Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Keibo
    • November 2008
    • 468

    Frågan är vad kenska dricker...? Och jag tror inte max dricker öl, han dricker nog mest osmosvatten!
    Mvh. Peter

    500L - Pelarakvarium

    1500L - Under förändring

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      Ursprungligen postat av Kensa
      nu var vi där igen !!!!

      har sagt det ett otal ggr här på forumet....

      ÖL går inte att dricka eller andas.......!!!!

      Funkar enbart som bekämningsmedel mot sniglar och myror.....



      .
      Ursprungligen postat av hannesc
      HÄDA INTE KENSA!!! vad är du för människa?? öl är ju livselexir! prövade en st erik i helgen. bra go! o red october funkar oxå kanonbra!
      Ursprungligen postat av Kensa
      *obegripliga norrlänningar och deras helt vrickade inställningar*



      .







      .
      Ursprungligen postat av hannesc
      *sönderavlade sydlänningar med snedvriden smakkänsla*





      Ursprungligen postat av hannesc
      aaah! kroppskonst! du steg typ 400 steg på vännerstegen nu!

      pistonhead är för jefla go. det var ju hela sommarens öl. synd att den tog slut på flaska o bara fanns på burk. var nyss på systemet o köpte stella artois, red stripe, o ett gäng fulöl kung . haha

      men nu blev det lite väl mycket OT här. back to topic
      Ursprungligen postat av ApeviaX
      Öl som är så gott!!!

      Ja visst tusan, håller med kaja, tycker du ska posta så mkt bilder och info. så vi drunknar när du är tillbaka. Nu får ni ha det trevligt

      Nicke
      Ursprungligen postat av Keibo
      Frågan är vad kenska dricker...? Och jag tror inte max dricker öl, han dricker nog mest osmosvatten!
      Schyssta ni är!! dränker max tråd i satans drycker medan han är borta i hemlandet!!!(jag är tysk)
      han kommer riva sej i håret när han kommer hem... måste sålla igenom en massa alkolistsnack!
      Stackars lille max.

      Förövrigt vet jag att max inte dricker osmosvatten... Han dricker koncentrerat filtergojs spetsat med pmdd!
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • VisualDarkness
        • February 2010
        • 7417

        Ursprungligen postat av karrokaja
        Schyssta ni är!! dränker max tråd i satans drycker medan han är borta i hemlandet!!!(jag är tysk)
        han kommer riva sej i håret när han kommer hem... måste sålla igenom en massa alkolistsnack!
        Stackars lille max.

        Förövrigt vet jag att max inte dricker osmosvatten... Han dricker koncentrerat filtergojs spetsat med pmdd!
        Aktiv bakteriekultur och multivitamintillskott med andra ord.
        Proviva och Daily One kan slänga sig i väggen!
        180l Sällskap:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
        60l Asien:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

        Kommentar

        • SuperAquaMan
          • August 2009
          • 245

          Ha det gött i Germania och hoppas få se schnygge discusarna när du kommer hem

          Kommentar

          • ApeviaX
            • December 2005
            • 1531

            Nejmen karo då, inte dricker han det... Utan som sagt det är ju bara saft och juice Maxabbey är ju lugn i svängarna

            Nemen som sagt back to topic, och väntar med spänning på MaxB's återkomst med mycket spännande uppdateringar, tills dess ha det bra alla ni andra följeslagare

            Nicke
            ApeviaX
            Archocentrus multispinosus
            "Vattensamlingen"
            X-Aquatic

            Kommentar

            • Ken Olofsson
              • November 2006
              • 8014

              Ursprungligen postat av Keibo
              Frågan är vad kenska dricker...? Och jag tror inte max dricker öl, han dricker nog mest osmosvatten!

              dricker knappt nått alls, bara lite

              vin, rött till kött, vitt eller rosé om det är fisk, skaldjur, eller bara fylla
              whiskey, dock enbart milda maltvarianter
              konjak, helst Martell VSOP
              vodka, nästan alla smaker
              likörer, ju sötare desto bättre
              smmmmooooothieees
              Gin....alltid blandat till GT, om vi inte pratar Hvens Gin...den går ner ren o fin.....
              osv
              osv
              osv

              Dock aldrig öl !!!!!.....(ej heller Kinesiskt eldvatten)
              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

              Kommentar

              • Marnat
                • November 2009
                • 2012

                Fan vilken tid det ska ta när man väntar på bilder då

                För övrigt angående erat OT spår så finns det totalt tre alkoholhaltiga drycker som gäller.

                Öl/Ale (mörka grejer med mycket smak tex, standardalen guinnes, Rostocker Brown Ale, Mikkeler)
                Whisky, Rökiga smakrika single malts är det som gäller.
                Samt Gin och den ska blandas i en Gt och inget annat
                \\54L Apistos//
                \\234L SA//
                MVH Marcus

                Kommentar

                • Ken Olofsson
                  • November 2006
                  • 8014

                  [QUOTE=Marnat;1453311]Öl/Ale (mörka grejer med mycket smak tex, standardalen guinnes, Rostocker Brown Ale, Mikkeler)
                  Whisky, Rökiga smakrika single malts är det som gäller.
                  QUOTE]

                  *suck*





                  men håller med om bilderna..............Wohin ?




