sen introducerar hanen?
              Så att hon känner sej avslappnad och överlägsen och känner att hon har kontroll på hemmaplan så att säga.
              Fast det kanske bara är babbel från min sida. Lättast är väl att pröva och se typ håller tummarna iaf

              Absolut ska du fota och filma, du ska inte ens fråga
              dina filmer/foton får man INTE för mkt av
              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av karrokaja
                Aha.. i see.
                Då en till fråga.
                Ökar chanserna till "klick" Om man låter henne gå själv i det karet och äta upp sej, känna in sej. osv.. och sen introducerar hanen?
                Så att hon känner sej avslappnad och överlägsen och känner att hon har kontroll på hemmaplan så att säga.
                Fast det kanske bara är babbel från min sida. Lättast är väl att pröva och se typ håller tummarna iaf
                Absolut ska du fota och filma, du ska inte ens fråga
                dina filmer/foton får man INTE för mkt av

                Jag tror inte att det fnns en "rätt" formula för hur man bör gå tillväga - men ofta är det så att honan bestämmer, det är liksom hon som ger klartecken till start - så det kanske finns en poäng i att låta honan känna in sig i karet en tid först, om dom är helt nya inför varandra. Annars är ju utparning i en större grupp det kanske allra bästa. Eller att man släpper i två stycken i burken på samma gång!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Funkar inte kemin mellan dessa så har jag två honor till att välja mellan!
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Funkar inte kemin mellan dessa så har jag två honor till att välja mellan!
                    Sedär, nu är Ansjo sådär läskigt bra som bara han kan vara! Jorå, vi skall allt få till ett smaskigt par där!

                    Kommentar

                    • 127bubbel
                      • March 2007
                      • 1133

                      Jag skall lägga in lite bilder på mina Apistogramma, men inte riktigt än eftersom jag ännu inte införskaffat någon ny data (så för tillfället är jag på bibilioteket varje dag och använder internet, haha.

                      Dom där vita diskusarna är riktigt häftiga alltså. Tänk om man kunde hitta några såna att köpa någonstans.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av 127bubbel
                        Jag skall lägga in lite bilder på mina Apistogramma, men inte riktigt än eftersom jag ännu inte införskaffat någon ny data (så för tillfället är jag på bibilioteket varje dag och använder internet, haha.

                        Dom där vita diskusarna är riktigt häftiga alltså. Tänk om man kunde hitta några såna att köpa någonstans.
                        Freddan! Du har PM!

                        Kommentar

                        • 127bubbel
                          • March 2007
                          • 1133

                          Såg detta. Du har också PM.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av 127bubbel
                            Såg detta. Du har också PM.
                            Gôtt! Då löste sig den grejen!

                            Kommentar

                            • 127bubbel
                              • March 2007
                              • 1133

                              En liten uppdatering kommer från mig här. Har en grupp Ap. Inka med lite gurami och tetror i ett 60 liters kar. Idag kom en utav Inka honorna fram med en liten kull ungar vilket var kul.

                              MVH/Freddan

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av 127bubbel
                                En liten uppdatering kommer från mig här. Har en grupp Ap. Inka med lite gurami och tetror i ett 60 liters kar. Idag kom en utav Inka honorna fram med en liten kull ungar vilket var kul.

                                MVH/Freddan

                                Häftigt! Panduro, va? Ja, dom är för jädra snygga alltså!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...