Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    Ursprungligen postat av ansjo
    Den resan blir nog utan Mats är jag rädd...men jag får shoppa åt honom istället!
    Ha, ha - vi andra kommer att handla så mycket att det inte finns någon plats över i bilen för att handla åt de som är hemma
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      Min favoritfarbror följer inte med??!?!?!

      Nänä... vem ska bära mej upp för trappan då?
      Eftersom jag inte kan gå som en normal 21-åring...

      Mer plats åt mej och mina grejer
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Tjolahopptjolahejtjolahoppsansa! Jag tror nog att Ansjo-mannen kan smuggla med lite godsaker till mig, bland allt annat stuff!
        Just resan i januari skippar jag, då det skall rivas och förberedas för ett nytt golv i källaren samt nytt badrum - det tar tid och kostar pengar. Sedan vet jag inte riktigt var jag skall stoppa motsvarigheter till adoketor och stendkerdiscus i de kar som är befintliga i stugan nu - vi skall ju hämta ett 540-litare hos Hellsson idag - och ett 112-liters skall sättas igång. Båda de karen är redan planerade... Börjar bli riktigt mysigt i stugan nu!

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          Har du tagit nån helbild på alla karen?? asså från dörren i stugan så man ser?
          Kan bara tänka mej att sitta där i vintermörkret med ett glas vin och bara Sitta där lixom

          Lycka till med storbomben nu...
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Hoppas du känner dig grym på att bära idag, jag vaknade med nackspärr som inte är världens roligaste att ha. Men det ska bli kul att komma iväg igen!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av karrokaja
              Har du tagit nån helbild på alla karen?? asså från dörren i stugan så man ser?
              Kan bara tänka mej att sitta där i vintermörkret med ett glas vin och bara Sitta där lixom

              Lycka till med storbomben nu...
              Ursprungligen postat av ansjo
              Hoppas du känner dig grym på att bära idag, jag vaknade med nackspärr som inte är världens roligaste att ha. Men det ska bli kul att komma iväg igen!
              Kan la ta en bild senare när nya karet är på plats!

              Japp, det skall bli kul att rejsa på idag!

              Kommentar

              • karrokaja
                • March 2006
                • 5388

                Ursprungligen postat av ansjo
                Hoppas du känner dig grym på att bära idag, jag vaknade med nackspärr som inte är världens roligaste att ha. Men det ska bli kul att komma iväg igen!
                Det går över snart
                Drick kaffe och tänk positivt (det gör vi antisar) så släpper alla krämpor...
                Ajj vad ont jag har höften.... Men du ska till jobbet snart wiiiii va kul... Not!

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Kan la ta en bild senare när nya karet är på plats!

                Japp, det skall bli kul att rejsa på idag!
                Goodie boy!
                Hare astrevligt nu! eller när ni åker.
                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Ursprungligen postat av karrokaja
                  Det går över snart
                  När f*n då? Jag kan bara säga vilken pärs detta var och inget jag vill göra om med min nacke.
                  Men huvudsaken är att Mats är nöjd och det är han säkerligen. Ett lagom kar till stugan som förhoppningsvis snart kommer igång med lite snygga plattisar. På tal om plattisar så fläktade de en redigt stor kaka idag, och bara ett fåtal ägg som var obefruktade. Jag håller mina tummar för att det ska gå bättre den här gången.

                  Jag shoppade bara lite idag, en Slimline, silikon och O-ringar blev mitt facit. Hade jag bara varit kurant hade det blivit lite fixat ikväll, men det får vara tills vidare...
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • karrokaja
                    • March 2006
                    • 5388

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    När f*n då? Jag kan bara säga vilken pärs detta var och inget jag vill göra om med min nacke.
                    Men huvudsaken är att Mats är nöjd och det är han säkerligen. Ett lagom kar till stugan som förhoppningsvis snart kommer igång med lite snygga plattisar. På tal om plattisar så fläktade de en redigt stor kaka idag, och bara ett fåtal ägg som var obefruktade. Jag håller mina tummar för att det ska gå bättre den här gången.

                    Jag shoppade bara lite idag, en Slimline, silikon och O-ringar blev mitt facit. Hade jag bara varit kurant hade det blivit lite fixat ikväll, men det får vara tills vidare...
                    då tänkte du inte tillräckligt positivt!
                    Eller så får du göra nåt trevligt med frun (fast då blir det nog värre)
                    farbror trådkung kommer göra nåt sjukt snyggt som vanligt, det kan jag ta gift på!

                    var det dina eller Dina eller max plattisar som fläktade??
                    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Halloj!
                      Det är mina discusar som fläktar en rejäl kaka - och bara ett fåtal vita korn.. jaja, vi får se.
                      Man är ju van vid 960-litare men jag måste säga att det är rätt mäktiga mått på 540 också - där kommer discusparet att få gå när det blir klart med en träskiva under benställningen och lite skön, men ytterst sparsam inredning - en enorm lek-"kub" med andra ord!

