Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Mats, inte är det du som avslutar tråden...du ger oss andra "dödliga" huvudbry hur vi skall få till lika fina kar som du och vi funderar länge...

    Jag skall snart starta en ny tråd och då får du gärna hjälpa mig med akvarieinredningsfunderingarna (vilket långt ord det blev, hihi)
    Senast redigerad av PiaJo; 25 February 2011, 21:26.
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      Alltid härligt att se vaktande föräldrar, kan bara gratulera och vi får hoppas att det blir några som kan klara sig.
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • Lilla Damen
        • February 2008
        • 2649

        Skiftar de vita diskusarna något i färg när de har rom/yngel? Mitt par (solid turkos & rödturkos) blir alldeles brunsvarta och ser ganska fula ut...

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Ursprungligen postat av Lilla Damen
          Skiftar de vita diskusarna något i färg när de har rom/yngel? Mitt par (solid turkos & rödturkos) blir alldeles brunsvarta och ser ganska fula ut...
          Helt normalt, det är för att ungarna ska hitta föräldrarna lättare när de ska käka på deras sekret.
          Jag såg detta paret i torsdags, och de är lika vita som vanligt. Kanske att de blivit lite sotigare under leken, men det kan Mats svara bättre på.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Jonasroman
            • January 2011
            • 635

            mats..har du nån fin helbild på ditt fantastiska kar!...finns säkert i denna tråd men det är så svårt att plocka ur russinen ur långa trådar;-)...

            Förresten..e de inte en funktion som "vi" vill ha..att kunna ta fram alla bilder samlade på ett ställe i en tråd?..vore kanon..

            Men åter till ditt kar..du har startat ett intresse hos mig om kaosinredning:-)

            I mitt eget fall grämer jag mig lite att jag redan inrett..svårt att ändra nu..men har du nåt tips på om jag kan förbättra min design utan att ändra för mkt, isåfall bara lägga till nåt..så är jag idel öra:-)

            Svara gärna isåfall under mitt projekt.

            Du är en, som så många andra duktiga här, en fin inspirationskälla!'

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Jo, dom blir lite mörkare när det är yngel på gång. De blå discusarna blir riktigt mörkblå - och de här vita får lite sotiga pigmentprickar, speciellt när de blir upphetsade.

              (Ang, det där om "att avsluta tråden" - det var mer det att jag märkt att jag fimpat ett gäng trådar genom att skriva i dom - livliga trådar - ett inlägg från mig - POFF, så är tråden stendöd... sketaknepigt! Det var därför jag skrev så som jag gjorde i början av inlägget.)

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Jonasroman
                mats..har du nån fin helbild på ditt fantastiska kar!...finns säkert i denna tråd men det är så svårt att plocka ur russinen ur långa trådar;-)...

                Förresten..e de inte en funktion som "vi" vill ha..att kunna ta fram alla bilder samlade på ett ställe i en tråd?..vore kanon..

                Men åter till ditt kar..du har startat ett intresse hos mig om kaosinredning:-)

                I mitt eget fall grämer jag mig lite att jag redan inrett..svårt att ändra nu..men har du nåt tips på om jag kan förbättra min design utan att ändra för mkt, isåfall bara lägga till nåt..så är jag idel öra:-)

                Svara gärna isåfall under mitt projekt.

                Du är en, som så många andra duktiga här, en fin inspirationskälla!'

                Halloj Jonas!
                Jag återkommer om en stund - skall bara fixa en kopp kaffe!

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Ursprungligen postat av Jonasroman
                  Förresten..e de inte en funktion som "vi" vill ha..att kunna ta fram alla bilder samlade på ett ställe i en tråd?..vore kanon..
                  Den funktionen finns, nästan.

                  På "indexsidan" typ projekt, så finns det ett gem efter trådnamnet. Klickar man på den så kommer alla bifogade bilder upp på en sida. Tyvärr så måste man klicka sig genom dem för det är inte ofta bilderna är namngivna så man förstår innehållet. Ingen kritik mot dig Mats, jag är lika dålig på det själv.
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Halloj igen Jonas och Maths! Nu har jag fått mig en balja kaffe (kan behövas...)
                    Att man kunde klicka på det där gemet hade jag ingen aning om - och det är nog läge på att namnge bilderna från och med nu!

                    Jonas - jag skall sätta in några bilder, men jädrar vad många bilder det är alltså - bara i den här tråden! Fattar ju fullständigt att ingen orkar titta tillbaka här...
                    Det där med kaosinredning är väldigt intressant - och just C-90-Maths, Ansjo, och många andra (ingen nämnd - ingen glömd) här på Zoopet är fenomenala på att få till sina inredningar.
                    Jag skall hoppa över till din tråd och kolla lite.
                    Här är några bilder som jag kunde hitta längre bak i tråden på några av de kar som står i stugan, både aktuella och inaktuella inredningar.
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • Linda_A
                      • March 2005
                      • 1479

                      Wow vilka akvarium du har! Jag satt för ett tag sen och läste genom hela din tråd. Det tog ett tag men det var väldigt intressant att få följa din utveckling med dessa karen.

                      Min favoritbild blev bild 4. De vita diskusarna ser ut som spöken nästan. Det påminde mig om en svart/vit skräckfilm på något sätt. (jo jag har väl lite livlig fantasi) Men du lyckades enormt bra med känslan i den bilden.
                      //Linda

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        (Ang, det där om "att avsluta tråden" - det var mer det att jag märkt att jag fimpat ett gäng trådar genom att skriva i dom - livliga trådar - ett inlägg från mig - POFF, så är tråden stendöd... sketaknepigt! Det var därför jag skrev så som jag gjorde i början av inlägget.)
                        Kanske för att det inte finns mer att tillägga, svaret var liksom perfekt!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • HenkeP
                          • January 2009
                          • 886

                          Mats, har inte hängt med dom senaste sidorna, så det kanske står nånstans, men har du fått nån lek på adoketorna än?

                          Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

                          Kommentar

                          • Jonasroman
                            • January 2011
                            • 635

                            Oj oj oj Mats!!..den sista bilden är ett mäterverk!!..ja, dom andra också..Det är fel att kalla det akvarium..det är ett stycke natur!!..otroligt snyggt!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av HenkeP
                              Mats, har inte hängt med dom senaste sidorna, så det kanske står nånstans, men har du fått nån lek på adoketorna än?
                              Japp, ett flertal gånger - finns lite filmer på lekarna längre bak i tråden!

                              Linda och Jonas! Kul att ni diggar stuffet!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Jonas! Jag har skrivit ett litet svar i din tråd; http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=144881

                                Kommentar

                                Arbetssätt...