Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av VisualDarkness
    Jag har läst extremt dåligt i tråden så jag ursäktar, DÅ blir det liv!
    Ah, det är inget att be om ursäkt för - det är en lång tråd, och det är inget konstigt att man inte kollar igenom allt.
    Jodå, det är planerat att ett gäng corysar skall i, får se när jag kan hinna med att köpa dom bara!

    Kommentar

    • VisualDarkness
      • February 2010
      • 7417

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Ah, det är inget att be om ursäkt för - det är en lång tråd, och det är inget konstigt att man inte kollar igenom allt.
      Jodå, det är planerat att ett gäng corysar skall i, får se när jag kan hinna med att köpa dom bara!
      Vad blir det för corysar?
      180l Sällskap:
      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
      60l Asien:
      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av VisualDarkness
        Vad blir det för corysar?
        Jag vet inte - men jag kan tänka mig ett gäng vanliga "standard"-corysar till att börja med, typ vanliga fläckiga pansargrisar. Sedan kanske man kan fylla på med några lyxigare.

        Kommentar

        • Nubi
          • March 2009
          • 9026

          Som vanligt mats BRUTALT snyggt!!
          När kommer du hit och gör om mitt kar
          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
          Fiskbloggen

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Det ser riktigt bra ut Mats. Diskusarna har nu hittat hem, och det är trevligt att se när de kryssar mellan grenarna och man då förstår varför de har den kroppsformen som de har!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av ansjo
              Det ser riktigt bra ut Mats. Diskusarna har nu hittat hem, och det är trevligt att se när de kryssar mellan grenarna och man då förstår varför de har den kroppsformen som de har!
              Ja, dom gör sig bättre i det här karet - det blev lite väl trångt för dom i 70-kuben - den var ganska tätt inredd och så var det åtminstone två hanar som körde runt med de andra rejält - så nu känns det som att de kan sträcka ut lite bättre.
              Precis när jag skulle förbereda det stora discusparet för en liten håv-leverans till 70-kuben så la dom en kaka rom... Det blir väl inget resultat denna gången heller så de är nog snart i sitt nya kar. Hoppas de kan få en kull yngel där...

              Kommentar

              • VisualDarkness
                • February 2010
                • 7417

                Ursprungligen postat av ansjo
                Det ser riktigt bra ut Mats. Diskusarna har nu hittat hem, och det är trevligt att se när de kryssar mellan grenarna och man då förstår varför de har den kroppsformen som de har!
                Exakt, det ser att passa som handsken i handen, skogen i duvan eller varför inte katten i den heta gröten!
                180l Sällskap:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                60l Asien:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Ska bli nice att få se dem IRL igen. Har du märkt någon förändring i sotet?
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Ska bli nice att få se dem IRL igen. Har du märkt någon förändring i sotet?

                    Vad säger du om jag berättar att det är mindre sot nu...?

                    Kommentar

                    • karrokaja
                      • March 2006
                      • 5388

                      var ju det jag sa! Med diskusarna asså.
                      Men jag undrar om dom inte blir sotiga framöver hos dej ocså, det karet dom går i nu är ju pinfärskt, så lite nervösa färger (sotet bleknar)
                      Men vad vet jag om diskus

                      Jävligt snyggt gjort max!
                      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Vad säger du om jag berättar att det är mindre sot nu...?
                        Att det var det jag sa! Gott!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Att det var det jag sa! Gott!
                          Jag tror att det där sotet har lite med humör att göra. Tittar man på de två hanar som står och munhuggs så blir de väldigt sotiga i trynet när de hetsar upp sig. Sotet lägger sig när de lugnar ner sig. Detta är ju någon form av pigmentering, inbillar jag mig, som de ju saknar i de ränder i kroppsteckningen som de har naturligt. Sotet växlar hur som helst ganska snabbt ser jag.

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Det håller jag med om, men om du ser på själva prickarna på kroppen så är de mer stabila eller vad man ska kalla det. Dessa prickar har nog med själva fisken att göra, matar man med mycket spiroulinafoder får de mer prickar såsom alla andra Pidgeon-diskus. Likaså tror jag att vattenkvalitén gör mycket med, och det var säkerligen detta som spökade i mitt fall den första tiden.
                            Kommer de nu till ett nytt kar med andra parametrar kan dessa antingen bli mindre eller även tvärtom, men det var ju skönt att det verkar bli mindre iaf.
                            Kolla på den som är sotigast så ser man tendens till stressränder på denna individ. Har du sett någon skilldnad på sotet om det är morgon eller kväll?
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Japp, du har rätt i detta! Man kan helt klart se "stressränder" i vissa lägen - och det är väl dessa jag främst tänker på, liksom de som dom får runt nyllet när de hetsar upp sig.
                              Nja, jag är ju rätt sotig själv på morran, så jag har inte hunnit kolla så noga - dessutom är det rätt sällan jag går ut i stugan just på morgonen... men jag skall se om jag kan göra en jämförelse. Och, visst, de har sotprickar som sitter där oavsett om de är lugna eller inte - mig stör de iallafall inte ett dyft, men det är jag det...

                              Kommentar

                              • Narien
                                • August 2010
                                • 181

                                Precis sett första videon ser fint ut, är bakrutan målad? Sen, hur gör du när du köper 40 st pansarmalar? specialbeställer eller?
                                Senast redigerad av Narien; 18 November 2010, 16:23. Anledning: ändrade ett ord

                                Kommentar

                                Arbetssätt...