Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

    Ursprungligen postat av ansjo
    Inget att deppa över, vi är vana...
    Nu fattar jag inte... är du deppig??

    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Nej, jag tänkte på att du inte ska deppa för möe...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        Jaha!

        Haha!!!
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • JLi
          • December 2004
          • 773

          Grattis. Kopparbarb är ett mycket bra val. De är trevliga och lättskötta fiskar. Dessutom är de långlivade. Då de trivs blir de verkligen röda och granna. Det enda negativa är att de trivs bra i vegetationen och simmar inte omkring så mycket i öppet vatten. Jag kan förstå att det kan se litet tomt ut ännu men det blir förståss mer fisk bara akvariet mognar.

          Jag är också fashinerad av dina "experiment" med vattenflödet. Du lyckas dölja tekniken bra. En massa slangar, filter och sugkoppar mm kan verkligen förstöra också det mest välinredda akvarium.
          h. Johan

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av JLi
            Grattis. Kopparbarb är ett mycket bra val. De är trevliga och lättskötta fiskar. Dessutom är de långlivade. Då de trivs blir de verkligen röda och granna. Det enda negativa är att de trivs bra i vegetationen och simmar inte omkring så mycket i öppet vatten. Jag kan förstå att det kan se litet tomt ut ännu men det blir förståss mer fisk bara akvariet mognar.

            Jag är också fashinerad av dina "experiment" med vattenflödet. Du lyckas dölja tekniken bra. En massa slangar, filter och sugkoppar mm kan verkligen förstöra också det mest välinredda akvarium.

            Satan vad förbannad jag blev nu - skrev ett jävla långt inlägg som bara försvann för att zoopet gjorde en snabb fix... datorhelvetet höll på att flyga ut genom fönstret...

            Men... Visst, kopparbarberna är verkligen granna och trevliga. Mig gör det absolut ingenting att de står i vegetationen och donar och kommer fram då och då, det gör att det blir mer plats för andra mer framträdande fiskar.
            Nu kör jag Eheim 2250, den gamla härliga tunnan, till detta karet - och det är bara utsug och inblås som skall placeras. Detta var ganska lätt att dölja bakom lite rotgrejer. Utblåset syns ju lite där det ligger i ytan och blåser mot roten, men det är försumbart. Det blir verkligen ett lugnt, fint flöde i karet trots att det är ganska mycket vatten som snurrar runt.
            Jag vill verkligen passa på att rekommendera Eheim 2250 och 2260 - dessa är banne mig helt tysta, i stort sett, bara ett ytterst litet hörbart; ffhhrr. Känns gôtt!

            Kommentar

            • Keibo
              • November 2008
              • 468

              Alltid lika jobbigt när man skrivit något i stil med en mindre bok och det inte går att posta. Mitt tips om det ofta blir så: Skriv i notepad och kopiera in hit. Gör alltid det då jag skriver något längre än typ... det här. Grymt härligt att pumparna inte låter något!
              Mvh. Peter

              500L - Pelarakvarium

              1500L - Under förändring

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Keibo
                Alltid lika jobbigt när man skrivit något i stil med en mindre bok och det inte går att posta. Mitt tips om det ofta blir så: Skriv i notepad och kopiera in hit. Gör alltid det då jag skriver något längre än typ... det här. Grymt härligt att pumparna inte låter något!
                Haha, ja, när jag skriver något längre inlägg (händer ju rätt ofta) så brukar jag göra så som du säger - och kopiera det hit. Tänk ändå att man blir så förbannad när något försvinner eller hakar upp sig - jag är ju rätt soft, men just när det gäller datorer och vad som kan hända med dom, så kan jag bli ursinnig. Jag slog sönder en skrivare för några år sedan... och jag har haft ihjäl en gammal VHS-spelare också, som tuggade i sig en frän hårdrockskasett...
                Ja, redigt härligt att filtren är tysta - brummande kan också få mig rejält ur gängorna!

                Kommentar

                • Ken Olofsson
                  • November 2006
                  • 8014

                  .


                  tycker synd om MaxB.....

                  helt uppenbarligen så har han tappat digitalkameran på det nya golvet,
                  eller varit tvungen att sälja den för att finansiera fiskinköpen..........





                  .
                  Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                  Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Kensa
                    .




                    tycker synd om MaxB.....

                    helt uppenbarligen så har han tappat digitalkameran på det nya golvet,
                    eller varit tvungen att sälja den för att finansiera fiskinköpen..........





                    .
                    ... men den funkade riktigt bra i inlägg nr.; 101, 175 och 219...

                    Kommentar

                    • Ken Olofsson
                      • November 2006
                      • 8014

                      Ursprungligen postat av MaxB
                      ... men den funkade riktigt bra i inlägg nr.; 101, 175 och 219...


                      filmkameran ja....men det finns någon typ i det här landet som jobbar på ett
                      jobb där dom har blockat allt vad Youtube heter.....

                      och den där enstaka typen sitter med ett slött mobilt bredband ute på landet
                      som gör att det i bästa fall låser sig efter 4 sek tittande på filmer från youtube....


                      BIIIIIILDER........enstaka iaf.....please...



                      .
                      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                      Kommentar

                      • JLi
                        • December 2004
                        • 773

                        Ursprungligen postat av Kensa
                        .


                        tycker synd om MaxB.....

                        helt uppenbarligen så har han tappat digitalkameran på det nya golvet,
                        eller varit tvungen att sälja den för att finansiera fiskinköpen..........





                        .
                        Den vinken var fin...
                        h. Johan

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Kensa
                          filmkameran ja....men det finns någon typ i det här landet som jobbar på ett
                          jobb där dom har blockat allt vad Youtube heter.....

                          och den där enstaka typen sitter med ett slött mobilt bredband ute på landet
                          som gör att det i bästa fall låser sig efter 4 sek tittande på filmer från youtube....


                          BIIIIIILDER........enstaka iaf.....please...



                          .
                          Tycker synd om Kensa.

                          Kensa, my Man - kolla om du kan trycka dig tillbaka till inlägg 101 så får du se lite bilder!

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Så händer det lite grejer på onsdag med?
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Så händer det lite grejer på onsdag med?
                              Ja, fyfasen vad fränt! En akvarieställning med 3x112-liter. Då kan jag ju säga direkt att det blir Kardinalräkor i ett av dom, så får det bli nåt annat kul i Dennerle-kuben. Nu är det ju inga hinder att skaffa Bågfensciklider heller!

                              Kommentar

                              • Mikael64
                                • January 2008
                                • 656

                                Snyggt som vanligt

                                Klart du ska skaffa dig Bågfensciklider, jäkligt snygga är dom också.
                                Frestar dig lite med en filmsnutt på mina Bågfensciklider, den har du sett förut men den tåls att titta på igen


                                http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=115937 (Numera nedlagt, är ett Malawi)
                                Det är bara om man börjar, som det omöjliga bli möjligt
                                http://www.tanganyika.se/index.php
                                Mvh Mikael

                                Kommentar

                                Arbetssätt...