Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ApeviaX
    • December 2005
    • 1531

    Ursprungligen postat av ansjo
    Nja, jag fattade vad du menade men ville inte strö salt i såren...

    Om du tänkte på att strö salt i såren hos mig så är det ok, haha gillar ju inte min plansch som sagt, skulle gärna köra på BTN Slimline men lir nog svart till att börja med då det som sagt planeras nytt kar nästa år.


    (Hur gör man så man får flera QUOTE taggar i samma inlägg från felera personer?)


    Nicke
    ApeviaX
    Archocentrus multispinosus
    "Vattensamlingen"
    X-Aquatic

    Kommentar

    • ApeviaX
      • December 2005
      • 1531

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Ja, det är nog en bra idé! Jag tänkte ha det här karet ganska öppet och försöka få till grenar som enbart hänger uppifrån och ner - så det finns risk att inga av de rötter som ligger i karet nu kommer med. 50-talet corys måste det nog bli - och några låga rotsystem för bågfenorna.


      Uj, detta kommer nog bli ett projekt av de många här på Zoopet som hamnar i min mapp på datorn med inspirationsbilderm likaså Anders MP, & dennerle kuber. Om ni tillåter det?


      Nicke
      ApeviaX
      Archocentrus multispinosus
      "Vattensamlingen"
      X-Aquatic

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Ursprungligen postat av ApeviaX
        Om du tänkte på att strö salt i såren hos mig så är det ok, haha gillar ju inte min plansch som sagt, skulle gärna köra på BTN Slimline men lir nog svart till att börja med då det som sagt planeras nytt kar nästa år.


        (Hur gör man så man får flera QUOTE taggar i samma inlägg från felera personer?)


        Nicke
        Trycker på de dubbla kommatecken som är längst ner till höger på inlägget, och den sista du ska citera trycker du antingen "svara med citat" eller dubbelcitatmärket och sedan "svara på ämne".

        Ja, då är det bättre att göra det karet som planeras rikigt från början, att sätta in en slimline i ett kar i ditt läge nu känns ju lite meningslöst...
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Ursprungligen postat av ApeviaX
          Uj, detta kommer nog bli ett projekt av de många här på Zoopet som hamnar i min mapp på datorn med inspirationsbilderm likaså Anders MP, & dennerle kuber. Om ni tillåter det?


          Nicke
          Jadå, no problems! Mas kan jag inte svara på, men han är en snäll man så det blir säkerligen samma svar där....
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av ApeviaX
            Uj, detta kommer nog bli ett projekt av de många här på Zoopet som hamnar i min mapp på datorn med inspirationsbilderm likaså Anders MP, & dennerle kuber. Om ni tillåter det?


            Nicke
            Klart vi tillåter! Om du vill citera flera så trycker du på +-symbolen längst ner till höger i inläggsrutan - bara tryck på de inlägg som du vill ha med i ditt eget!


            Edit; där hann Anders före - men bara kör på!

            Kommentar

            • ApeviaX
              • December 2005
              • 1531

              Ursprungligen postat av ansjo
              Jadå, no problems! Mas kan jag inte svara på, men han är en snäll man så det blir säkerligen samma svar där....
              Då testar jag att citera er båda här, och tackar för tillåtelsen av att kopiera dina bilder. Och som sagt bäst att planera kommande kar, skynda långsamt planera lite till längta drömma och sedan verkställa.

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Klart vi tillåter! Om du vill citera flera så trycker du på +-symbolen längst ner till höger i inläggsrutan - bara tryck på de inlägg som du vill ha med i ditt eget!


              Edit; där hann Anders före - men bara kör på!

              Ja han hann precis före haha, och tackar för att jag får kopiera även dina bilder till inspirationsmappen, skoj att ha olika källor etc. att inspireras av och sedan hitta på något med sin egen touch


              Nicke
              Senast redigerad av ApeviaX; 13 November 2010, 16:37.
              ApeviaX
              Archocentrus multispinosus
              "Vattensamlingen"
              X-Aquatic

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Om man skippar lysrören och bara kör led-ljus, så skulle man nog kunna få rätt skön feeling med den här typen av inredning.
                Lite öppet men ändå djungligt och skogsmysigt - skulle kunna funka riktigt bra tror jag!
                Bifogade filer

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Höststorm i Göteborg idag?
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Höststorm i Göteborg idag?
                    Jaaa, lite hassel som låg och skräpade...

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Trevligt, trevligt. Lite röj på Zoopet idag, verkligen trevligt!
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • ApeviaX
                        • December 2005
                        • 1531

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Jaaa, lite hassel som låg och skräpade...
                        Kan nog bli fränt att köra på inredning i den stilen?

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Trevligt, trevligt. Lite röj på Zoopet idag, verkligen trevligt!
                        Ja visst är det

                        Nicke
                        ApeviaX
                        Archocentrus multispinosus
                        "Vattensamlingen"
                        X-Aquatic

                        Kommentar

                        • karrokaja
                          • March 2006
                          • 5388

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Om man skippar lysrören och bara kör led-ljus, så skulle man nog kunna få rätt skön feeling med den här typen av inredning.
                          Lite öppet men ändå djungligt och skogsmysigt - skulle kunna funka riktigt bra tror jag!
                          Du är så jävla brutal max!!
                          Det var det snyggaste jag sett! hästlängder alltså!!
                          Men blir det inte lite dumirelt (höhö) när alla löv ruttnar bort? Just hassel har väl rätt porösa löv så dom försvinner på några veckor typ.
                          så är den så stor och klumpig...svårt ersätta bara sådär, fast det kommer väl fler stormar
                          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Jag lägger skissbilderna på inredningen här i repris - om någon undrar vad vi gaggar om - det blev ju en ny sida...

                            Jo, löven försvinner såklart, men det blir nog fränt ändå - och nya löv kommer till hela tiden. Lite sköna pinnar på botten till bågfenorna också så blir det extra mysigt - sedan ett jädrans gäng corysar också.
                            Bifogade filer

                            Kommentar

                            • karrokaja
                              • March 2006
                              • 5388

                              så sant så!

                              Gillar jävligt fett mycket att den stora grenen ligger framåtlutad...tror det kommer göra mkt på djupet, sen se alla corrys flusa runt i bakgrunden. mumma män!!
                              Skulle vara snyggt med nån kurvciklid också! Dom är ohygligt snygga.

                              Edit: eller bakåtlutad blir det ju...
                              Senast redigerad av karrokaja; 13 November 2010, 21:38.
                              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Jag lägger skissbilderna på inredningen här i repris - om någon undrar vad vi gaggar om - det blev ju en ny sida...

                                Jo, löven försvinner såklart, men det blir nog fränt ändå - och nya löv kommer till hela tiden. Lite sköna pinnar på botten till bågfenorna också så blir det extra mysigt - sedan ett jädrans gäng corysar också.

                                Kommer att bli skitsnyggt med lite grönt och lite goa fiskar i
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...