Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Man får hoppas att de kommer till Sverige så att man kan få tag på dessa utan att behöva åka till Tyskland

    Du får väl bryta ihop en liiten stund men sen får du se till att de leker igen
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Om det nu är så att de har lekt och det sket sig är jag inte så orolig för det, de kommer igen!
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av ansjo
        Om det nu är så att de har lekt och det sket sig är jag inte så orolig för det, de kommer igen!
        Jamen, det är ju klart, Anders! Nu är det ju så att vi har ciklider som jävlas lite med oss - det är lekar som (inte liknar t.ex. bågfenor och andra) kräver liiiiiite mer tålamod och lååååååååååååååååååååååång väntan. Visar det sig nu att dina inte drar fram en kull - så kan du ju digga hur jag har känt det när de två lekar (jag dokumenterat här i tråden) har gått i stå, och jag inte kunnat redovisa några bilder eller filmer på yngel...

        Jag drar, i väntan på en fruktsam adoketalek, in en film på discusparet i 70-kuben, nyanlända och glada - med en liten rot att simma bakom, något de aldrig gjort förut...

        Kommentar

        • Hellsson
          • January 2010
          • 840

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Jamen, det är ju klart, Anders! Nu är det ju så att vi har ciklider som jävlas lite med oss - det är lekar som (inte liknar t.ex. bågfenor och andra) kräver liiiiiite mer tålamod och lååååååååååååååååååååååång väntan. Visar det sig nu att dina inte drar fram en kull - så kan du ju digga hur jag har känt det när de två lekar (jag dokumenterat här i tråden) har gått i stå, och jag inte kunnat redovisa några bilder eller filmer på yngel...

          Jag drar, i väntan på en fruktsam adoketalek, in en film på discusparet i 70-kuben, nyanlända och glada - med en liten rot att simma bakom, något de aldrig gjort förut...
          J...r vad fina de är Mats =) bara smälter i ögonen på en

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Hellsson
            J...r vad fina de är Mats =) bara smälter i ögonen på en
            Ja, dom är för jädra goa, lite svåra att filma bara för de skall fram till rutan och kolla hela tiden!

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Det ser ut som de har liiiite mer space nu...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av ansjo
                Det ser ut som de har liiiite mer space nu...
                Haha! Jodu, de verkar trivas riktigt bra och man riktigt ser att de tycker det är skönt att sträcka ut. Jag känner mig själv väldigt lättad över att de fått mer spejs!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Förresten... jag funderar på att skaffa ett litet kar i 200-litersklassen och inreda det enkom för adoketorna - med tokmycket gömställen och tät växtplantering - vad tror du om det Anders?

                  Kommentar

                  • Hellsson
                    • January 2010
                    • 840

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Ja, dom är för jädra goa, lite svåra att filma bara för de skall fram till rutan och kolla hela tiden!
                    Ja jag märkte det :P blir lite svårt med skärpan bara, annars var det ju kalas =) Har inte riktigt hängt med i de sista 20 sidorna på din tråd :P men hur går det med 540 Litarn?

                    Kommentar

                    • Hellsson
                      • January 2010
                      • 840

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Förresten... jag funderar på att skaffa ett litet kar i 200-litersklassen och inreda det enkom för adoketorna - med tokmycket gömställen och tät växtplantering - vad tror du om det Anders?
                      Jäklar vad du har plats i "akvariestugan"

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Halloj Hellsson!
                        Jo, det puttrar på fint i 540-baljan. Jag skall ta lite nya filmer nu när vattnet är kristallklart, men här är en snutt från första dagen jag hade vatten i det.
                        Just nu går det två bågfenshonor med yngel, på var sida karet - finns en snutt på det också några sidor bakåt.

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Förresten... jag funderar på att skaffa ett litet kar i 200-litersklassen och inreda det enkom för adoketorna - med tokmycket gömställen och tät växtplantering - vad tror du om det Anders?
                          Det låter som ett trevligt projekt, kanske ett 240 liters Juwel skulle sitta bra? Finns en del sådana på Blocket till rätt priser...
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Det låter som ett trevligt projekt, kanske ett 240 liters Juwel skulle sitta bra? Finns en del sådana på Blocket till rätt priser...
                            Ingen dum idé, jag hoppar till blocket nu!
                            Skall kolla lite vad jag får plats med också.

                            Kommentar

                            • Hellsson
                              • January 2010
                              • 840

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Halloj Hellsson!
                              Jo, det puttrar på fint i 540-baljan. Jag skall ta lite nya filmer nu när vattnet är kristallklart, men här är en snutt från första dagen jag hade vatten i det.
                              Just nu går det två bågfenshonor med yngel, på var sida karet - finns en snutt på det också några sidor bakåt.

                              Jäklar vad najs det ser ut Riktigt naturligt
                              Jag måste bara fråga.. jag fick långt om länge lov från min kära "älsklingsjävel" :P att pyttsa i lite löv.. tycker det är förjävla snyggt asså
                              MEN.. vårt insug (Fx5) sitter i en modul.. tror inte på f.. att alla löv töpper igen den!? Vaknade halv fem en dag av att det bröta nått fruktansvärt från vart akvarierum!! där stod pumpen å försökte få lite vatten i sig.. ILLA!!! så jag slängde ju givetvis av armatur å täckglas och gav den vatten igen..

                              Detta var ett återkommande problem dagen efter. Men sedan dess har det inte hänt..

                              Tipps? eller är det bara att hålla tummarna att det inte händer igen!?

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Ingen dum idé, jag hoppar till blocket nu!
                                Skall kolla lite vad jag får plats med också.
                                Eller ett kar med måtten 125x55x40? Så beställer jag två st...
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...