Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Här är lite Discus-grejsimojs!

    Kommentar

    • Big_Sal
      • March 2008
      • 470

      det är ju inga stirriga fiskar precis... Bara svävar omkring lite sådär rofyllt... Mycket trevligt att se!!!!
      //Salle

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Tack för dagens första flabb, Mats! Att du var en USA-älskare av rang visste jag faktiskt inte!

        De ser ut att ha fått det bra nu, lugna och harmoniska bara efter ett par timmar i karet!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av ansjo
          Tack för dagens första flabb, Mats! Att du var en USA-älskare av rang visste jag faktiskt inte!

          De ser ut att ha fått det bra nu, lugna och harmoniska bara efter ett par timmar i karet!
          Jodå, nog gillar jag staterna alltid... har ju varit där en del, då min dotter är halvamerikan... men, ibland...

          Jo, discusarna verkar tycka att det är gôtt i baljan - men jädrar vad de måttar mot varandra, ilskna pojkar och töser det där!

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Gott att de redan har börjat visa de tendenser de hade här hemma, därav min misstanke på att det är tre par och framtiden får utvisa om jag har rätt...
            Kanske blir de som flyttar till 540 och paret till 70-kuben?
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av ansjo
              Gott att de redan har börjat visa de tendenser de hade här hemma, därav min misstanke på att det är tre par och framtiden får utvisa om jag har rätt...
              Kanske blir de som flyttar till 540 och paret till 70-kuben?
              Du vet inte hur rätt du har! Jag har varit inne på just dom funderingarna. Jag satt ochh tittade på dom igårkväll (och skulle gärna filmat lite och lägga upp men ett visst YT hade liksom dödat feelingen en aning...) och tänkte; om dom skall hålla på så här alla sex så blir det nog svårt att ha dom i 70-kuben, och då kom tanken på att låta det feta paret vara i den istället och göra 540-baljan till sockergrisarnas kar... det får nog bli så!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Lite det jag har hintat om i inläggen om att man skulle haft ett 540, men det klickade nog inte ordentligt innan nu. Tömma ur 70-kuben på övrig fisk och flytta över dessa till 540 som får gå med de nya plattisarna och ett gäng corysar, det vore mumma det! Sedan stoppar det inte rikigt med 6 diskusar i ett 540 heller om tillfälle kommer upp...
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Lite det jag har hintat om i inläggen om att man skulle haft ett 540, men det klickade nog inte ordentligt innan nu. Tömma ur 70-kuben på övrig fisk och flytta över dessa till 540 som får gå med de nya plattisarna och ett gäng corysar, det vore mumma det! Sedan stoppar det inte rikigt med 6 diskusar i ett 540 heller om tillfälle kommer upp...

                  Faktum är att den där hinten för några inlägg sedan tog skruv - men jag var tvungen att liksom se sockergrisarna i 70-kuben först, för att bestämma mig!
                  Jahapp - då är det bara att sätta igång då...

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Hahaha, fy fasiken vad fräckt...ja bakgrund har du, gruset har du, så det är inte mycket mer än tid och vatten som saknas! Fasen att vi inte bor närmare varandra så kunde jag komma och tvätta gruset åt dig.
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Nubi
                      • March 2009
                      • 9026

                      MaxB Super fint du har inrett karet Kanonsnygg filmat.
                      De verkar trivas bra, men å andra sidan vilken fisk skulle inte det i ditt kar
                      Tummen upp!
                      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                      Fiskbloggen

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Nubi
                        MaxB Super fint du har inrett karet Kanonsnygg filmat.
                        De verkar trivas bra, men å andra sidan vilken fisk skulle inte det i ditt kar
                        Tummen upp!
                        Jaaa... och nu skall hela rasket rivas - det blir flytt av killarna i 70-kuben till det nya 540-karet - så får det feta paret flytta till 70-kuben istället... som om man inte hade att göra ändå? Men det blir nog snyggt med sockergrisarna i 540-baljan också.

                        Kommentar

                        • Nubi
                          • March 2009
                          • 9026

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Jaaa... och nu skall hela rasket rivas - det blir flytt av killarna i 70-kuben till det nya 540-karet - så får det feta paret flytta till 70-kuben istället... som om man inte hade att göra ändå? Men det blir nog snyggt med sockergrisarna i 540-baljan också.
                          Och allt detta hinner du med under helgen Inte sant...bara att ge Ansjo lite whisky och ecstasy för nacken så är han fit to go
                          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                          Fiskbloggen

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Jag dricker inte några starkdrycker, och sedan var jag hos doktorn så nu behöver jag inte ecstasy.
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ah, då tar jag själv whiskyn och poppar lite E, så är akvariedonandet gjort i ett nafs!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Då går det som på moln...
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...