Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

    Fan va fint!!!
    Är det s-linen i bakgrunden?? Du ska inreda lite mer va?

    Måste se dina kar live nångång
    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Visst - det lilla nanot skall få mer växter, men redan nu är där lite hornsärv (tror jag...) och javamossa.
      Idag fick jag dit den nya goa snurrstolen och sedan drog jag i slimline i två av karen också - ett kar får stå under ställningen tills vidare, skall hitta en liten bänk till det karet.
      Bifogade filer

      Kommentar

      • solis
        • July 2008
        • 5064

        Om det var växten som jag skickade med bland räkorna så var det hornsärv.

        Det ser ut att bli bra med ställningen och den sköna stolen
        Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
        1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
        100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
        56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

        Kommentar

        • Broddan
          • February 2007
          • 536

          Nu börjar det snurra på bra i stugan.

          Perfekt fåtölj för 360 grader akvariespan. Kanske kommer låta så här hemma hos dig sen. "Nej han är i garaget - blir - nej han är ute i akvariestugan"

          Jag har införskaffat en lite bättre kamera och gjort en testfilm på mina kardinaler. Tänkte vara så fräck att posta den här då jag vet att du ska införskaffa dessa. Du får ta bort den annars.

          Tryck på Hd-knappen

          Hälsningar

          D

          Kommentar

          • Getingen
            • August 2010
            • 325

            Ursprungligen postat av Broddan
            Nu börjar det snurra på bra i stugan.

            Perfekt fåtölj för 360 grader akvariespan. Kanske kommer låta så här hemma hos dig sen. "Nej han är i garaget - blir - nej han är ute i akvariestugan"

            Jag har införskaffat en lite bättre kamera och gjort en testfilm på mina kardinaler. Tänkte vara så fräck att posta den här då jag vet att du ska införskaffa dessa. Du får ta bort den annars.

            Tryck på Hd-knappen

            Lite OT men vad matar men räkorna med? Jag har själv en räka i mitt kar men den har gått om alger att tugga i sig. Men i ditt kar ser det ganska städat ut vilket det borde bli med det antalet.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Broddan! Vilken skön film! Den tas icke bort, utan ligger helt perfekt här!
              Vi beställde lite liknande sten på nätet - typ dragonstone och en del andra som liknar de du har på filmen - och ditt kar ger massor av inspiration, jädrar vad kul det skall bli att dra igång Kradinalkaret!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av solis
                Om det var växten som jag skickade med bland räkorna så var det hornsärv.

                Det ser ut att bli bra med ställningen och den sköna stolen

                Japp, det var den jag menade - växer ju synbart från dag till dag...!
                Ja, nu börjar det bli mysigt att sitta där - men fortfarande är två väggar tomma - så några fler burkar kommer det att bli!

                Kommentar

                • solis
                  • July 2008
                  • 5064

                  Då har du snart en djungel däri
                  Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                  1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                  100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                  56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Fasen vad dessa räkorna ska bli kul att prova, det är nog det jag ser mesta fram mot just nu!
                    Kan bara hålla med frågan, matar du med något extra och vad isf?

                    Mats, ett sådant 600 liters vi såg hos Solis är nog inte fel...annars vet jag ett 540 med MH-ramp som ska säljas så kan du börja med växtkar med...
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Broddan
                      • February 2007
                      • 536

                      Nu svarade jag getingen via pm för att inte kladda för mycket i denna tråd.

                      Dessa räkor "vilar" aldrig de går konstant och plockar. De klumpar sig inte alls på samma sätt som tex crystals vid matning. Därför har jag valt att mata med finfördelat foder som sprider sig i hela akvariet. Kommer inte ihåg exakt men mortlade två olika räkfoder/spirulinapulver/skalad torr artemia/nåt fiskfoder med högt astax.. innehåll.

                      Nu har jag ju haft dessa närmare halvåret men relativt ofta går jag och sätter mig och spanar in dem och fascineras fortfarande.

                      Ska ni handla dessa från Tyskland?

                      Om ni ser Caridina spinata tycker jag ni ska köpa ett gäng av dessa också

                      Det är i alla fall högst upp på min lista just nu.
                      Hälsningar

                      D

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Äh, kludda på i MaxB:s tråd bara, du har min tillåtelse...
                        Nope, jag ska inte köpa dessa i Tyskland iaf, då det känns lite riskabelt med temp, vattenvärden, frakt osv, utan det blir här i Sverige om ett par veckor. Karet som mina ska gå i har bara varit igång i ett par veckor nu, och jag vill ha det snurrande minst en månad först.

                        Caridina spinata är även de riktigt snygga, om jag inte minns fel har grossisten Imazo dessa inne nu...
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Broddan
                          • February 2007
                          • 536

                          Du får inte säga så där!! Nu fick jag upp hoppet. Men hittar inte via a-lagrets sök lista,

                          Om nån får nys på dessa skulle jag uppskatta ett tips.
                          Hälsningar

                          D

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Och när skall du (Max) ha en Zoopetträff så man får se din stuga i verkligheten och inte bara på bild??

                            Men annars är det härliga bilder du visar
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Ursprungligen postat av Broddan
                              Du får inte säga så där!! Nu fick jag upp hoppet. Men hittar inte via a-lagrets sök lista,

                              Om nån får nys på dessa skulle jag uppskatta ett tips.
                              Kolla med affären om de inte kan ringa och kolla på Imazo om de har dessa hemma. Jag är inte 100% säker, men när jag var där för ett par veckor sedan gick dessa röda snyggingar bredvid karet med Kardinalräkorna och om inte minnet sviker mig helt var det just C.spinata.
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Och när skall du (Max) ha en Zoopetträff så man får se din stuga i verkligheten och inte bara på bild??

                                Men annars är det härliga bilder du visar
                                Det har han var gång jag kommer hem till honom ju...
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...