Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Sotet är nästan helt borta - och, nej, det blir inte fler K-barber... sorry! Men i baljan blir det enbart SA en tid framöver.

    Här är en rulle... varför vet jag inte... ... ...
    Häftigt! Undra varför dom blidde så hos anders då... hur är dom i övrigt? är dom sköna...gnabbas dom
    Nyfikna osv osv... du får - när du har lust, ta lite fler bilder på dom
    inga K-barber?Jaja...
    nåt speciellt SA du tänkt på? nåt ovanligt?

    kanske för att du känner, som jag också hade känt, att det är smått kriminellt att inte dela med sej av dessa skönheter?
    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av karrokaja
      Häftigt! Undra varför dom blidde så hos anders då... hur är dom i övrigt? är dom sköna...gnabbas dom
      Nyfikna osv osv... du får - när du har lust, ta lite fler bilder på dom
      inga K-barber?Jaja...
      nåt speciellt SA du tänkt på? nåt ovanligt?

      kanske för att du känner, som jag också hade känt, att det är smått kriminellt att inte dela med sej av dessa skönheter?

      Jag vet inte varför...
      Jag skall ta fler bilder på dom.

      Jo, men det verkar ju nästan kriminellt att dela med sig av dom... de stora feta alltså!
      Sockergrisarna blir det fler bilder på, vänta bara!

      Kommentar

      • bossep
        • March 2010
        • 4447

        Dom här filmerna och T snack i diverse trådar har gjort att jag dricker akvarievatten som antabus! Men det hjälper inte! Det for nog bli ett hål i plånboken är jag rädd. Ny kåk så det får plats sen lite glaslådor. Oj, oj.
        “You can’t see the future if you don't know the history.”
        "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
        Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av bossep
          Dom här filmerna och T snack i diverse trådar har gjort att jag dricker akvarievatten som antabus! Men det hjälper inte! Det for nog bli ett hål i plånboken är jag rädd. Ny kåk så det får plats sen lite glaslådor. Oj, oj.
          Now we're talkin' - kör på bara för jäsiken! T-vatten skall drickas rent! Fan, Bosse - räta upp en kåk där borta i djungeln och kör stenhårt - jag är med dig hela vägen... nätledes!

          Kommentar

          • karrokaja
            • March 2006
            • 5388

            djungeln! hahaha
            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

            Kommentar

            • Lilla Damen
              • February 2008
              • 2649

              Jösses, vad de små "fästingarna" växer...

              Dricka akvarievatten? Borde jag oxå göra... fast det hjälper nog inte: Jag får inte plats med en egen "lägenhet" till Lilla blå Woods (solid turkos) och Elvis (röd-turkos)... så deras små blir mat till tetror och malar.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Lilla Damen
                Jösses, vad de små "fästingarna" växer...

                Dricka akvarievatten? Borde jag oxå göra... fast det hjälper nog inte: Jag får inte plats med en egen "lägenhet" till Lilla blå Woods (solid turkos) och Elvis (röd-turkos)... så deras små blir mat till tetror och malar.
                Jag känner igen det där, men man får glädjas åt att de trivs och leker - även om ynglen försvinner snabbt!

                Kommentar

                • bossep
                  • March 2010
                  • 4447

                  Ursprungligen postat av karrokaja
                  djungeln! hahaha
                  Skratta du här råder i alla fall djungelns lag! Skulle ha varit ute i den riktiga och leta fisk och plantor men nu är det undantagstillstånd dit jag skulle åka! Så det får bli när de slutat skjuta.
                  Hur går det med jul blommorna? Hade du några blommor kvar?

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Now we're talkin' - kör på bara för jäsiken! T-vatten skall drickas rent! Fan, Bosse - räta upp en kåk där borta i djungeln och kör stenhårt - jag är med dig hela vägen... nätledes!
                  Du blir dyr i drift din rackare! Skall ut och leta hus efter nyår här i stan eller ner vid Amatitlan sjön. Har en kåk på gång där med vulkanuppvärmt vatten, risig men fräckt läge och nära till jobbet! Sedan måste jag hyra ut den här kåken.


