Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av ansjo
    Öh, nu hajar jag var du hållt hus de sista dagarna. Det ser väldans trevligt ut, Mats och filmerna ska bli kul att se.
    Ja, det känns jävligt kul att inte ha den där "vanliga" inredningen som man kört ett tag nu, utan en mer avskalad, lite öppnare grej som samtidigt tillåter en helvetes massa fina småställen till bågfenorna, men skapar stora sköna "hål" för diskusarna att hålla till på. Nu är ljuset helt lökigt - det skall dit ledspotar så fort som möjligt, då tror jag det kan bli rätt fränt!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Nja, fel av mig... lite växter har du
      Jo, lite olika Anubias och windelöv!

      Kommentar

      • Narien
        • August 2010
        • 181

        Ser fint ut, men kommer det inte kännas tomt allteftersom löven försvinner? eller du tänker kanske byta ut grenarna allteftersom?

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Eller ösa i med torra bok och eklöv?
          Ut med sopsäcken och samla in nu så du har ett år framöver!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Narien
            Ser fint ut, men kommer det inte kännas tomt allteftersom löven försvinner? eller du tänker kanske byta ut grenarna allteftersom?
            Japp, du har helt rätt! När löven försvinner så blir det lite glesare - men jag samlar på mig massor av löv och kvistar från den här hassseln (som ger fina nötter till jul) och får byta ut lite allteftersom. Sedan tror jag det kan bli ganska snyggt även när löven dalar ner från grenarna och dessa blir tomma - det öppnar upp ännu mer spejs. Helt klart är att bågfenorna fullkomligen rasar in och ut bland löven - de älskar den miljön - som jag kan tänka mig vore finfin även för en hel del apistogramma...

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ojdå... ja, jag bloggar på... här är en film - och fler blir det...

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                AAAhhh - jag får tacka för det, och passa på att i detta larm och hetsiga vansinne i tråden försöka att tränga in en film till... om det går?... vi skall se - Jo, jag tror att det skall gå... här;

                Kommentar

                • karrokaja
                  • March 2006
                  • 5388

                  KABOOM!!! system overload! error error.... tydligen fick den inte plats, min dator la av

                  Det är lite immigt?
                  Vad är det för sand/grus du har?? Ser ut som den jag har i 900 liters
                  Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                  kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                  Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                  I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                  Kommentar

                  • Big_Sal
                    • March 2008
                    • 470

                    Naaaajs! Vad fina kopparbarberna har blivit!! Och den där fjärilen måste ju bara få en hona, synd om såna fina gener går till spillo!

                    Ska bli spännande att se hur det fungerar med "färska" grenar i akvariet. Åsikterna går väl isär lite om huruvida det är bra eller dåligt har jag för mig.
                    Gött jobbat och fortsätt posta bilder/filmer!
                    //Salle

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av karrokaja
                      KABOOM!!! system overload! error error.... tydligen fick den inte plats, min dator la av

                      Det är lite immigt?
                      Vad är det för sand/grus du har?? Ser ut som den jag har i 900 liters
                      Ursprungligen postat av Big_Sal
                      Naaaajs! Vad fina kopparbarberna har blivit!! Och den där fjärilen måste ju bara få en hona, synd om såna fina gener går till spillo!

                      Ska bli spännande att se hur det fungerar med "färska" grenar i akvariet. Åsikterna går väl isär lite om huruvida det är bra eller dåligt har jag för mig.
                      Gött jobbat och fortsätt posta bilder/filmer!
                      Ja, lite dimmigt är det - men det brukar lägga sig efter ett par dar, antagligen sand/gruset som jag inte har en aning om vad det kallas - tog första bästa påse innanför dörren på affären - det är fimkornigt iallafall för jag skall blanda upp med lite större grus och småstenar som jag skall lägga i senare.
                      Hasseln har legat och torkat i någon månad - vissa av bladen har en grön ton ändå, trots detta... Och de alldeles gröna bladen man ser är Anubias. Jodo, den där fjärilshanen skall få sig ett par honor faktiskt - att välja på. Jag vet hur det brukar bli om man bara köper till en - då jagar han henne oavbrutet och så går det åt helvete, nä, jag köper åtminstone två så får dom/han välja.
                      Och som av en händelse kommer en film till!

                      Kommentar

                      • VisualDarkness
                        • February 2010
                        • 7417

                        Fy fasen vilket häftigt kar! Hur ska man kunna sitta framför ens egna efter att ha sett det där?
                        180l Sällskap:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                        60l Asien:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av VisualDarkness
                          Fy fasen vilket häftigt kar! Hur ska man kunna sitta framför ens egna efter att ha sett det där?
                          Halloj VD! Kul att du gillar grejerna!

                          Här är en snutt till;

                          Kommentar

                          • VisualDarkness
                            • February 2010
                            • 7417

                            Det enda jag kan tycka är att det saknas lite bottenliv, håller du med?
                            180l Sällskap:
                            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                            60l Asien:
                            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av VisualDarkness
                              Det enda jag kan tycka är att det saknas lite bottenliv, håller du med?
                              Visst - karet startades upp igår... och det skall i runt 40 corysar som får lufsa omkring.

                              Kommentar

                              • VisualDarkness
                                • February 2010
                                • 7417

                                Jag har läst extremt dåligt i tråden så jag ursäktar, DÅ blir det liv!
                                180l Sällskap:
                                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                                60l Asien:
                                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                                Kommentar

                                Arbetssätt...