Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marnat
    • November 2009
    • 2012

    Bilder ikväll sades det va?

    Väntar spänt
    \\54L Apistos//
    \\234L SA//
    MVH Marcus

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Marnat
      Bilder ikväll sades det va?

      Väntar spänt
      Jaaa... haha, det blir kanske inte så himla spexigt - de två nyinredda burkarna är ju tomma på fisk, och räkor - men visst, jag skall knäppa några bilder. Inredningen i de här båda karen görs uteslutande för invånarnas skull och jag bryr mig inte det minsta om att inreda "snyggt". Hos Kardinalerna är det liksom bara vit snäck/korallsand och stenar utlagda lite random. I det andra karet blir det inrett för någon mindre ciklid - och där kommer jag bara att göra så många täta gömställen som möjligt - så förvänta inga vackra kar rent inredningsmässigt...

      Kommentar

      • Marnat
        • November 2009
        • 2012

        Ursprungligen postat av MaxB
        Jaaa... haha, det blir kanske inte så himla spexigt - de två nyinredda burkarna är ju tomma på fisk, och räkor - men visst, jag skall knäppa några bilder. Inredningen i de här båda karen görs uteslutande för invånarnas skull och jag bryr mig inte det minsta om att inreda "snyggt". Hos Kardinalerna är det liksom bara vit snäck/korallsand och stenar utlagda lite random. I det andra karet blir det inrett för någon mindre ciklid - och där kommer jag bara att göra så många täta gömställen som möjligt - så förvänta inga vackra kar rent inredningsmässigt...

        Inredning kan vara vackert likt föbannat, även om invånarnas trivsel är det viktiga

        Jag har gått och blivit nästan mer intresserad av akvariets scape än invånarna på senare tid hehe
        \\54L Apistos//
        \\234L SA//
        MVH Marcus

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Marnat
          Inredning kan vara vackert likt föbannat, även om invånarnas trivsel är det viktiga

          Jag har gått och blivit nästan mer intresserad av akvariets scape än invånarna på senare tid hehe
          Japp, håller med!
          Det blir ju lätt så i ett kar som man lägger ner lite effort på - att om det hamnar fisk som kräver lite exra skrymslen och gömställen - för revir och annat, så blir inredningen omroddad därefter. Jag kommer ihåg den burken jag hade de två electric blue fjärilsparen i - det såg helt enkelt inte klokt ut inredningsmässigt - men det funkade bra för fiskarna, och var på sitt sätt vackert ändå.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Ursprungligen postat av MaxB
            Han stortrivdes, så den killen var det inte synd om - han gick till henne självmant och ville bli hunsad. Dom filmade honom när han "gick och lade sig" och han fick ingen kudde - sov gjorde han utanför Järnladyns stängda sovrumsdörr...

            Hmmm, undrar om man skulle ta och piska upp Ansjo och se om... ... ...
            Jag tror jag hoppar det, det skulle vara en syn för Gudarna...
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av ansjo
              Jag tror jag hoppar det, det skulle vara en syn för Gudarna...
              Nää, inte skulle väl jag...
              Allvarligt talat; du hjälper till så inihelsike mycket att det snarare är jag som borde lufsa omkring hemma hos dig och baka sockerkakor och få ett rapp över rôva med nån Eheim-slang titt som tätt, och så kunde jag sova i det där fiffiga skåpet under MP-kuben...

              Kommentar

              • Ken Olofsson
                • November 2006
                • 8014

                Ursprungligen postat av MaxB
                Hmmm... det här påminner mig om en svensk dokumentärfilm om masochism som gick på TV för några år sedan. Det var en stenhård kärring som hade en kille som gick omkring och bakade sockerkakor, dammade, diskade och tvättade i hennes lägenhet några dagar i veckan. TV-teamet frågade honom det som nog de flesta ville få reda på; Umm, liksom när får du din "belöning"...? Killen svarade; har jag arbetat hårt och tagit skället lydigt så kan jag få ynnesten att få sova en stund på golvet. Sedan sken han upp och såg jätteglad ut!

                En kille ringde till en rådgivare för att få lite tips.