                  Vad som är värre är dina stolleprov med akvariestuga! Nu har jag fått i skallen att jag skall bygga en sådan vid huset jag bygger i Sverige. Har funderat på något typ friggebod. Som tur är står kåken på plintar annars hade det nog blivit att den blivit akvariestuga och jag boende i friggeboden!
                  “You can’t see the future if you don't know the history.”
                  "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                  Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                  Kommentar

                  • karrokaja
                    • March 2006
                    • 5388

                    Ursprungligen postat av bossep
                    Skratta du här råder i alla fall djungelns lag! Skulle ha varit ute i den riktiga och leta fisk och plantor men nu är det undantagstillstånd dit jag skulle åka! Så det får bli när de slutat skjuta.
                    Hur går det med jul blommorna? Hade du några blommor kvar?
                    Ser bongo-bungaloo-bosse framför mej! emigrerad svensk farbror uppe i palmerna som kastar nötter på folk som inte kan hålla sina gifter för sej själva, utan slänger allt i sjön... vilken syn!

                    johoda! dom är kvar! får rensa var 3e dag ungefär
                    Dom har blivit en del av akvariet! (en av dom har vuxit fast i btn-bakgrunden)
                    Annars växer dom ut ur karet, eller så blor övriga växter rätt klena (dom får inget ljus)
                    Ger en hel del till zooaffärn och får då rabbat på fisk

                    Fatta liksom inte hur ni gubbar kan springa runt och köpa hus hur som helst!!! dom kostar ju flera miljoner typ!!!
                    Jag har knappt pengar till kläder :O
                    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                    Kommentar

                    • bossep
                      • March 2010
                      • 4447

                      Ursprungligen postat av karrokaja
                      Ser bongo-bungaloo-bosse framför mej! emigrerad svensk farbror uppe i palmerna som kastar nötter på folk som inte kan hålla sina gifter för sej själva, utan slänger allt i sjön... vilken syn!
                      Jag har en ”kompis” som är abbedissa på ett kloster som ligger högt över sjön och vi funderar på att sätta upp en kulspruta på hennes tak! Men kokosnötter kanske blir mer ekologiskt, Inget bly i sjön!


                      johoda! dom är kvar! får rensa var 3e dag ungefär
                      Dom har blivit en del av akvariet! (en av dom har vuxit fast i btn-bakgrunden)
                      Annars växer dom ut ur karet, eller så blor övriga växter rätt klena (dom får inget ljus)
                      Ger en hel del till zooaffärn och får då rabbat på fisk
                      Mera PMDD + ljus. Dom suger upp ALLT!

                      Fatta liksom inte hur ni gubbar kan springa runt och köpa hus hur som helst!!! dom kostar ju flera miljoner typ!!!
                      Jag har knappt pengar till kläder :O
                      Man bor i tropikerna och skippar kläder. Då blir det lite pengar över på ålderns höst.
                      Om man sedan lever på ris och bönor blir det lite till över!
                      Om man sedan har en filosofi som ”kommer tid kommer råd” så skiter man i om man har pengar på banken man bygger i alla fall!
                      “You can’t see the future if you don't know the history.”
                      "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                      Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Halloj Bosse och Kajan!
                        Jo, hus kostar miljoner och det tickar på sedan också - det finns alltid något att fixa. Jag själv kan ångra så in i helsike att jag inte skaffade kåk tidigare i livet - fan, dra igång kåkplaner när man närmar sig 50... ja, det är ju inte klokt. Skulle skitit i att nojja på "banken" och dratt igång när man var runt 25 istället!
                        Bosse! När du ändå är i byggtagen, i Guatemala eller Sverige, se till att planera upp för ett litet extra akvarieutrymme - det är faktiskt riktigt skönt att ha ett plejs man kan slabba på utan att behöva fundera så mycket!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Hur föränderligt och förunderligt är det inte bland våra fiskar?
                          Jag satt och tittade på feteparets yngel idag - dom hade börjat få form, lite höga sådär, tjocka och fina. Så såg jag att honan började putsa konen intensivt och gjorde ganska bryska utfall mot hanen - hmmmm, det här kommer inte att sluta bra tänkte jag.
                          Stack iväg och gjorde några ärenden på stan, kom hem och såg att de hade fajtats rejält, en massa bit- och nafsmärken på kropparna - och givetvis - ynglen borta... Jag tror det är honan som ligger bakom detta - för på konen ligger en ny kaka - och även om de vaktar rommen båda två så märker jag att de inte är speciellt goda vänner direkt - de gnabbas fortfarande lite, men vaktar och fläktar rommen ihärdigt.
                          Det är nästan så jag hoppas att denna leken misslyckas så att de får ta en liten timeout och vila sig... Ja, jisses...!

