Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • karrokaja
    • March 2006
    • 5388

    Var ju tvungen att filma lite.
    Dock är karet rätt ostädat och naket så filmen blev lite halvdann

    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Jättefint! Du har städat ut lite växter va?

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        Ursprungligen postat av MaxB
        Jättefint! Du har städat ut lite växter va?
        japp det har jag...tog ut växter och stoppade i kuhliikaret se har jag inte kommit till skott att inreda hålen som blev
        Så det ser lite naket ut. skvätt på rutan, alger och sen är den ena rampen släkt. det småsnöar med andra ord.
        Men nu när jag sett ditt så får man som lite power igen.
        Har en polare/granne (som är gbg:are) och vi hade tänkt en akvarierunda ska köpa lite fler växter och redmoor
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • ApeviaX
          • December 2005
          • 1531

          Oj oj oj

          I sann MaxB "trådanda" så går det i 180 blås när det skrivs här, skitkul.

          Kan ju först påpeka att din kommentar stämmer bra, visst ska det väll vända snart, och jag som ska bli miljonär har nog snart möjligheter att fixa massor kar

          Dessutom är jag 20 år sedan augusti så jag kan ju inte påstå annat än att tiden ligger framför mg som tur är


          Karro & MaxB, Måste Citera Stefan på koigalen forumet:

          "Han säger Koi kan allvarligt skada din ekonomiska hälsa"


          Jag säger: MaxB och hans "anhängare mfl" inspirerar och skapar en grund för att allvarligt slå hål på en ev. stabliiserande budget.

          Shit vilka fina kar, vilka underbara barber, måste fixa lite koppar jag med inom en snar framtid. Och Karro blev väldigt sugen på panchax igen när jag såg dina fina simma ochbara njuta i vattnet. Tjohoo, och snäckor från Nubi, räkor från någonstans, nytt Malawi och testa Tanganyika... som ni hör, planer finns, kommer växa och frodas tills det är dags.


          MaxB, jag har ju faktiskt gått trädgårdslinjen med inriktning markanläggning och desgin, men även haft grundkurser i diverse aktiviteter när jag gick i gymnaiset. Så begravningskransar har jag inte gjort men såväl julkransar som andra arrangemang. Att jag inte har tänkt på att utnyttja de teknikerna i akvariesammanhang


          Inspirerad, uppfylld av glädje ocg följer i vanlig ordning dina trådar med spänning


          MVH Nicke


          EDIT: PM i din inkorg MaxB
          ApeviaX
          Archocentrus multispinosus
          "Vattensamlingen"
          X-Aquatic

          Kommentar

          • ApeviaX
            • December 2005
            • 1531

            Kom ju på en fråga också ju!!!

            Haha, med tanke på hur lång tid du har pysslat med binderi etc. för detta kar "dagar) så undrar jag lite hur klaraar anubias, javaormbunke etc. att vara utan vatten hur länge o.s.v har du en hink och doppar i mellanåt eller sprayflaska med vatten? Jag har varit lite orolig för min a växter när jag har fäst de vid rötter. Är rädd att jag då i min rädsla att de ska torka är lite snabb och våldsam för både det esteiska resultatet ska bli bra men samt växternas välmående.


            Nicke
            ApeviaX
            Archocentrus multispinosus
            "Vattensamlingen"
            X-Aquatic

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Nicke! Jag svarade på ditt PM - jag kunde ju lagt svaret i din tråd om 54-litaret - men i all hast svarade jag direkt i PM:et... Jaja, du får snart en massa tips där!
              Jag sorterade och rensade ur alla plantorna och la i en stor balja med vatten - när jag märkte att de blev lite torra, under bindningen, så tog jag bara vatten i näven och stänkte på dom så att de skulle vara fuktiga - det funkade hur bra som helst!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Japp - då blev det 20 st. Kopparbarber. Nu går de och grisar riktigt duktigt - förbaskat trevliga och granna fiskar!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Och roliga när du ska ha upp dem.
                  Har du gjort något med 50-kuben?
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • karrokaja
                    • March 2006
                    • 5388

                    Ursprungligen postat av MaxB
                    Japp - då blev det 20 st. Kopparbarber. Nu går de och grisar riktigt duktigt - förbaskat trevliga och granna fiskar!
                    ♥♥♥
                    way to go dude!
                    när kommer filmen??
                    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                    Kommentar

                    • VisualDarkness
                      • February 2010
                      • 7417

                      Titta vad du orskat karro!
                      Vill också se en film.
                      180l Sällskap:
                      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                      60l Asien:
                      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                      Kommentar

                      • hannesc
                        • December 2009
                        • 13085

                        Ursprungligen postat av MaxB
                        Lägger filmsnutten i repris här. Jag tänkte om Hannesc ville kolla lite på det där porlandet över roten...
                        Det blir kanske en snutt till senare ikväll - skall se om jag får tag i några fina kopparbarber.

                        jäkla najs det där. himla vacker kub. med ett skönt lugn över sig som andra redan påpekat. trevligt det där med roten. går ju absolut att utvekla ännu mer. din ide där om att borra ett hål igenom så att det blir en svag fontän som sedan rinner ner för roten ner i karet. den har man ju legat o tänkt på lite asså :P

                        men jäkla snyggt!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Och roliga när du ska ha upp dem.
                          Har du gjort något med 50-kuben?
                          Men dom är så fina att de får gå kvar där - de gör ju inget väsen av sig alls! Nä, i 50-kuben står bara lite rötter med bunden windelöv - jag skall fundera lite på vad som skall i där - och inreda efter detta. Såg några jädra granna bågfensciklider idag.... det kanske vore något...?

                          Det kommer en film lite senare - arbete i källaren väntar!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av hannesc
                            jäkla najs det där. himla vacker kub. med ett skönt lugn över sig som andra redan påpekat. trevligt det där med roten. går ju absolut att utvekla ännu mer. din ide där om att borra ett hål igenom så att det blir en svag fontän som sedan rinner ner för roten ner i karet. den har man ju legat o tänkt på lite asså :P

                            men jäkla snyggt!
                            Jojomensan - jag har varit på vippen ett par gånger när jag hade 960-karet att lösa ett lugnt flöde i karet med hjälp av den idén - dels blir man av med fula utblås och så ser det säkert fränt ut också. Du får köra igång den grejen!

                            Kommentar

                            • Saturnus80
                              • October 2009
                              • 943

                              Har totalt missat att du har dragit igång igen.
                              Det är ju galet snygg
                              //Daniel

                              110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
                              23l aqualandscape med dvärgkulor

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av MaxB
                                Såg några jädra granna bågfensciklider idag.... det kanske vore något...?

                                Det kommer en film lite senare - arbete i källaren väntar!
                                Ja, bågfenorna är fina , jag hade ett par av dessa men min ståtliga hanne åkte till fiskhimlen i somras.
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...