Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    VD, Hannes och Karro! Japp, det är lite blandad sån där "aquascape-sten". Ansjo beställde på nätet och frågade mig om jag ville vara med på några kilo - så jag slog till, osett - de ser för jädra sköna ut, men jag tror att de passar bäst i mindre nanokar där de kan stå lite ensamma och ta plats - nu är det ju uppblandat med en del annan skitsten som jag hade redan. Det karet är för Kardinalerna och det andra där jag slängt ner lite rötter och några windelöv skall det förhoppningsvis bli någon liten ciklid - får se vad vi hittar där nere.
    50-kuben är lite lätt "förberedd" på ett Discuspar - jag har svängt om igen och tänkte; Fan, man skall ju ner till rena Discusparadiset, och det vore ju tjänstefel om man inte plockade hem ett saftigt par... ja, som sagt, vi får se vad det blir!
    Inredning... ja, det två 112-litarna är ihoprafsade ganska snabbt utan någon direkt plan - men det blev ganska fränt ändå!
    Kul att ni diggar!

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      diggar alltid max . det ve du. på tal om diskus. Ouscazz la upp en video på YT på Heckel Diskus. kolla in. redit snygga!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Jag tror det var dessa han köpte lite senare. Fina som fan!

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          Sa ju det förut!!
          Du är kriminell om du inte fixar ett saftigt diskuspar!
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ja, man kommer ju bli sjösjuk därnere... och måste nog ta hem ett par... faktiskt.

            Kommentar

            • karrokaja
              • March 2006
              • 5388

              Ursprungligen postat av MaxB
              Ja, man kommer ju bli sjösjuk därnere... och måste nog ta hem ett par... faktiskt.
              Eftersom jag är din internet-fru så ska du göra som jag bestämmer!!
              Ta Åksjuketabletter och skaffa ett diskuspar!... Faktiskt
              Haha!! neee.... nog med fjanterier

              Klart du ska ha såna!
              Men frågan är sen... ska du låta dom leka och leka och leka eller ska du dra upp nåt av dom också??

              PS bör nämnas...Självutnämnda internet-fru. Max fick inte bestämma så mkt
              Senast redigerad av karrokaja; 28 September 2010, 08:46.
              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Det är just det som är grejen... Om jag förutsätter att de leker, vilket ju vore väldigt roligt - och egentligen det jag vill kolla på, hur de vallar ynglen o.s.v. - så kommer "bekymret" vad man gör med ynglen. Växer de till sig så får jag helt enkelt dra upp dom till sälj/ge bort-stor storlek.
                Baktanken med discusarna är väl att de skall få gå i ett större inrett kar senare.

                Kommentar

                • karrokaja
                  • March 2006
                  • 5388

                  Ursprungligen postat av MaxB
                  Det är just det som är grejen... Om jag förutsätter att de leker, vilket ju vore väldigt roligt - och egentligen det jag vill kolla på, hur de vallar ynglen o.s.v. - så kommer "bekymret" vad man gör med ynglen. Växer de till sig så får jag helt enkelt dra upp dom till sälj/ge bort-stor storlek.
                  Baktanken med discusarna är väl att de skall få gå i ett större inrett kar senare.
                  Jag kan ta ett lass med diskus
                  Men du får väl sälja jättebilligt/ge bort eller fritera och ha på frukostmackan

                  Men... ett kar för bara dom! hade varit för jävla fett!!
                  Klart som korvspad att dom kommer leka!!!
                  Du får helt enkellt åka ner och titta vad du hittar
                  Du verkar rätt öppen för mkt och du åker till fiskarna förlovade land så är det bara frossa och fara
                  Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                  kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                  Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                  I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ja, det skall bli enormt kul att bara gå runt, titta och ha det gôtt några dagar. Vi skall ju besöka en massa andra ställen också, stora affärer och liknande - ta några bärs på kvällen, käka och flabba. Jag har lagt undan deg till detta så en skön grej är att när man väl hittar de fiskar man vill ha så gäller det liksom bara att bestämma sig och peka!

                    Kommentar

                    • karrokaja
                      • March 2006
                      • 5388

                      Ursprungligen postat av MaxB
                      Ja, det skall bli enormt kul att bara gå runt, titta och ha det gôtt några dagar. Vi skall ju besöka en massa andra ställen också, stora affärer och liknande - ta några bärs på kvällen, käka och flabba. Jag har lagt undan deg till detta så en skön grej är att när man väl hittar de fiskar man vill ha så gäller det liksom bara att bestämma sig och peka!
                      Och jag som trodde att jag inte skulle ha råd och så visar det sej nu att jag har ett lass med slantar som gott hade räckt till en resa
                      Men nähe blev man hemma... jaja, det blir fler resor... snyft...

                      ni hittar säkert nåt galet fint allihopa!!
                      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                      Kommentar

                      • solis
                        • July 2008
                        • 5064

                        Det blir ju jättefint, så duktig du är på att inreda karen
                        Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                        1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                        100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                        56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av solis
                          Det blir ju jättefint, så duktig du är på att inreda karen
                          Oj, Tack! Ja, 70-kuben la jag ner lite tid på och den blev rätt mäktig - om jag får säga det själv. Det var ju ganska lång tid av Anubias och windelöv-bindning där... De andra karen är mer eller mindre snabbt ihoprafsade och kommer att få form, förhoppningsvis till det bättre, lite längre fram!

                          Kommentar

                          • Marnat
                            • November 2009
                            • 2012

                            Riktigt fina kar allihop, tror nog att rotkaret kommer bli älskat av framtida apistos

                            Även stenkaret till räkorna är oerhört läckert, dock hade jag nog plockat bort pagostenen och kört bara draksten och gråsten, jag personligen tycker att pagoden står ut lite väl mycket, men det är också bara min personliga smak
                            \\54L Apistos//
                            \\234L SA//
                            MVH Marcus

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Marnat
                              Riktigt fina kar allihop, tror nog att rotkaret kommer bli älskat av framtida apistos

                              Även stenkaret till räkorna är oerhört läckert, dock hade jag nog plockat bort pagostenen och kört bara draksten och gråsten, jag personligen tycker att pagoden står ut lite väl mycket, men det är också bara min personliga smak
                              Ja, det hade blivit "snyggare" - men jag vill att Kardinalerna skall ha mycket yta att gå och plocka på - därav har jag liksom bara ställt ner stenarna - det fick bli som det blev på nån vänster...

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Jag ska faktiskt kolla efter lite mer sten nere i Tyskland, dragonstone och Mini Landscapestone är det jag isf är ute efter, skitsnygga!
                                Annars är det bara lite mer än 24 timmar tills vi sitter med varsin hummersoppa som förrätt...
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...