Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Ser gott ut Mats:! Kul att det händer något på lekfronten.
    Det ser ganska murrigt ut i det karet annars, kan du inte slänga in en bild på hela karet då jag börjar få lite idétorka för min ena kub?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Japp, jag skall gå ut i stugan senare när ljuset drar igång, så tar jag en bild på hela karet. Det är murrig och "tät" inredning - och jag har inte rört en enda grej sedan adoketorna kom dit. Det enda jag har gjort var att skicka ner en kokosnöt - liksom bara för att kolla om dom ville ha något extra att dona med. Kokosnöten har de grävt ut och det ligger en skön sandhög framför ingången - men uppenbarligen ville de leka lite mer öppet, så de valde en slät rot istället - fiskar hittar alltid sina egna ställen...

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ja, jag lägger upp del 3 - för intresseklubben!


        och några bilder...;
        Bifogade filer

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Trevligt, men vet inte pojken vad honan gör...?
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av ansjo
            Trevligt, men vet inte pojken vad honan gör...?
            Nja, dom är ju lite sävliga de här sköna rackarna - man får titta på den längre "del 2" - där gör pojken sitt jobb!

            Sedan får man tänka på att det är första gången de leker, så det är lite tafatt och inte speciellt många romkorn - de åt upp mer än hälften i början, båda två, innan de fattade att de skulle låta dom vara.
            Idag är mer än hälften av kornen mögliga - så det tar nog några lekar innan vi får se yngel. Men, det är gôtt att se att de är igång iallafall.

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Lite dåligt med bläck i sprutan nu i början kanske...men som du säger är det gott att de satt igång nu, ska genast gå och trigga mina med.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av ansjo
                Lite dåligt med bläck i sprutan nu i början kanske...men som du säger är det gott att de satt igång nu, ska genast gå och trigga mina med.
                Ja, det vore la fränt om dina satte igång också - det gör de garanterat när som helst.
                Det vore också kul om andra som har I. adoketa kunde slänga in några bilder och filmer på sina, så att man kunde jämföra lekarna lite och kolla hur det ser ut!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Är det några som har dessa då? Har inte hört en enda utom oss, iaf här på detta forumet....
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Är det några som har dessa då? Har inte hört en enda utom oss, iaf här på detta forumet....
                    Näää, det har du kanske rätt i... Det verkar inte som att så många gillar dessa, knasigt - jag tycker iallafall att de är svinfräna.

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Gilla är en sak, att få tag på är en annan. Jag tror i ärlighetens namn det är där skon klämmer, att sedan punga ut med nästan en fnusentapp för att bli ägare till dessa gör nog att ytterligare många spekulanter backar...
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Gilla är en sak, att få tag på är en annan. Jag tror i ärlighetens namn det är där skon klämmer, att sedan punga ut med nästan en fnusentapp för att bli ägare till dessa gör nog att ytterligare många spekulanter backar...
                        Japp, så är det nog.
                        Jaja, det är kul att vi ändå köpte varsit par - så får la vi gagga om dom åtminstone!

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Jepp, men det är säkert fler som kommer igång. Om inte så när vi dränker marknaden på avkommor från våra juveler!
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Näää, det har du kanske rätt i... Det verkar inte som att så många gillar dessa, knasigt - jag tycker iallafall att de är svinfräna.
                            Vadå gilla - ni köpte ju alla

                            Riktiga snyggingar i alla fall - men jag ju inte någon plats att hålla dom på så det får bli en annan gång. Lycka till med odlingen och nu får ju dessutom alla något att titta på vid nästa zoopetvästbesök
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Marnat hade spanat in nåt par som gick i en affär i stockholm - det vore kul om han också skaffade adoketor!

                              Kommentar

                              • c90368

                                • September 2006
                                • 5973

                                Nu har jag kollat igenom alla tre filmerna, förbaskat fina fiskar ni har fått tag på.

                                Det var en väldigt lugn och värdig lek de visade upp, inga slagsmål där inte.
                                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...