                          De vita prickarna man ser i vattnet är mat, som jag tänkte de skulle intressera sig för och inte vakta så intensivt - de åt en stund men var mer inriktade på att fläkta rom.
                          Bifogade filer

                          Kommentar

                          • karrokaja
                            • March 2006
                            • 5388

                            nää men va ostabilt!!
                            Det var ju så gulligt med ynglena och så bara är dom borta... dom blev uppätna va??

                            kanske har dom alltid haft det så att det kommer en stor håv och tar alla små till ett annat kar och föder upp dom där.
                            Jag menar att dessa fiskar kanske inte har fått erfara ett långt (9 dagar)föräldraskap förens nu.
                            Och när dom är redo för lek igen så är dom där små jobbiga grejerna fortfarande ivägen... om du fattar

                            jävligt snygga, men en aning felvaggade fiskar du fått tag på
                            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av karrokaja
                              nää men va ostabilt!!
                              Det var ju så gulligt med ynglena och så bara är dom borta... dom blev uppätna va??

                              kanske har dom alltid haft det så att det kommer en stor håv och tar alla små till ett annat kar och föder upp dom där.
                              Jag menar att dessa fiskar kanske inte har fått erfara ett långt (9 dagar)föräldraskap förens nu.
                              Och när dom är redo för lek igen så är dom där små jobbiga grejerna fortfarande ivägen... om du fattar

                              jävligt snygga, men en aning felvaggade fiskar du fått tag på
                              Felvaggade... ja, såklart! Det är säkert gamla avelspar som Stendker säljer, som inte fått gå med sina yngel speciellt länge... därav det "knepiga" beteendet...
                              Nu är de iallafall vänner och fläktar gott tillsammans - tills nästa svärm kommer fram.
                              Har en liten fundering på att "snappa" undan konen vid nästa yngelsvärm, så kanske triggning till lek inte kommer så snabbt. Jag närde en liten förhoppning att få se ynglen en längre period - men... vafan, så här är det.
                              Jaja, jag skiter i att dokumentera dessa i tråden framgent, det känns lite övermaga nu och det allmäna intresset för detta par måste nog vara överståndet - det finns annat att kolla på och det kommer filmer och bilder på detta. Så, jag säger som Arnold; I'll be back!

                              Kommentar

                              • karrokaja
                                • March 2006
                                • 5388

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Felvaggade... ja, såklart! Det är säkert gamla avelspar som Stendker säljer, som inte fått gå med sina yngel speciellt länge... därav det "knepiga" beteendet...
                                Nu är de iallafall vänner och fläktar gott tillsammans - tills nästa svärm kommer fram.
                                Har en liten fundering på att "snappa" undan konen vid nästa yngelsvärm, så kanske triggning till lek inte kommer så snabbt. Jag närde en liten förhoppning att få se ynglen en längre period - men... vafan, så här är det.
                                Jaja, jag skiter i att dokumentera dessa i tråden framgent, det känns lite övermaga nu och det allmäna intresset för detta par måste nog vara överståndet - det finns annat att kolla på och det kommer filmer och bilder på detta. Så, jag säger som Arnold; I'll be back!
                                låter smart det där med konen... men så kanske dom står och glor på stället där konnen skulle vart och typ "någon vill skämta aprilo! jag ska giva dej moppo!!" och glömmer sina små? Jaja.. vet man inte förens man försökt.

                                har inte tröttnat på dom!
                                Men visst... man vill gärna se allt annat mumma du har!

                                Bara en fråga... kan du inte lista hur många kar du har puttrandes i ditt lilla "a ship of awesomeness" hus?
                                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...