Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Kort sagt avföring från fiskarna. Detta blir sedan nitrit som sedan blir nitrat och är som sagt vanligt i nya kar.
    bara hålla en koll så löser det sig säkerligen.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      Håller stenkoll, och bytar en spann vatten om dagen just nu, inte mycket men lite färskt vatten om dagen blir det ju, satte i en annan inkörd pump nu som ska vara där sen och ta bort den andra om några veckor denna pumpen känns lite säkrare om där blir yngel i karet vill inte dom ska åka rundor i pumpen helst.
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av solis
        Ska bli jättespännande att se vad det blir av detta, glöm nu inte kortet som jag önskade någon dag när du har tid.
        Jag skall börja klafsa i slimlinebakgrunder i två av karen idag, sedan ställa dom på plats - jag tar en bild på det hela så fort jag blir klar! Räkorna ser röda och fina ut - och jag tyckte väl att det var fler än 30 st. Tack så mycket, Solis!

        Kommentar

        • solis
          • July 2008
          • 5064

          Ursprungligen postat av MaxB
          Jag skall börja klafsa i slimlinebakgrunder i två av karen idag, sedan ställa dom på plats - jag tar en bild på det hela så fort jag blir klar! Räkorna ser röda och fina ut - och jag tyckte väl att det var fler än 30 st. Tack så mycket, Solis!
          Kul att höra att det är på G jag väntar ivrigt på bilderna

          Tur att dom rödade till sig, kan ärligt säga att det ser inte mindre ut bland räkornahade ni inte kommit så tidigt så hade jag hunnit slänga i fler i era burkar men varsågod ändå, ser fram emot nästa möte med er
          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

          Kommentar

          • karrokaja
            • March 2006
            • 5388

            Ursprungligen postat av solis
            Kul att höra att det är på G jag väntar ivrigt på bilderna

            Tur att dom rödade till sig, kan ärligt säga att det ser inte mindre ut bland räkornahade ni inte kommit så tidigt så hade jag hunnit slänga i fler i era burkar men varsågod ändå, ser fram emot nästa möte med er
            visst är dom där gubbarna trevliga??!!
            Helt underbara! Aquaman (ansjo) och farbror trådkung(Max)

            Röstar också för bilder i massor!!!
            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

            Kommentar

            • karrokaja
              • March 2006
              • 5388

              Ursprungligen postat av MaxB
              Jag skall börja klafsa i slimlinebakgrunder i två av karen idag, sedan ställa dom på plats - jag tar en bild på det hela så fort jag blir klar! Räkorna ser röda och fina ut - och jag tyckte väl att det var fler än 30 st. Tack så mycket, Solis!
              Du fick med en fin diskus också
              Lite träfärgad, bränd och stel, men annars är den fin
              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av karrokaja
                Du fick med en fin diskus också
                Lite träfärgad, bränd och stel, men annars är den fin

                Det stämmer! Jag har fått en Lyra (stränginstrument) av Karro, med en fint inbränd Discus (är det min gamla goa bruna hane?) på framsidan - helfrän!

                Kommentar

                • karrokaja
                  • March 2006
                  • 5388

                  Ursprungligen postat av MaxB
                  Det stämmer! Jag har fått en Lyra (stränginstrument) av Karro, med en fint inbränd Discus (är det min gamla goa bruna hane?) på framsidan - helfrän!
                  Ja det kanske det är...
                  tittade i din tråd för att liksom lära mej hur man ritar en diskus så den är väl dina-diskusar-inspirerad
                  sen så gick drillen sönder efter att halva fisken var klar så jag fick drilla resten med pelarborren, vilket inte alls var speciellt lätt

                  är själva träet mörkt? eller lite gulaktigt, typ te?
                  Undrar nämligen hur färgen på dom blir när dom legat ett tag
                  Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                  kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                  Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                  I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Den vill jag se, har fanskapet fått åka i min bil så vill jag se en bild på den. Men ha på dig kläderna Mats, så änglalik är du inte så en skägglurk i kalsonger är så kul att titta på...
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • karrokaja
                      • March 2006
                      • 5388

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Men ha på dig kläderna Mats, så änglalik är du inte så en skägglurk i kalsonger är så kul att titta på...
                      Klart att han INTE ska ha på sej kläder!!! räcker med en
                      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Den vill jag se, har fanskapet fått åka i min bil så vill jag se en bild på den. Men ha på dig kläderna Mats, så änglalik är du inte så en skägglurk i kalsonger är så kul att titta på...
                        Ursprungligen postat av karrokaja
                        Klart att han INTE ska ha på sej kläder!!! räcker med en
                        Visst! Det blev ett par bilder på nya malen också!
                        Grejen är att Ansjo talar av erfarenhet - han har sett mig i bara kallingarna!
                        Karro, påsen på den lilla "smajly"-bilden sitter på fel huvud...
                        Bifogade filer

                        Kommentar

                        • Grothras
                          • July 2009
                          • 401

                          Förstår inte riktigt vad den där pattan används till. Fläta en liten matta?:P

                          Kommentar

                          • karrokaja
                            • March 2006
                            • 5388

                            Fifan vilken gullig mal!!
                            Helt sjukt fin en sån vill jag ha!

                            Du får lägga upp bil om nån månad igen!
                            Den har samma färg fortfarande..tror att den kan bli mörkare efter ett tag...
                            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Grothras
                              Förstår inte riktigt vad den där pattan används till. Fläta en liten matta?:P
                              Wow, dom sköna små vävstolarna minns jag - en träram liksom och en massa trådar - man kunde köra med plsatband eller garn - åboj, sicken flashback jag fick nu!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av karrokaja
                                Fifan vilken gullig mal!!
                                Helt sjukt fin en sån vill jag ha!

                                Du får lägga upp bil om nån månad igen!
                                Den har samma färg fortfarande..tror att den kan bli mörkare efter ett tag...

                                LDA-031 heter den! Mycket snygg mal!
                                Malen blev mörkare en stund efter att jag släppt i den - behöver inte vänta en månad... Nej, jag skoja bara, jag skall ta en ny bild på Lyran (när jag är packad, med andra ord...) när träet har mörknat lite.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...