Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av ansjo
    Och redan vaken...?
    Jag gick liksom inte och la mig...

    Jodå, men jag kan inte sova när det blir en viss kemi i blodet, måste upp och dona!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Ah, då blir farbror Mats kanske lite pömsig till kvällen. Tur att vi inte ska hämta karet idag då....
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av ansjo
        Ah, då blir farbror Mats kanske lite pömsig till kvällen. Tur att vi inte ska hämta karet idag då....
        Ja, det är nog tur - för jag skall iväg och repa in ett antal låtar idag också... som om man inte hade annat att pyssla med...

        Kommentar

        • Hellsson
          • January 2010
          • 840

          Ursprungligen postat av c90368
          Eftersom du påpekar det så kanske du kan utveckla vad 666 innebär för dig
          Nja han hade nog bara en Helvetes röta helt enkelt För övrigt betyder det inte speciellt mycket för mig.. Jag associerar till en Karp som lever i Härlanda tjärn som en polare fångade exakt datum 060606 och då den fick namnet "Antichrist". Jag fångade den i våras på9600g.

          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_4064.jpg
Visningar: 1
Storlek: 196,8 KB
ID: 2128475

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Grym, är det en spegelkarp?
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Hellsson
              • January 2010
              • 840

              Ursprungligen postat av ansjo
              Grym, är det en spegelkarp?
              Ja det stämmer Anders =) Mycket vackra fiskar... Mystiska fiskar om du frågar mig.. Onda helt enkelt.. Kan reta gallfeber på en när de aldrig vill hugga på våra eminenta beten (Boilies)

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Hellsson
                Nja han hade nog bara en Helvetes röta helt enkelt För övrigt betyder det inte speciellt mycket för mig.. Jag associerar till en Karp som lever i Härlanda tjärn som en polare fångade exakt datum 060606 och då den fick namnet "Antichrist". Jag fångade den i våras på9600g.

                [ATTACH=CONFIG]38692[/ATTACH]

                Wow, vilken fångst!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Skulle vara kul att se dig stå där med en slangbella och skjuta ut mäsk samtidigt som du drar på en svärramsa om de djävulska karparna som drar dig vid näsan...
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Hellsson
                    • January 2010
                    • 840

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Skulle vara kul att se dig stå där med en slangbella och skjuta ut mäsk samtidigt som du drar på en svärramsa om de djävulska karparna som drar dig vid näsan...
                    Hahaha hänt alldeles för många gånger.. :-/ Drar sitt hår och ber till "karpaguden" om lov att dejta hans underståtar

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Från det ena till det andra, köpte du några fler snäckor än de Thailändska i Tyskland Mats?
                      Jag såg ytterligare en sorts snäcklingar häromdagen i min kub så nu har det blivit avkomma från tre av fyra sorter, bara de från Thailand kvar. Jag läste på någon utländsk sida att de inte ger någon avkomma i akvarium av någon anledning, men det får framtiden utvisa...
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Från det ena till det andra, köpte du några fler snäckor än de Thailändska i Tyskland Mats?
                        Jag såg ytterligare en sorts snäcklingar häromdagen i min kub så nu har det blivit avkomma från tre av fyra sorter, bara de från Thailand kvar. Jag läste på någon utländsk sida att de inte ger någon avkomma i akvarium av någon anledning, men det får framtiden utvisa...
                        Det var bara dessa svarta jag köpte - inga snäcklingar överhuvudtaget...

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Ajdå, det får du göra något åt...att du bara har de menar jag!
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Idag såg jag ett par kulor, tack och lov inte dina " big hairy ones" , utan riktiga Kulfiskar.

                            De såg ut att vara från en annan planet eller från det där varma stället (helvetet).
                            Blev ju för fasen skrämd när jag såg dem, men de var fina när man vant sig vid deras läskiga utseende

                            Skaffa sånna för då kan du visa dessa kulor istället, tror att det är mer uppskattat
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Eric_H
                              • June 2009
                              • 87

                              Först måste jag säga att fy f*n vilka läckra kar du har! Sen är jag nyfiken på om det blivit någon sorts Kardinaler än?

                              Håller den vitbenade själv och kan varmt rekommendera dom! Visst är dom skygga som det sägs men jag har flera stycken som visar sig fast jag kör med full belysning. Har fått flertalet kullar så det börjar bli något av det i karet

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Eric_H
                                Först måste jag säga att fy f*n vilka läckra kar du har! Sen är jag nyfiken på om det blivit någon sorts Kardinaler än?

                                Håller den vitbenade själv och kan varmt rekommendera dom! Visst är dom skygga som det sägs men jag har flera stycken som visar sig fast jag kör med full belysning. Har fått flertalet kullar så det börjar bli något av det i karet
                                Nej, inga kardinaler ännu, men de kommer snart! Det blir lätt så att man får skjuta på planerna då det dyker upp en hel del annat - som att lägga klinkers i en källare t.ex. Sedan skall jag och Anders zoorejsa lite på onsdag samt åka hem till Hellsson och hämta ett 540-litare som discusarna skall få gå i.
                                Jag längtar dock till stunden då jag skall ploppa i kardinalerna i karet, som står på vänt och puttrar!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...