                      Jag vill verkligen tacka Anders för ett kanonjobb idag, den nackspärren han ligger inne med går inte av för hackor - jag fick pallra in tvättsvampar från Ullared bakom nacken mot nackstödet på honom så att huvudet skulle sitta rätt när han körde... vilken syn alltså!
                      Jag fick levererat en låda svinsnygg "dragonstone" (är det så den heter Ansjo?), en 60-liters dennerle-kub, BTN-slimline granit/gnejs, ett Eheim 2260 och en massa annat tillbehör - har inte hunnit kolla på allt ännu... Tack Anders!

                      Sedan fick vi ju träffa Hellsson med flickvän - supersköna människor som jag ser fram emot att ha skoj och gagga med på framtida zoopet-träffar o.dyl. Karet kom hem fint och ser jättebra ut, detta blir toppen!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Dragonstone är den lite gulare stenen som det bara var en av, de andra 10 kg kallas för Mini landscape eller något liknande. Dessa stenar hade de faktiskt på Zookompaniet till hyffsade priser om någon vill ha och inte skicka efter från Tyskland. Men i övrigt har den affären blivit riktigt dålig på akvariesidan och kommer knappast att få fler kunder, så som där såg ut...
                        Nols ciklidhobby var kul som vanligt, man hittar för det mesta något intressant som väcker ha-begäret och där gick en del dvärgciklider som hade varit intressanta om man haft mer plats.
                        Herkules var lite som vanligt, de vanligaste fiskarna som folk vill ha, och med ett riktigt bra tillbehörssortiment men annars gillar jag den affären skarpt och även de urtrevliga ägarna som går lätt att skoja med!

                        Hellson ja, de ser jag verkligen fram mot att se deras namn i Zoopetvästs deltagarlista på både julfesten och Tysklandsresan!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Hellsson
                          • January 2010
                          • 840

                          Skönt att höra att hemresan gick bra.
                          Hoppas du blir nöjd med karet, ska bli kul att se hur det kommer se ut sen med dina discusar i!
                          Ja vi hoppas verkligen vi kan följa med på tysklandsresan, skulle vart riktigt skoj och intressant!

                          Hellsson med flickvän haha! Det är faktiskt oftast jag (Frida) som skriver
                          Namnet kom till i brist på fantasi. Jag heter Hellman och Tommy heter Tobiasson = Hellsson!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Hellsson
                            Skönt att höra att hemresan gick bra.
                            Hoppas du blir nöjd med karet, ska bli kul att se hur det kommer se ut sen med dina discusar i!
                            Ja vi hoppas verkligen vi kan följa med på tysklandsresan, skulle vart riktigt skoj och intressant!

                            Hellsson med flickvän haha! Det är faktiskt oftast jag (Frida) som skriver
                            Namnet kom till i brist på fantasi. Jag heter Hellman och Tommy heter Tobiasson = Hellsson!
                            Ah, Tommy och Frida får det bli då!
                            Ibland blir det så på forum att en del inte vill använda sina "irl"-namn - så det var en liten trevare från min sida!

                            Missa inte zoopet-västs julfest hemma hos Kjell - det är ju en liten bonus att få se hans 3 000-literskar, bland många andra fina mindre baljor! Vi har alltid kul som fasen på zoopetträffarna!

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              Nu är det illa

                              Att det är torka i mina trådar är jag van med, men det brukar alltid finnas något att fånga upp i de trådar jag prenumererar på, men nu finns det inget

                              Inte ens i trådkungens tråd

                              Man får väl börja läsa om Guppys, eller så är det bara och lägga ner

                              Eller så får man hitta nya roliga namn på trådarna, den där med katter som suger bröst verkar vara ett bra tips Över 34 000 träffar på femtio timmar

                              Min tråd "Mina Apistogramma" har över 60 000 träffar men det är under 36 månader (ca 5 800 timmar), en viss skillnad
                              Senast redigerad av c90368; 05 November 2010, 22:50.
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av c90368
                                Nu är det illa

                                Att det är torka i mina trådar är jag van med, men det brukar alltid finnas något att fånga upp i de trådar jag prenumererar på, men nu finns det inget

                                Inte ens i trådkungens tråd

                                Man får väl börja läsa om Guppys, eller så är det bara och lägga ner

                                Eller så får man hitta nya roliga namn på trådarna, den där med katter som suger bröst verkar vara ett bra tips Över 34 000 träffar på femtio timmar

                                Min tråd "Mina Apistogramma" har över 60 000 träffar men det är under 36 månader (ca 5 800 timmar), en viss skillnad
                                Jag skall snart sätta in lite sköna bilder på nya 540-baljan. På torsdag kväll hoppas jag det kan bli lite nya goa grejer - så får du gotta dig lite!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...