                  .
                  Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                  Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                  Kommentar

                  • Marnat
                    • November 2009
                    • 2012

                    [QUOTE=Kensa;1453318]
                    Ursprungligen postat av Marnat
                    Öl/Ale (mörka grejer med mycket smak tex, standardalen guinnes, Rostocker Brown Ale, Mikkeler)
                    Whisky, Rökiga smakrika single malts är det som gäller.
                    QUOTE]

                    *suck*





                    men håller med om bilderna..............Wohin ?




                    .

                    inget suckande här inte

                    Wo bist Max? Wir brauchen dich
                    \\54L Apistos//
                    \\234L SA//
                    MVH Marcus

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Marnat
                      Fan vilken tid det ska ta när man väntar på bilder då

                      För övrigt angående erat OT spår så finns det totalt tre alkoholhaltiga drycker som gäller.

                      Öl/Ale (mörka grejer med mycket smak tex, standardalen guinnes, Rostocker Brown Ale, Mikkeler)
                      Whisky, Rökiga smakrika single malts är det som gäller.
                      Samt Gin och den ska blandas i en Gt och inget annat
                      Jag gillar vin och goa GT´s

                      Hur kan han åka bort?? skall vi verkligen behöva vänta så här, va va
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Halloj!
                        Vi skulle hem tisdagen den 5:e - och nu är vi tillbaka igen. Det har varit en helt fantastisk resa och vi har sett sååååååååå jädra mycket fint!
                        Jodå, jag fick köpt mig ett redigt stort, fett discuspar av Jörg Stendker - solida turkar blev det, jag hade ju spetsat på något åt det blå, solida hållet. Det fanns några riktigt vackra naturvarianter också men dom blev sålda på direkten, så där hade man ingen chans.
                        Fick hem en hel del tillbehör, mossor och cryptos, röda fina räkor, elefantsnäckor, ett rejält kraftigt par fjärilsciklider (jag var ju tvungen att prova...) och ett mycket trevligt par av en ovanlig ciklid; Ivanacara adoketa - fantastiskt fina.
                        Nu håller jag på med en lång inkoppning av diskusarna. Bilder på allt det andra kommer senare, men jag slänger in några bilder från mässan på det discuspar som jag köpte. Några fler bilder dyker även upp i duisburgtråden!
                        Bifogade filer

                        Kommentar

                        • hannesc
                          • December 2009
                          • 13085

                          woohoo.. ballt!! o vansiniga diskusar! gärna bilder på räkorna o allat annat med sen

                          Kommentar

                          • Moving Waves
                            • August 2010
                            • 1403

                            Vilken typ av fjäril blev det, den gulvita du har på bild i duisburgtråden eller nån annan variant?

                            Ivanacara adoketa verkar spännande, fantastiskt vacker! Hoppas du får massor av lek på den så du kan sprida den.
                            - - -
                            540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                            Kommentar

                            • Marnat
                              • November 2009
                              • 2012

                              Ojojoj Adoketa...

                              Riktigt impad Max, Paxxar tveklöst ett par om du får yngel på dem, det jag läst om dem säger mig att de är ordentligt kaxiga med väldigt skickligt föräldraskap
                              \\54L Apistos//
                              \\234L SA//
                              MVH Marcus

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Moving waves, Marnat, Hannesc!
                                Det blev inte de där gula fjärilarna, som syns på bild i duisburgtråden, trots att jag var redigt sugen. Jag hittade en annan utställare som hade sinnessjukt stöddiga vanliga fjärilar, hananrna runt 5-6 cm.... jag var ju bara tvungen att ta hem ett par - sedan får vi se om dom klarar sig eller får hih eller popeye som är så vanligt. De ser jädrigt bra ut nu iallafall - och gör exakt som nyinköpta fjärilar brukar göra; sätta igång att gräva och spänna sig för varandra - honan har redan ett litet äggrör ute... jaja, det är så i början, sedan kan det bli tristare - vi får se. Jag skall iallafall ta bilder på dom och lägga upp här!
                                I. adoketaparet är stora och fläskiga - hanen runt 6-7 cm och honan något mindre. De går helt ensamma i et 112-literskar nu - inga fajter, bara ett lugnt, fint runtkollande - de har anlagt en mörk härlig färg, nästan påminnande om Jack Dempseys färger med massor av små skimrande prickar mot en brunsvart botten.
                                Vi får helt enkelt hålla kontakt via PM om det blir yngel på dessa.
                                När jag och Ansjo såg dessa på mässan höll vi på att gå av på mitten - vi bokade varsitt par direkt, trots att de var sviniöst dyra!
                                Nu har jag dock total fokus på att koppa in diskusarna - så jag slänger in bilder på adoketa och fjärilsciklider så fort jag har förvissat mig om att discusarna är sköna och avslappnade!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...