Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Det kommer att bli mumma för dem, fattas bara en sak nu...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Mats och Anders mfl. bara så ni vet...sluta aldrig med era proj.trådar, det är det näst bästa efter att pilla i sina egna kar!

      Det är avkoppling efter en tuff och stressig arbetsdag och läsa och inspireras av era kar och projekt.

      Skulle vilja säga detta i alla trådar som jag följer lite extra men jag tror att de flesta läser denna så det får bli här och nu.
      Vill bara tillägga att jag gillar mycket bilder
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Narien
        • August 2010
        • 181

        Galet mysiga stenar, vad heter dem?

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          Ursprungligen postat av Narien
          Galet mysiga stenar, vad heter dem?
          Tror det är dom som kallas dragon stone
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            De gulaktiga är dragonstone, de grå kallas för mini landskapssten...
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Narien
              • August 2010
              • 181

              Okej, samma som de pwrdesign använde i sitt kar då vill jag minnas, kostar de skjortan eller? :P (både scape och dragon stone då)

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Nja, kruxet är att ett kilo inte är så mycket och de minsta stenarna väger nästan däromkring. Jag har inte sett dessa stenar så ofta i Sverige men då har kilopriset legat runt 50:-, dessa har köpts hem från www.aquaristic.net i Tyskland och då är kilopriset ca 3 euro på båda sorterna.
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Dåligt med diskusbilder i tråden, får delge med några...kolla färgen på de metallicblå! Men det blev rödturkar igen, den här gången från Stendker.
                  Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_7617.jpg
Visningar: 2
Storlek: 117,5 KB
ID: 2128709Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_7616.jpg
Visningar: 2
Storlek: 100,2 KB
ID: 2128708
                  Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_7636.jpg
Visningar: 2
Storlek: 78,1 KB
ID: 2128707Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_7634.jpg
Visningar: 2
Storlek: 86,9 KB
ID: 2128706
                  Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_7662.jpg
Visningar: 4
Storlek: 101,3 KB
ID: 2128705
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Narien
                    • August 2010
                    • 181

                    Hum, verkar ju inte vara mycket dyrare än vad vanliga stenar kosta. Själv har jag något som heter kolsten (tror jag det va) i mitt kar, väger typ ingenting

                    Kommentar

                    • M-L
                      • September 2009
                      • 183

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Dåligt med diskusbilder i tråden, får delge med några...kolla färgen på de metallicblå! Men det blev rödturkar igen, den här gången från Stendker.
                      [ATTACH=CONFIG]38997[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]38996[/ATTACH] Hur snygga som helst, men sånt får man nog ge sig på i ett senare skede, lite dyr fisk ..... om den inte överlever
                      [ATTACH=CONFIG]38995[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]38994[/ATTACH]
                      [ATTACH=CONFIG]38993[/ATTACH]

                      Kommentar

                      • karrokaja
                        • March 2006
                        • 5388

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Dåligt med diskusbilder i tråden, får delge med några...kolla färgen på de metallicblå! Men det blev rödturkar igen, den här gången från Stendker.
                        [ATTACH=CONFIG]38997[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]38996[/ATTACH]
                        [ATTACH=CONFIG]38995[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]38994[/ATTACH]
                        [ATTACH=CONFIG]38993[/ATTACH]
                        Dom 2 översta är dina eller??
                        Och sen förstår varför du inte tar metallicblå!
                        Dom är ju brutala...
                        Men samtidigt förstår jag till 100% varför du väljer dom röda (turk står för turkos va??)
                        Ursprungligen postat av Narien
                        Hum, verkar ju inte vara mycket dyrare än vad vanliga stenar kosta. Själv har jag något som heter kolsten (tror jag det va) i mitt kar, väger typ ingenting
                        jodå kolsten! Kan bli så in i helvete snyggt med kolsten!
                        Det ska du veta...jag har samlat på mej lite sten och SEEEEGAR fram ett litet projekt med just kolsten i massor
                        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                        Kommentar

                        • karrokaja
                          • March 2006
                          • 5388

                          och jag har totalt tappat skrivförmågan what so ever
                          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Jepp, de översta är mina. Eller Mats. Eller hur man ska uttrycka det. Fasen vad snygga de blåturkos är, synd att man inte har ett tomt 540 stående hemma;...
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • karrokaja
                              • March 2006
                              • 5388

                              dom var ju ganska kraftigt sotiga ju...
                              Och ditt vatten är väldigt tefärgat...
                              Jag kan ju ingenting om diskus, men kan det inte vara så att dom försöker göra sej mörkare för att smälta in i vattnets färg??
                              Eller som nån sa (förmodligen i MP-tråden) att dom trivs och liksom färgar ut...
                              Man får helt enkelt pröva
                              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                              Kommentar

                              • Hellsson
                                • January 2010
                                • 840

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Mats och Anders mfl. bara så ni vet...sluta aldrig med era proj.trådar, det är det näst bästa efter att pilla i sina egna kar!

                                Det är avkoppling efter en tuff och stressig arbetsdag och läsa och inspireras av era kar och projekt.

                                Skulle vilja säga detta i alla trådar som jag följer lite extra men jag tror att de flesta läser denna så det får bli här och nu.
                                Håller med dig fullständigt Pia! DETTA är avkoppling med.. att sitta och läsa dessa trådar och fylla hjärnan med lärdom och information efter en hård arbetsdag

                                Det ni säger om bilder och liknande.. det märker jag av i våran tråd.. många som gillar att kolla på bilder bara.. utan att skriva något..
                                Det gör iof inte oss något då vi skälva tycker det är riktigt kul med bilder/filmer =)

                                så Matts.. Nu vill vi se bilder.. bilder... BILDER!!!! :P

                                Kommentar

                                Arbetssätt...