Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bossep
    • March 2010
    • 4447

    Helt suvuränt Mats! Det är nog som Ansjo säger och som du misstänker. Ingen fara för oro skulle jag tro. Ynglen lär rätta in sig i ledet när dom blir lite större och behöver mer mat. Dom är som ungar är mest! Springer runt runt och har roligt men kommer till köket när de blir hungriga och skriker. Jag vill ha MAT, NU!
    “You can’t see the future if you don't know the history.”
    "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
    Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av bossep
      Helt suvuränt Mats! Det är nog som Ansjo säger och som du misstänker. Ingen fara för oro skulle jag tro. Ynglen lär rätta in sig i ledet när dom blir lite större och behöver mer mat. Dom är som ungar är mest! Springer runt runt och har roligt men kommer till köket när de blir hungriga och skriker. Jag vill ha MAT, NU!
      Visst, det tycks inte vara någon fara alls! Grejen är ju att man är så van vid tajt hållna discussvärmar - men detta givetvis i kar där discusarna har haft mängder med fiender. Det scenario som pågår nu är... annorlunda, milt uttryckt! Det är nog därför man är extra blödig - jag är annars ganska hårdhudad när det gäller sånt här!
      Nä, nu skall det laddas upp en film på YT - och själv skall jag suga i mig en burk ö... kopp kaffe!

      Kommentar

      • bossep
        • March 2010
        • 4447

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Visst, det tycks inte vara någon fara alls! Grejen är ju att man är så van vid tajt hållna discussvärmar - men detta givetvis i kar där discusarna har haft mängder med fiender. Det scenario som pågår nu är... annorlunda, milt uttryckt! Det är nog därför man är extra blödig - jag är annars ganska hårdhudad när det gäller sånt här!
        Nä, nu skall det laddas upp en film på YT - och själv skall jag suga i mig en burk ö... kopp kaffe!
        Ta 2 då funkar YT bättre! I alla fall så har du roligare.
        “You can’t see the future if you don't know the history.”
        "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
        Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

        Kommentar

        • stigson
          • February 2009
          • 522

          Tjock och fin panna på dirrarna

          Kommentar

          • karrokaja
            • March 2006
            • 5388

            fyfan va coolt!!! hur länge knaprar dom på föräldrarna??
            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av stigson
              Tjock och fin panna på dirrarna
              Ja, jisses Stigson - du måste haka på ner till tyskland vid tillfälle - och kolla in de här jädrans blafforna. De är redigt feta och goa hela vägen - och som du säger; de har rejäla "skallar". Inga bilder och filmer ger egentligen rättvisa åt hur de här ser ut på riktigt - man blir nästan rädd för dom... (och älskar dom ännu mer!)
              Hur går det förresten med dina discusar - det var ett tag sedan jag var i din tråd och kollade - måste göra ett besök!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av karrokaja
                fyfan va coolt!!! hur länge knaprar dom på föräldrarna??
                Har inte riktigt koll på det - men jag tror att det är ganska "länge" - mina andra discusar har ju aldrig fått haft sina yngel mer än någon dag...
                Någon som vet...?

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Javafan - nu slänger jag in en film också.
                  Såhär; att discusar leker och vallar yngel är ju absolut ingen världshändelse. Men, för min del som sett discusar, både vilda och odlade, ha sina yngel typ en halv dag bara (på grund av tetror o.s.v.) så är detta en skön grej - jag vill ju verkligen kolla yngelvården - so bear with me, jag kan inte låta bli att lägga upp bilder och filmer...

                  Kommentar

                  • karrokaja
                    • March 2006
                    • 5388

                    nästan så att man ska ringa max igen och gratta honom till detta underverk!
                    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                    Kommentar

                    • bossep
                      • March 2010
                      • 4447

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Javafan - nu slänger jag in en film också.
                      Såhär; att discusar leker och vallar yngel är ju absolut ingen världshändelse. Men, för min del som sett discusar, både vilda och odlade, ha sina yngel typ en halv dag bara (på grund av tetror o.s.v.) så är detta en skön grej - jag vill ju verkligen kolla yngelvården - so bear with me, jag kan inte låta bli att lägga upp bilder och filmer...
                      Och nu är man inte sugen att ge sig på plattfisk igen!


                      Har tanken ”och vart skall jag nu placera alla dessa små raringar” dykt upp redan?
                      “You can’t see the future if you don't know the history.”
                      "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                      Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        Måste gilla, även om de är blå
                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Har inte riktigt koll på det - men jag tror att det är ganska "länge" - mina andra discusar har ju aldrig fått haft sina yngel mer än någon dag...
                          Någon som vet...?
                          Det brukar märkas på föräldrarna när de tröttnar på ungarna, och det är ungefär i storleken som den gamla 50-öringen om man räknar in fenorna...

                          Ja, vi har ju gaggat om det här nu i några dagar, men återigen är det skitkul att det gått så här långt, bara resten av vägen kvar!
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av karrokaja
                            nästan så att man ska ringa max igen och gratta honom till detta underverk!
                            Jo, du skulle ju ringa din brorsa Max - och kom till mig... Bara trevligt Karro!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av bossep
                              Och nu är man inte sugen att ge sig på plattfisk igen!


                              Har tanken ”och vart skall jag nu placera alla dessa små raringar” dykt upp redan?

                              Jo, tanken har dykt upp - speciellt nu när jag ser att föräldrarna inte på något sätt tänker ge upp sina yngel. Som tur är har jag några bra tomma och startklara burkar för yngel om det skall bli på det viset!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av c90368
                                Måste gilla, även om de är blå
                                Man måste gilla, just därför att de är blå!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...