Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ApeviaX
    • December 2005
    • 1531

    Hej

    Missade att det var en ny 11:e sida så jag tänkte jaha, nu svarade Mats på ena tråden men hann inte med den andra

    Men nu har jag sett svaret och lite utveckling här i tråden. Men tack för svaret, då blir det att dra upp mina rötter för att "möblera" om mina anubias och javaormbunksplnator, samt de små få stackars windelöv som jag har. Kanske trycka i någon av de mindre rötterna i 54 litaren i förrådet om det bara står stadigt, väntar på svar om det i annan tråd...

    Sedan ska lite crypto och annat flytta ut och då blir det rescpae i 160 litaren.

    Tack för svar som sagt, men nu inte mer OT utan OT

    Hur går det i akvariestugan, idéer om kommande kar vad det kan bli? När var tysklandsresan och hade fisken kommit i? Har läst så mycket av dina trådar idag att jag knappt kommer ihåg vad som är vad haha
    '
    Nicke
    ApeviaX
    Archocentrus multispinosus
    "Vattensamlingen"
    X-Aquatic

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Ja, bågfenorna är fina , jag hade ett par av dessa men min ståtliga hanne åkte till fiskhimlen i somras.
      Slänger in en bild, inte det bästa kortet...
      Bifogade filer
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        väldigt ståtlig hanne där pia!!

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          Ursprungligen postat av MaxB
          Jojomensan - jag har varit på vippen ett par gånger när jag hade 960-karet att lösa ett lugnt flöde i karet med hjälp av den idén - dels blir man av med fula utblås och så ser det säkert fränt ut också. Du får köra igång den grejen!
          haha aa jag ska spåna på nått o återkommer kanske om det då :P

          Kommentar

          • ApeviaX
            • December 2005
            • 1531

            Shit vilken fisk döcool men vilket öga, känner mig direkt uttittad
            ApeviaX
            Archocentrus multispinosus
            "Vattensamlingen"
            X-Aquatic

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Hittade en bild på honan och en till bild på hannen.
              Bifogade filer
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • ApeviaX
                • December 2005
                • 1531

                Nice
                ApeviaX
                Archocentrus multispinosus
                "Vattensamlingen"
                X-Aquatic

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Fasen vad snygga de är, saknar lite fisk i den storleken i ett par kar, kanske man skulle kolla vad som finns på marknaden...
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Jaaaa... nu lutar det ju kraftigt åt att några bågfenor får gå i 50-kuben - jädrar, Pia vad granna dom är! Men det är bra för då får man läge att dra igång den kuben - nu när den andra får vila lite.

                    Här är iallafall en liten snutt, där åtmionstone några av k-barberna syns. Hanarna står gärna och "klipper" inne i vegetationen och är därför ganska svårfilmade. Två av hanarna har sedan filmen togs börjat få en något rödare ton - men det tar väl några dagar, en vecka innan de färgar ut ordentligt.

                    Kommentar

                    • karrokaja
                      • March 2006
                      • 5388

                      mmmm!!! som sagt det där med dykningen! nu ännu tydligare med fisken i!
                      Man vill verkligen hoppa i med full utrustning och bara andas lungt medans man glider fram i vattnet för att en timme senare komma upp.
                      Men jag vet inte vad du skulle tycka om att jag satt i ditt kar i en timme på all inredning... skulle bli lite märkligt va

                      Fina barber, men jag tycker dom ser lite små ut, fin form och fina färger, men lite små...
                      Men förmodligen har jag ingen uppfattning om hur stort karet är så fiskarna ser små ut...

                      Du för högsta betyg!! (som alltid♥)
                      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Dom e la runt 3 cm - och jag tyckte själv när jag hade släppt i dom att de såg små ut... men för min del gör det absolut inget, det skall ju i lite annan fisk också!

                        Kommentar

                        • karrokaja
                          • March 2006
                          • 5388

                          Ursprungligen postat av MaxB
                          Dom e la runt 3 cm - och jag tyckte själv när jag hade släppt i dom att de såg små ut... men för min del gör det absolut inget, det skall ju i lite annan fisk också!
                          ahh ok... då är det min uppfattning om ditt kar som inte stämmer
                          Mina är iofs lite större men vafan...jag matar ju hela tiden och har haft dom i 1 år, så inte så konstigt.

                          Väntar med spänning på vad du hittar på härnäst
                          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Ett gäng Stänktetror som går bland grenarna och kollar läget skulle vara riktigt snyggt. Ett tiotal så där, och de håller en jädrens koll på allt som är ca 10 cm under ytan och är nästan aldrig längre ner i karet!

                            De blir större, hur ofta köper man fullvuxen fisk i affären?
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • karrokaja
                              • March 2006
                              • 5388

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Ett gäng Stänktetror som går bland grenarna och kollar läget skulle vara riktigt snyggt. Ett tiotal så där, och de håller en jädrens koll på allt som är ca 10 cm under ytan och är nästan aldrig längre ner i karet!

                              De blir större, hur ofta köper man fullvuxen fisk i affären?
                              Stänkisar är coola! har bara sett bild på dom dock så jag ska inte uttala mej egentligen.
                              Men alltså!! fina är dom

                              Jo du har rätt anders...skyller på att jag är lite lätt korkad som inte tänkte på det
                              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Ursprungligen postat av karrokaja

                                Jo du har rätt anders...skyller på att jag är lite lätt korkad som inte tänkte på det
                                Inget att deppa över, vi är vana...
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...