Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Majki01
    • May 2010
    • 769

    Va det något speciellt med dina fjärilar? Tänkte bara det är den enda sorten jag skådat:P Har 5 st likadana trodde alla såg ut så?

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      De är stoooora!
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Majki01
        Va det något speciellt med dina fjärilar? Tänkte bara det är den enda sorten jag skådat:P Har 5 st likadana trodde alla såg ut så?
        Nädå, det är inget speciellt med dessa fjärilar, men som Ansjo säger - de är gansta stabbiga i storlek.

        Kommentar

        • Majki01
          • May 2010
          • 769

          ah då hänger jag med Trodde först jag hade fått tag i någon sort som va lite sällsynt :P hehe

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Majki01
            ah då hänger jag med Trodde först jag hade fått tag i någon sort som va lite sällsynt :P hehe
            Ålrajt!
            Det här är helt vanliga Fjärilar - men jag fick lust att köpa ett par som vi såg nere i tyskland, dels för storleken och dels för att de ser så jädra fräscha ut. Jag fick en idé om att man kanske, kanske kunde få slippa; popeye- och hål i huvudet-sjukan på dessa... Vi får se - kanske kan de valla runt på en liten yngelsvärm längre fram...?

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Har de visa tecken på lek ännu?
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av ansjo
                Har de visa tecken på lek ännu?
                Ja, de är rejält utfärgade och blåser upp sig för varandra. Honan är väldigt ofta inne i buskagen bakom en rot och gör räder ut i karet och sedan tillbaka - men jag tror i ärlighetens namn inte de har lekt ännu.

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Hur går det med diskusarna, Mats? Full konputs pågår kanske?
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Hur går det med diskusarna, Mats? Full konputs pågår kanske?
                    Du vet inte hur rätt du har!

                    Kommentar

                    • Saturnus80
                      • October 2009
                      • 943

                      OT
                      Jag läste lite i din tanganyika-tråd och undrar över några saker, när du i början byggde upp nätverket av grottor, fyllde du då dem med sand eller byggde du upp och sedan hällde sand över? Hade du N.Leleupi tillsammans med snäcklekarna, Julidochromis och prinsessorna eller var dom för tuffa?
                      //Daniel

                      110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
                      23l aqualandscape med dvärgkulor

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Saturnus80
                        OT
                        Jag läste lite i din tanganyika-tråd och undrar över några saker, när du i början byggde upp nätverket av grottor, fyllde du då dem med sand eller byggde du upp och sedan hällde sand över? Hade du N.Leleupi tillsammans med snäcklekarna, Julidochromis och prinsessorna eller var dom för tuffa?

                        Det var nog lite blandat faktiskt. Jag proppfylde inte "gångarna" men lade ändå dit en del sand så att de skulle få gräva ut grottorna själva. Sedan såg jag till att allt låg säkert och att grundstenarna inte skulle/kunde rasa in över sig själva. Jag hade inte leleupi i det karet, däremot i 600-litaret (finns en annan tråd om det karet).
                        Leleupierna är tuffa, men håller sig hyfsat för sig själva om de bara får lite spejs att röra sig på.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Jag märker att det är en oerhörd spänning och aktivitet i tråden - hela zoopet står som på nålar och spön i backen... Precis som det skall vara!
                          Jo, jag förstår att ni undrar, funderar; vad händer, hur går det, hur blir det - hur skall han klara alla burkarna - varför uppdaterar han inte varje minut...?
                          Nejdå, skojar bara - fattar exakt och precist att det inte är så roligt att följa denna långsamma tråd.
                          Men, på fredag kommer det ett stim vitfenade Rosentetror i 70-kuben - då blir det film! Skitjobbigt va?
                          Under tiden slänger jag in ett par bilder på de röda räkorna i nanokuben - ett par bilder på gurkfrosset i karet där Kardinalräkorna skall gå och några bilder på adoketa-hanen! See ya'll soon!
                          Bifogade filer

                          Kommentar

                          • karrokaja
                            • March 2006
                            • 5388

                            Ska jag citera alla inlägg från folk som säger att din förmåga med akvarium är overklig??
                            Vet du hur många citerade inlägg det blir??
                            Vet du hur mkt jag måste jobba då?

                            Det jag vill göra i din tråd är att titta på dina sjukt vackra bilder!!!
                            Du är så jävla bra med kameran!!!!
                            Och motiven är det INGET fel!
                            Fifan mannen! helt otroligt!!!!♥♥♥
                            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av karrokaja
                              Ska jag citera alla inlägg från folk som säger att din förmåga med akvarium är overklig??
                              Vet du hur många citerade inlägg det blir??
                              Vet du hur mkt jag måste jobba då?

                              Det jag vill göra i din tråd är att titta på dina sjukt vackra bilder!!!
                              Du är så jävla bra med kameran!!!!
                              Och motiven är det INGET fel!
                              Fifan mannen! helt otroligt!!!!♥♥♥

                              Bilder is the thing - I know!

                              Det kommer mera!

                              Kommentar

                              • c90368

                                • September 2006
                                • 5973

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Jag märker att det är en oerhörd spänning och aktivitet i tråden - hela zoopet står som på nålar och spön i backen... Precis som det skall vara!
                                Är med och läser, men låter de "unga" kommentera

                                Men frågan är om du inte håller på att falla i samma fälla som jag gjorde med min tråd "Akvarierum hos c90368" Det blev varken hackat eller malet med något kar.

                                Desto längre tråden varade ju svårare hade läsarna att hålla ordning på vilket kar jag jag skrev om.

                                Slutade som du vet med att jag styckade upp den med ett kar för varje tråd.
                                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...