Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Nu ser karet mer "färdigt" ut med de nya invånarna, riktigt nice!
    Det enda jag saknar nu är ett tjog Corydoras som går och bökar i bottenregionen...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Hade man fått "högsta betyg" så hade ju karet varit klart - och det blir det ju aldrig! Nä, jag ger baljan en hyfsad 3:a själv. Nu är karet i det där stadiet när vissa växter har förvunnit och de som skall klara sig håller på att göra det - alltså självsanering. Det stämmer att en del anubias är väck - det var ganska många plantor som inte riktigt tog sig, så en del är omplacerade längre bak i karet - så nu väntar jag bara på att det skall sätta sig, sedan adderar jag, om det behövs.
      Det är ingen fisk som försvunnit, det är nog bara så att man inte ser bågfenor och lite annat - sedan kom det i ett litet stim Vitfenade Rosentetror igår - det var därför jag gjorde en liten uppdatering!

      Kommentar

      • Broddan
        • February 2007
        • 536

        Snyggt!

        Gillar höjden du byggt upp med rötter/växter.
        Hälsningar

        D

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Mycket härlig fredags underhållning

          Vad är det för liten växt i förgrunden, i sanden?
          Det är en liten "minicrypto" som jag köpte i tyskland - Anders har namnet! Den har stått i karet med adoketorna, men de gräver upp dom hela tiden så jag fick flytta dessa och sätta dom i kuben istället.

          Kommentar

          • Big_Sal
            • March 2008
            • 470

            snyggt! inte ofta man stora kar där fjärilsciklid är största fisken!
            //Salle

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Broddan
              Snyggt!

              Gillar höjden du byggt upp med rötter/växter.
              Ja, det är svårt att faktiskt få det att se "rättvist" ut på bild och film - perspektiven blir så knasiga. På filmsnutten ser det jättehögt ut, men man får ju tänka på att det är lika djupt och långt.
              Vad man heller kanske inte riktigt tänker på är att det kompakta vindelövbuskagen som ser ut att ligga kloss an mot bak- och sidorutorna. Men, dessa är uppbundna på ett antal rötter som "hänger" - så det är massor av spejs under och bakom vindelöven - men det ser helt tätt ut på bild...

              Kul att du diggar det, Broddan!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Big_Sal
                snyggt! inte ofta man stora kar där fjärilsciklid är största fisken!
                Det här var ena feta rackare som jag var tvungen att köpa med mig hem från tyskland, men snart är nog bågfenorna ikapp!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Det är en liten "minicrypto" som jag köpte i tyskland - Anders har namnet!
                  Cryptocoryne parva http://www.zoopet.com/vaxter/vaxt.php?NR=75&SOK=1
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Tack
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • M-L
                      • September 2009
                      • 183

                      Men hans trådar är ju både mysiga, roliga och trevliga!!!!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av M-L
                        Men hans trådar är ju både mysiga, roliga och trevliga!!!!
                        Halloj M-L!
                        Jag antar att "han" är jag - och det är just grejen; att det skall vara mysigt, roligt och trevligt i tråden. Det hela handlar ju om högst ordinära kar som egentligen inte har någon signifikans överhuvudtaget. Det som är roligt är att det finns ett antal kar och dokumentation på hur dessa utvecklar sig. Nu blir det dock fler kar i stugan och dessa tillsammans med de andra kommer att visas här i tråden kontinuerligt - hur de utvecklas och förändras. Förhoppningsvis blir det lite sköna bilder och filmer på yngel och grejer framöver, plus mycket annat!

                        Kommentar

                        • karrokaja
                          • March 2006
                          • 5388

                          Jag brukar kalla honom för Farbror trådkung... och det är ju så det är.. zoppets egna lilla farbror trådkung♥♥
                          Jag diggar att du blandar hej vilt med karen... då vet man inte vad som kommer härnäst och det blir mer spännande så.
                          Lite som en blogg, som Anders skrev... sen är du en sån där farbror som skriver jävligt bra!! nästan så att man hör dej prata
                          och DET är redigt bra betyg! så nu får du filma en liten "jobbig" film! bara en liten snääääla *bambiögon*
                          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                          Kommentar

                          • M-L
                            • September 2009
                            • 183

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Halloj M-L!
                            Jag antar att "han" är jag - och det är just grejen; att det skall vara mysigt, roligt och trevligt i tråden. Det hela handlar ju om högst ordinära kar som egentligen inte har någon signifikans överhuvudtaget. Det som är roligt är att det finns ett antal kar och dokumentation på hur dessa utvecklar sig. Nu blir det dock fler kar i stugan och dessa tillsammans med de andra kommer att visas här i tråden kontinuerligt - hur de utvecklas och förändras. Förhoppningsvis blir det lite sköna bilder och filmer på yngel och grejer framöver, plus mycket annat!
                            Det har nog "slått över" fullständigt (mig) ... men det hör ju inte hit... . Ja "han" är absolut du

                            Kommentar

                            • ApeviaX
                              • December 2005
                              • 1531

                              Det är inte möjligt med en riktig close up bild på fjärilarna?


                              Nicke
                              ApeviaX
                              Archocentrus multispinosus
                              "Vattensamlingen"
                              X-Aquatic

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av ApeviaX
                                Det är inte möjligt med en riktig close up bild på fjärilarna?
                                Nicke
                                Jag skall försöka! Men, sålänge får du en repris, jag har beskurit och skärpt lite!
                                Bifogade filer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...