                - Hon vill inte !
                - Varför vill hon inte ?
                - Hon säger att när hon har jobbat, handlat mat, hämtat ungarna på dagis, lagat maten,
                Städat upp efter maten, tvättat, strukit mina kläder, plockat undan mina
                Grejer så orkar hon inte.
                - Men du, försök med att göra allt det där själv en dag så kanske hon orkar och vill.
                - OK, jag försöker, ringer tebax imorgon och berättar.

                Dagen efter ringar han in och berättar:

                - Igår tog jag lite ledigt på eftermiddagen, handlade maten, hämtade ungarna på dagis,
                Lagade maten, städade upp, tvättade hennes kläder, strök ett par klänningar, plockade
                Undan mina grejer.
                - Se där ja, och då orkade hon kanske ?
                - Jajamensan, hon var pigg som en mört.
                - Och då kanske du fick lite ?
                - Nä, jag orkade inte…….



                .

                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Kensa! Så sant!

                  Kommentar

                  • Ken Olofsson
                    • November 2006
                    • 8014

                    man kan undra hur fasen jag lyckades få två kottar....

                    den förste kan man ju hänvisa till den där 2.a vinflaskan den där kvällen.....

                    men den andre....hur fan hittade vi orken / tiden / lusten....samtidigt....


                    what are the odds........?




                    .
                    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Själv blir jag väl morfar när som helst, tösen är 27 och har precis flyttat ihop med sin kille. Jag vet att det kommer att bli kul - när det än händer!

                      Kommentar

                      • karrokaja
                        • March 2006
                        • 5388

                        Ursprungligen postat av MaxB
                        Nää, inte skulle väl jag...
                        Allvarligt talat; du hjälper till så inihelsike mycket att det snarare är jag som borde lufsa omkring hemma hos dig och baka sockerkakor och få ett rapp över rôva med nån Eheim-slang titt som tätt, och så kunde jag sova i det där fiffiga skåpet under MP-kuben...
                        BAHHAAAA!!!! Aj min mage!! fy helvete!! max!! ajajajaj!!! skratt-kramp på hög nivå!
                        Tror jag e lite kär i dej och din sköna kommentarer...

                        fniss... fiffiga skåpet! Haha!! helt sjukt kul!! ojojoj!
                        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Jaaaaa... Det är kul att man kan glädja och att du får flabba Karro! Och nu blir det bilder!
                          Märker att bilderna kommer lite random här på sidan, trots att jag lägger upp dom i ordning... jaja, skitsamma - här är några bilder på två av de nya 112-litarna, nanot och den tomma 50-kuben, som faktiskt ser riktigt stor ut när den är tom!
                          Bifogade filer

                          Kommentar

                          • VisualDarkness
                            • February 2010
                            • 7417

                            Vad är det för härliga stenar?
                            Draksten, pagodsten, annat?
                            180l Sällskap:
                            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                            60l Asien:
                            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                            Kommentar

                            • hannesc
                              • December 2009
                              • 13085

                              vrålnajs ju! bra avis att jag inet har en tomt o kan bygga ett akvariehus. vad är planen för 50-kuben?

                              Kommentar

                              • karrokaja
                                • March 2006
                                • 5388

                                Ursprungligen postat av MaxB
                                Jaaaaa... Det är kul att man kan glädja och att du får flabba Karro! Och nu blir det bilder!
                                Märker att bilderna kommer lite random här på sidan, trots att jag lägger upp dom i ordning... jaja, skitsamma - här är några bilder på två av de nya 112-litarna, nanot och den tomma 50-kuben, som faktiskt ser riktigt stor ut när den är tom!
                                Du glädjer alla med dina påhitt!! Zoopets egna, gulliga komiker
                                Och sen råkar det vara så att den här zoopetkomikern tar JÄVLIGT bra bilder på JÄVLIGT fina kar!!
                                Som iofs är under "uppbyggnad" Men det är det som gör hans arbete/hobby så rolig att följa!
                                Se hur det ändrar sej dag för dag (eller vecka för vecka, beroende på hur flitig han är med kameran)
                                Finns nästan inget som slår att komma hem efter jobbet,
                                ta en snus, en kopp kaffe, slå på datorn och titta efter vad MaxB hittat på idag

                                Till och med gubben, som inte är speciellt insatt tycker att du inreder COOLT.

                                Och varje gång jag skriker högt av skratt så hör man från vardagsrummet.
                                - är det den där farbror-max nu igen?? eller Aquaman (ansjo kallas så här hemma)
                                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...