Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av ansjo
    Det brukar märkas på föräldrarna när de tröttnar på ungarna, och det är ungefär i storleken som den gamla 50-öringen om man räknar in fenorna...

    Ja, vi har ju gaggat om det här nu i några dagar, men återigen är det skitkul att det gått så här långt, bara resten av vägen kvar!
    I nuläget får de gå hur länge de vill med dom - men, visst, skulle de växa på sig så skall jag såklart vidtaga åtgärder - och det betyder att alla "barn" skall få det härligt!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Självklart tror jag det värsta om folk - iallafall så tror jag inte att någon tittar tillbaka i tråden (hur skulle det gå till?) - så därför är jag så jävlig och retar upp de flesta i zenith nu när jag lägger "yngelfilmen" här i början på denna sidan. Det kan ju vara någon som tittar in och missar hela härligheten från förr...

      Kommentar

      • bossep
        • March 2010
        • 4447

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Självklart tror jag det värsta om folk - iallafall så tror jag inte att någon tittar tillbaka i tråden (hur skulle det gå till?) - så därför är jag så jävlig och retar upp de flesta i zenith nu när jag lägger "yngelfilmen" här i början på denna sidan. Det kan ju vara någon som tittar in och missar hela härligheten från förr...

        Kallas sådant stolt far?
        Var är cigarrerna?

        PS postade kopia med flit om nu någon råkar missa!
        “You can’t see the future if you don't know the history.”
        "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
        Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Och det hade ju gått en halvtimme från mitt förra inlägg till det senaste - så; "wishful thinking" har nog en stor del i det hela...

          God Jul och Gott Nytt År!

          Kommentar

          • VisualDarkness
            • February 2010
            • 7417

            Fantastiska fiskar du verkar ha.
            Så barnen lever redan rövare i karet?
            180l Sällskap:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
            60l Asien:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

            Kommentar

            • stigson
              • February 2009
              • 522

              Ja vore galet skoj att se Dirrarna i tyskland! Jadu. allt gick hur gallant som helst tills för 3 veckor sen, en utav firrarna hade fått flagelater, tog upp baljan som jag använt tidigare då jag fått flagelater, bara en av dem hade blivit vitskitare men ville behandla allihopa för säkerhetens skull. Ställde in doppvärmaren lät allt gå i ett dygn för att kolla så allt såg bra ut temp osv. Så efter det så lade jag ner firrarna, allt var ok under hela dagen, sen innan jag skulle dra till jobbet så kika jag in i baljan för säkerhetens skull tempen stog på 41 grader!!?

              Alla mina fina Diskusar gick bort=( Kan säga att jag struntade att åka till jobbet den dagen. Känns så jäkla surt då man själv ställt till det.

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Ursprungligen postat av stigson
                Ja vore galet skoj att se Dirrarna i tyskland! Jadu. allt gick hur gallant som helst tills för 3 veckor sen, en utav firrarna hade fått flagelater, tog upp baljan som jag använt tidigare då jag fått flagelater, bara en av dem hade blivit vitskitare men ville behandla allihopa för säkerhetens skull. Ställde in doppvärmaren lät allt gå i ett dygn för att kolla så allt såg bra ut temp osv. Så efter det så lade jag ner firrarna, allt var ok under hela dagen, sen innan jag skulle dra till jobbet så kika jag in i baljan för säkerhetens skull tempen stog på 41 grader!!?

                Alla mina fina Diskusar gick bort=( Kan säga att jag struntade att åka till jobbet den dagen. Känns så jäkla surt då man själv ställt till det.
                Fan vad tråkigt, jag lider med dig...
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • stigson
                  • February 2009
                  • 522

                  Jo. surt som fan. Nästa gång ska jag ha ett karantänsakvarium som står igång hela tiden.

                  Kommentar

                  • VisualDarkness
                    • February 2010
                    • 7417

                    41! Fy tusan vilken otur.

                    Nu känns det som att det är en bra idé att ha stektermometrar inställde på en maxtemp i alla karen...
                    180l Sällskap:
                    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                    60l Asien:
                    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                    Kommentar

                    • Narien
                      • August 2010
                      • 181

                      Synd att höra om Olyckan.


                      Men tillbaka till videon, grymt najs Pulserar fiskarnas färger i verkligheten eller är det skuggor/kameran som spelar spel med mina ögon?

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Narien! Nja, det är kameran som pixelerar för att det är lite dåligt ljus - så den mörkt blå färgen pulserar inte så som man tycker att det ser ut - han vänder sig om precis där också. Men, å andra sidabn skiftar de färg från ljust till mörkt ganska fort ändå.

                        Stigson! För jädra trist att höra om din olycka!

                        Kommentar

                        • Lilla Damen
                          • February 2008
                          • 2649

                          Kul... två av mina har de två senaste gångerna lyckats få rommen att kläckas, men efter ungefär ett dygn har "svansarna" försvunnit från glaset där föräldrarna satt dem. Om det är föräldrarna eller någon av de inneboende tetrorna eller malarna som fått ett skråvmål, vet jag inte...

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Tetror är riktiga rovfiskar och tar gärna yngel, malarna är värre mot rommen tycker jag, så jag skulle nog sätta en femma på tetrorna...
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48147

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Och det hade ju gått en halvtimme från mitt förra inlägg till det senaste - så; "wishful thinking" har nog en stor del i det hela...

                              God Jul och Gott Nytt År!
                              Kan du inte lägga in en video på dom så att vi får se dom
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Lilla Damen
                                • February 2008
                                • 2649

                                Tja, vem det än är, så blir resultatet det samma...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...