Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Wow, nu är det bara jag själv som gaggar i tråden... men jag har inte varit inne här på 14 timmar, så då kliar det i fingrarna. Sätter in två bilder på Fjärilshanen, en med blixt och en utan. Honan är inne i buskagen och är nästan kolsvart av ilska - och det kan ju betyda att där är nåt på gång...

    Stugan lever på och nu planeras för ytterligare kar!
    Bifogade filer

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      bytt namn? :P

      det är fasen den fetaste fjäril jag sett. haha

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av hannesc
        bytt namn? :P

        det är fasen den fetaste fjäril jag sett. haha
        Javafan... jag bytte till det jag heter liksom, alla dom man träffar här på zoopet säger ju Mats ändå.

        Jo, det är nog den mäktigaste fjärilshane jag har haft någon gång. När jag såg dessa i Tyskland kunde jag liksom inte låta bli.
        Dom här gula var inte nådiga heller, nästan lika stora. Jag nästan ångrar att jag inte köpte ett par av dessa också!
        Bifogade filer

        Kommentar

        • Saturnus80
          • October 2009
          • 943

          Din fjäril är riktigt läcker, däremot tycker jag inte att de gula är fina, det är nog det konservativa i mig
          //Daniel

          110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
          23l aqualandscape med dvärgkulor

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            jag hade kallat dig maxb. haha.

            jo men de gula va la fina med men det är sjukt hur biffiga de är. nästan överviktiga.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Njaoo, jag tycker de gula Fjärilarna är riktigt fina ändå...

              Det här med namnbytet; ni får gärna kalla mig Max (det är många i musikersvängen som gör det), det var bara det att jag tyckte att jag kunde ha mitt "riktiga" namn här på nån vänster...

              Det hände en trevlig grej i Discusburken igårkväll. Två och en halv timma höll de på innan det var klart - och det blev en rejäl klabbe kaviar också.
              Lägger in ett par bilder. De fläktar och vaktar båda två, mycket intensivt idag också - så det märks att det är ett etablerat par. Det kunde ju vara kul att få se dom valla runt en go' svärm lite senare. Det är hanen som för tillfället fläktar vid konen, på bilderna. Jag uppdaterar löpande.
              Bifogade filer

              Kommentar

              • M-L
                • September 2009
                • 183

                Fjärilen var jättefin, har försökt i två omgångar tidigare med fjärilar men de har tyvärr strukit med efter några månader. Discusarna är otroligt fina. Fler kar? Hur stor är stugan?

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Lizz
                  Fjärilen var jättefin, har försökt i två omgångar tidigare med fjärilar men de har tyvärr strukit med efter några månader. Discusarna är otroligt fina. Fler kar? Hur stor är stugan?
                  Just nu är det 5 kar igång, ett Dannerle nano-räk-kar, en 70-kub, två 112-liters med bland annat I. adoketa och så 50-kuben med discusarna - kolla lite bakåt i tråden så får du se mer bilder och filmer.
                  Stugan är en gästtuga, jag har inte riktigt koll på hur många kvm den är på...

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Stugan är en gästtuga, jag har inte riktigt koll på hur många kvm den är på...
                    Ca 12 kvadrat.

                    Sedär ja, då fick man äntligen se lite bilder på grejerna med!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Ca 12 kvadrat.

                      Sedär ja, då fick man äntligen se lite bilder på grejerna med!
                      Bra där Anders! Du har ju lagt golvet och har koll!
                      Bilder ja... nu vill vi snart se bilder när de dicusar du kanske köper, kommer i MP-baljan!
                      (finns bilder i Ansjos MP-tråd - kolla det!)

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Ja, det är inte utan att man blir ännu mer sugen nu när du har kaviarodling på G...Jag väntar bara på ett PM från Kaj så man ser hur många plånboken har råd med!
                        Och så är det bara att fixa till min kub innan dess med, får säkerligen ta ur alla rötter för att håva upp de vitfenade rosentetrorna!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ja, gör en makeover bara! Det skall bli gôtt att få hit ett stim vitfenor till 70-kuben!

                          Kommentar

                          • hannesc
                            • December 2009
                            • 13085

                            häftiht att de trivs så bra redan att de börjar leka. men som du säger. det är ju ett etablerat par det där.

                            spännade värre

                            Kommentar

                            • karrokaja
                              • March 2006
                              • 5388

                              du är mystisk Max (jag kommer alltid säga MAX!!!)

                              Du skaffar värsta superfiskarna som typ är impotenta om inte ALLT stämmer till 100% och det enda du gör är att sniffa på vattnet...
                              Tycker också att mitt vatten luktar... ehh luktar, "gott" och det är kristalklart men inte fan är det nåt som leker där.
                              Jo corrysarna och vinkeltetrorna men annars är det dött.

                              Fjärilarna är helt sjukt fina
                              Påminner mej om
                              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                              Kommentar

                              • Vimsa
                                • November 2008
                                • 768

                                Men å vad jag blir avundsjuk Så snygga kar och så snygga fiskar ... Jag vill också skaffa en akvariestuga Det finns en lämplig på gården, men med föräldrar som hatar fiskar och akut pengabrist så är det ganska omöjligt, haha. Nåja, bara att vara lycklig för att man får tjuvkika lite på dina projekt Nu blev jag helt säker på att jag ska skaffa bågfensciklider

                                Kommentar

                                Arbetssätt...