Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Broddan
    Jag gick tillbaka för att titta på första leken filmen igen. Inser dock att det gick lite fort första gången och jag såg aldrig huvudståendet då fast jag ser nu att du påpekar detta.
    Gärna mer film på detta och korvning/skaka alá julle beteendet. Blir riktigt fundersam vilken funktion detta stå på skallen har, kanske tycker det är hans mest imponerande vinkel för honan och eventuella romtjuvar i närområdet.


    Kolla vid 2:20 och ut på den här filmsnutten från första leken, så ser du lite av huvudståendet!

    Edit; jädrar, nu var det jag som var lite för snabb... såg nu att du hade kollat in detta i filmen redan... sorry!

    Kommentar

    • ApeviaX
      • December 2005
      • 1531

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Aha - men då var det nog ändå kvalitet i flaskan, eller hur? I landet där dom faktiskt valde en chimpans till president (George W.) finns ju ingen kvalitet alls - hur gärna dom än vill! Dom har nåt som heter decaf också - smaka på den grejen... kaffe utan kaffe - är som grädde utan grädde...
      Ja, du hajar vad slut dom är där borta!
      Ja jävlar, nog för4 att du var irriterad på de däringa västlänningarna men fan va kul det var med den här kommentaren:

      kaffe utan kaffe - är som grädde utan grädde...

      Jag kanske är lättroad men den kommentaren och youtube fiaskot var ju för jävla roligt att läsa. Du kan visst bli lite arg trots allt då Mats?

      Vilken fin kollektion du har av discusar, dina underbara blå, och de vita från Anders, nästa discus stopp blir ju just hos Anders skoj detta.


      Nicke
      ApeviaX
      Archocentrus multispinosus
      "Vattensamlingen"
      X-Aquatic

      Kommentar

      • ApeviaX
        • December 2005
        • 1531

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Här är lite Discus-grejsimojs!


        Uj uj uj, 1:30-1:38 i filmen, vilken tjusig firre.


        Nicke
        ApeviaX
        Archocentrus multispinosus
        "Vattensamlingen"
        X-Aquatic

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ja, Nicke - jag blev nog lite väl arg på... Jänkarna där, för en massa inlägg sedan... Men, så är det ibland - jag är inte långsint iallafall, utan blir go' och snäll nästan genast. Man får se det med humor!

          Kommentar

          • ApeviaX
            • December 2005
            • 1531

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Ja, Nicke - jag blev nog lite väl arg på... Jänkarna där, för en massa inlägg sedan... Men, så är det ibland - jag är inte långsint iallafall, utan blir go' och snäll nästan genast. Man får se det med humor!
            Låter som jag, exploderar som en dynamitgybbe, men oj vad gla' jag kan bli om jag vill, men som sagt lite humoristiskt så jag blamear dig icke.

            BTW, jag fick en lysande idé, en kompis till mig som bara blir mer och mer intresserad av akvaristik köpte bil igår, så jag tänkte be honom att göra en akvarierelaterad utflykt till gbg, och kanske hem till dig o ev. Anders om det kan passa, då i december eller slutet av november?

            Nicke
            ApeviaX
            Archocentrus multispinosus
            "Vattensamlingen"
            X-Aquatic

            Kommentar

            • Nubi
              • March 2009
              • 9026

              Weeii Mats! Det ser riktigt sweet ut!

              psst, tycker du inte att bilden (din avatarbild) liknar Jason Newstett (ex metallica bassist) liiiiite....liiite MKT!
              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
              Fiskbloggen

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Till mig är du välkommen, bara jag är ledig!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • ApeviaX
                  • December 2005
                  • 1531

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Till mig är du välkommen, bara jag är ledig!
                  Vad trevligt, tänkte spåna om ev. datum nästa helg då han med sin sambo kommer hit på Taco & spelkväll.

                  Sugen på din nano framförallt


                  Nicke
                  ApeviaX
                  Archocentrus multispinosus
                  "Vattensamlingen"
                  X-Aquatic

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ja, ni är välkomna hit också - bara jag är hemma så!

                    Det verkar inte riktigt som att adoketornas lek blev lyckad denna gången heller - jag kan inte se rommen idag... ja, det får bli en annan gång.

                    Nu har jag börjat dona med 540-burken - en bakgrund kom upp idag och sanden gick i - och sedan bara la jag i ett par rötter som kan få vara med sedan. All inredning i 70-kuben skall också i 540-baljan - men, nu har man börjat iallafall! Inget vatten än så länge.
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Gott att se mannen, bara resten kvar...Fy fasen vad snyggt det kommer att bli med den mörka bakgrunden och de diskusarna simmande och lite småkivandes om rangen. 40-50 Corydoras med kanske?
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • ApeviaX
                        • December 2005
                        • 1531

                        Då ska du se att vi tar en sväng mot dig också om ni är lediga samma dag etc.

                        Ja, håller med Anders. Ska nog själv fixa typ solfilm sedan fult med den planschen som sitter nu usch.

                        Nicke
                        Senast redigerad av ApeviaX; 13 November 2010, 15:19.
                        ApeviaX
                        Archocentrus multispinosus
                        "Vattensamlingen"
                        X-Aquatic

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Den enda planschen som jag sett med bild på något var nog faktiskt den som satt på karet fårn början, men enfärgad mörk är ändå det snyggaste om man inte har BTN eller liknande.
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • ApeviaX
                            • December 2005
                            • 1531

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Den enda planschen som jag sett med bild på något var nog faktiskt den som satt på karet fårn början, men enfärgad mörk är ändå det snyggaste om man inte har BTN eller liknande.
                            Jag tänkte på den fula planschen till mitt kar, som jag ska byta ut. var lite otydlig där tror jag.


                            Nicke
                            ApeviaX
                            Archocentrus multispinosus
                            "Vattensamlingen"
                            X-Aquatic

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Ursprungligen postat av ApeviaX
                              Jag tänkte på den fula planschen till mitt kar, som jag ska byta ut. var lite otydlig där tror jag.


                              Nicke
                              Nja, jag fattade vad du menade men ville inte strö salt i såren...
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Gott att se mannen, bara resten kvar...Fy fasen vad snyggt det kommer att bli med den mörka bakgrunden och de diskusarna simmande och lite småkivandes om rangen. 40-50 Corydoras med kanske?
                                Ja, det är nog en bra idé! Jag tänkte ha det här karet ganska öppet och försöka få till grenar som enbart hänger uppifrån och ner - så det finns risk att inga av de rötter som ligger i karet nu kommer med. 50-talet corys måste det nog bli - och några låga rotsystem för bågfenorna.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...